Autokreacja medialna współczesnego nastolatka na przykładzie portalu społecznościowego TikTok

licenciate
dc.abstract.enThe paper ,,Media self-creation of the contemporary adolescent based on social media platform TikTok” presents the problem of the adolescents’ media self-creation in social media focusing especially on TikTok. This paper adresses the topic of the role that social media platforms play in an adolescent's life and the way they are used to create one's image and share their problems. A review of literature related to adolescence was conducted, highlighting its greatest challenges and difficulties. The focus was also on understanding how adolescents perceive their immediate social environment. The research aim of this study was to analyze the self-creation of Polish youth aged 13-17 (including their problems, values, and behaviors). The research problem was encapsulated in the question: What does the media self-creation of contemporary adolescents look like? This paper includes the analysis of the media self-creation of twenty surveyed adolescents visible on their profiles on social media platform TikTok. For this purpose, the technique of content analysis was used to in order to understand the area of interest of young people on the Internet.. A detailed coding key was prepared to suport the research process.Based on the research finding, it was determined that the contemporary adolescent presents on their profile their own image as well ass willingly shares their problems. Nowadays young people use social media as their electronical diary thus creating their image by narrating the most important elements of their life. This paper also presents ways to support adolescents, which are highly significant in the work of an pedagogue.pl
dc.abstract.plPoniższa praca ,,Autokreacja medialna współczesnego nastolatka na przykładzie portalu społecznościowego TikTok” przedstawia problem autokreacji medialnej młodzieży w mediach społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem portalu TikTok. Niniejsza praca zajmuje się tematyką roli, jaką odgrywają portale społecznościowe w życiu człowieka oraz sposobu ich wykorzystywania w celu kreowania swojego wizerunku i dzielenia się swoimi problemami. Dokonano przeglądu literatury związanej z okresem adolescencji i przedstawiono jego największe wyzwania i trudności. Skupiono się również na zrozumieniu postrzegania najbliższego środowiska społecznego przez młodzież. Celem badawczym pracy była analiza autokreacji polskiej młodzieży w wieku 13-17 lat (w tym: jej problemów, wartości, zachowań). Problem badawczy został zawarty w pytaniu: Jak wygląda autokreacja medialna współczesnego nastolatka? Niniejszy artykuł zawiera analizę medialnej autokreacji dwudziestu badanych nastolatków widocznych na ich profilach na platformie społecznościowej TikTok. Wykorzystano w pracy technikę, jaką jest analiza treści, w celu zrozumienia obszaru zainteresowań młodzieży w sieci. Przygotowano szczegółowy klucz kategoryzacyjny, wspierający proces badawczy.W oparciu o wyniki badań, okazało się, że współczesny nastolatek przedstawia na swoich profilach różne rodzaje zachowań i chętnie dzieli się swoimi problemami w sieci. Obecnie młodzież korzysta z mediów społecznościowych jak z elektronicznego pamiętnika, a więc kreuje swój wizerunek, opowiadając o najważniejszych elementach swojego życia. Niniejsza praca przedstawia ponadto sposoby wspierania nastolatków, które są wysoce istotne w pracy pedagoga.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.authorOlchawa, Aleksandra - USOS302664 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDoniec, Renata - 127747 pl
dc.contributor.reviewerGaweł, Anna - 128022 pl
dc.date.accessioned2024-07-07T23:38:31Z
dc.date.available2024-07-07T23:38:31Z
dc.date.submitted2024-07-05pl
dc.fieldofstudypedagogikapl
dc.identifier.apddiploma-175732-302664pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/372272
dc.languagepolpl
dc.subject.enadolescence, adolescent, self-creation, social media, youth, TikTokpl
dc.subject.pladolescencja, autokreacja, media społecznościowe, młodzież, nastolatek, TikTokpl
dc.titleAutokreacja medialna współczesnego nastolatka na przykładzie portalu społecznościowego TikTokpl
dc.title.alternativeMedia self-creation of the contemporary adolescent based on social media platform TikTokpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper ,,Media self-creation of the contemporary adolescent based on social media platform TikTok” presents the problem of the adolescents’ media self-creation in social media focusing especially on TikTok. This paper adresses the topic of the role that social media platforms play in an adolescent's life and the way they are used to create one's image and share their problems. A review of literature related to adolescence was conducted, highlighting its greatest challenges and difficulties. The focus was also on understanding how adolescents perceive their immediate social environment. The research aim of this study was to analyze the self-creation of Polish youth aged 13-17 (including their problems, values, and behaviors). The research problem was encapsulated in the question: What does the media self-creation of contemporary adolescents look like? This paper includes the analysis of the media self-creation of twenty surveyed adolescents visible on their profiles on social media platform TikTok. For this purpose, the technique of content analysis was used to in order to understand the area of interest of young people on the Internet.. A detailed coding key was prepared to suport the research process.Based on the research finding, it was determined that the contemporary adolescent presents on their profile their own image as well ass willingly shares their problems. Nowadays young people use social media as their electronical diary thus creating their image by narrating the most important elements of their life. This paper also presents ways to support adolescents, which are highly significant in the work of an pedagogue.
dc.abstract.plpl
Poniższa praca ,,Autokreacja medialna współczesnego nastolatka na przykładzie portalu społecznościowego TikTok” przedstawia problem autokreacji medialnej młodzieży w mediach społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem portalu TikTok. Niniejsza praca zajmuje się tematyką roli, jaką odgrywają portale społecznościowe w życiu człowieka oraz sposobu ich wykorzystywania w celu kreowania swojego wizerunku i dzielenia się swoimi problemami. Dokonano przeglądu literatury związanej z okresem adolescencji i przedstawiono jego największe wyzwania i trudności. Skupiono się również na zrozumieniu postrzegania najbliższego środowiska społecznego przez młodzież. Celem badawczym pracy była analiza autokreacji polskiej młodzieży w wieku 13-17 lat (w tym: jej problemów, wartości, zachowań). Problem badawczy został zawarty w pytaniu: Jak wygląda autokreacja medialna współczesnego nastolatka? Niniejszy artykuł zawiera analizę medialnej autokreacji dwudziestu badanych nastolