Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
THE PERCEPTIONS OF THE JUNCKER PLAN AMONG ITS RECIPIENTS: A CASE STUDY ON CARRIERS OF ENERGY TRANSITION PROJECTS I FRANCE
POSTRZEGANIE PLANU JUNCKERA WŚRÓD JEGO ODBIORCÓW: STUDIUM PRZYPADKU DOTYCZĄCE NOŚNIKÓW PROJEKTÓW TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ WE FRANCJI.
Plan Junckera, Europejski Bank Inwestycyjny, Przemiany Energetyczne, Polityka Publiczna, Polityka Gospodarcza, Polityka Środowiskowa, Instrumenty Polityczne, Wdrażanie, Postrzeganie, Odbiorcy Polityki Publicznej
Juncker Plan, European Investment Bank, Energy Transition, Public Policy, Economic Policy, Environmental Policy, Policy Instrumentation, Implementation, Perceptions, Public Policy Recipients
Plan Junckera został ustanowiony w latach 2014-2015 pod nadzorem Komisji Europejskiej pod przewodnictwem Junckera i jest wdrażany przez Europejski Bank Inwestycyjny, instytucję UE, która od dawna jest pomijana przez badania naukowe. Ten plan inwestycyjny ma na celu zwiększenie inwestycji w Europie, przy czym celem jest zwiększenie inwestycji o 500 mld euro do 2020 r. Obejmuje on inwestycje w cztery sektory strategiczne: energetykę, infrastrukturę, badania i innowacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Plan Junckera ma zatem na celu inwestowanie w sektory, które tradycyjnie borykają się z trudnościami z uzyskaniem finansowania poprzez regularne kanały finansowania dostępne w gospodarce prywatnej. Ta praca magisterska dotyczy w szczególności kwestii wkładu planu Junckera w finansowanie transformacji energetycznej, skupiając się tym samym na jednym konkretnym rodzaju projektów finansowanych w ramach planu Junckera. W celu zbadania tej kwestii, obecna praca magisterska bada postrzeganie francuskich nośników projektów transformacji energetycznej, które skorzystały z planu Junckera i w związku z tym przyjmuje podejście percepcjonistyczne w zakresie wdrażania instrumentów polityki publicznej w oczach odbiorców planu Junckera. W oparciu o kilka częściowo ustrukturyzowanych wywiadów jakościowych przeprowadzonych w odpowiedzi na cele badawcze tej pracy magisterskiej, można stwierdzić, że zdecydowana większość ankietowanych nośników projektu posiada bardzo pozytywne postrzeganie Planu Junckera i tego, w jaki sposób przyczynił się on do sfinansowania ich projektów transformacji energetycznej. Niemniej jednak, kilku przewoźników projektów podkreśliło również, że uważają przepisy dotyczące kredytów za dość restrykcyjne, a zatem nie są pewni, czy wykorzystają całą linię kredytową zatwierdzoną przez Europejski Bank Inwestycyjny. W związku z tym trudno jest uzyskać prostą odpowiedź na pytania postawione w pracy magisterskiej i konieczne są dalsze badania w tym niedocenianym obszarze studiów europejskich.
The Juncker Plan was set up in 2014-2015 under supervision of the Juncker-headed European Commission, and is implemented by the European Investment Bank, an EU institution that has long been overlooked by academic research. This investment plan aims at boosting investment in Europe with an objective of €500 billion in additional investment by 2020. It covers investments in four strategic sectors : energy, infrastructure, research & innovation, and small and medium-sized businesses. The Juncker Plan thus aims at investing in sectors that traditionally struggle to get financed through regular financing channels available in a private economy. This master's thesis addresses specifically the issue of the contribution of the Juncker Plan to financing the energy transition, hence focusing on one specific type of projects funded through the Juncker Plan. In order to investigate this issue, the present master's thesis explores the perceptions of French carriers of energy transition projects that have benefited from the Juncker Plan, and hence adopts a perceptionist approach of the implementation of public policy instruments in the eyes of the recipients of the latter. Based on the several qualitative semi-structured interviews conducted to answer the research aims this master's thesis, one can assert that the vast majority of the interviewed project carriers hold very positive perceptions of the Juncker Plan and how it contributed to fund their energy transition projects. Nevertheless, several project carriers also stressed that they found the loan provisions to be quite restrictive, and are thus not sure to utilise the entire credit line approved by the European Investment Bank. Consequently, it is difficult to have a straight answer to the the questions raised by this master's thesis, and further research is required in that understudied area of European Studies.
dc.abstract.en | The Juncker Plan was set up in 2014-2015 under supervision of the Juncker-headed European Commission, and is implemented by the European Investment Bank, an EU institution that has long been overlooked by academic research. This investment plan aims at boosting investment in Europe with an objective of €500 billion in additional investment by 2020. It covers investments in four strategic sectors : energy, infrastructure, research & innovation, and small and medium-sized businesses. The Juncker Plan thus aims at investing in sectors that traditionally struggle to get financed through regular financing channels available in a private economy. This master's thesis addresses specifically the issue of the contribution of the Juncker Plan to financing the energy transition, hence focusing on one specific type of projects funded through the Juncker Plan. In order to investigate this issue, the present master's thesis explores the perceptions of French carriers of energy transition projects that have benefited from the Juncker Plan, and hence adopts a perceptionist approach of the implementation of public policy instruments in the eyes of the recipients of the latter. Based on the several qualitative semi-structured interviews conducted to answer the research aims this master's thesis, one can assert that the vast majority of the interviewed project carriers hold very positive perceptions of the Juncker Plan and how it contributed to fund their energy transition projects. Nevertheless, several project carriers also stressed that they found the loan provisions to be quite restrictive, and are thus not sure to utilise the entire credit line approved by the European Investment Bank. Consequently, it is difficult to have a straight answer to the the questions raised by this master's thesis, and further research is required in that understudied area of European Studies. | pl |
dc.abstract.pl | Plan Junckera został ustanowiony w latach 2014-2015 pod nadzorem Komisji Europejskiej pod przewodnictwem Junckera i jest wdrażany przez Europejski Bank Inwestycyjny, instytucję UE, która od dawna jest pomijana przez badania naukowe. Ten plan inwestycyjny ma na celu zwiększenie inwestycji w Europie, przy czym celem jest zwiększenie inwestycji o 500 mld euro do 2020 r. Obejmuje on inwestycje w cztery sektory strategiczne: energetykę, infrastrukturę, badania i innowacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Plan Junckera ma zatem na celu inwestowanie w sektory, które tradycyjnie borykają się z trudnościami z uzyskaniem finansowania poprzez regularne kanały finansowania dostępne w gospodarce prywatnej. Ta praca magisterska dotyczy w szczególności kwestii wkładu planu Junckera w finansowanie transformacji energetycznej, skupiając się tym samym na jednym konkretnym rodzaju projektów finansowanych w ramach planu Junckera. W celu zbadania tej kwestii, obecna praca magisterska bada postrzeganie francuskich nośników projektów transformacji energetycznej, które skorzystały z planu Junckera i w związku z tym przyjmuje podejście percepcjonistyczne w zakresie wdrażania instrumentów polityki publicznej w oczach odbiorców planu Junckera. W oparciu o kilka częściowo ustrukturyzowanych wywiadów jakościowych przeprowadzonych w odpowiedzi na cele badawcze tej pracy magisterskiej, można stwierdzić, że zdecydowana większość ankietowanych nośników projektu posiada bardzo pozytywne postrzeganie Planu Junckera i tego, w jaki sposób przyczynił się on do sfinansowania ich projektów transformacji energetycznej. Niemniej jednak, kilku przewoźników projektów podkreśliło również, że uważają przepisy dotyczące kredytów za dość restrykcyjne, a zatem nie są pewni, czy wykorzystają całą linię kredytową zatwierdzoną przez Europejski Bank Inwestycyjny. W związku z tym trudno jest uzyskać prostą odpowiedź na pytania postawione w pracy magisterskiej i konieczne są dalsze badania w tym niedocenianym obszarze studiów europejskich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Orzechowska-Wacławska, Joanna | pl |
dc.contributor.author | Hamon, Gael | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Orzechowska-Wacławska, Joanna | pl |
dc.contributor.reviewer | Lozac`h, Valerie | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T03:52:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T03:52:28Z | |
dc.date.submitted | 2019-09-25 | pl |
dc.fieldofstudy | europeistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-136701-237232 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238593 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Juncker Plan, European Investment Bank, Energy Transition, Public Policy, Economic Policy, Environmental Policy, Policy Instrumentation, Implementation, Perceptions, Public Policy Recipients | pl |
dc.subject.pl | Plan Junckera, Europejski Bank Inwestycyjny, Przemiany Energetyczne, Polityka Publiczna, Polityka Gospodarcza, Polityka Środowiskowa, Instrumenty Polityczne, Wdrażanie, Postrzeganie, Odbiorcy Polityki Publicznej | pl |
dc.title | THE PERCEPTIONS OF THE JUNCKER PLAN AMONG ITS RECIPIENTS: A CASE STUDY ON CARRIERS OF ENERGY TRANSITION PROJECTS I FRANCE | pl |
dc.title.alternative | POSTRZEGANIE PLANU JUNCKERA WŚRÓD JEGO ODBIORCÓW: STUDIUM PRZYPADKU DOTYCZĄCE NOŚNIKÓW PROJEKTÓW TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ WE FRANCJI. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |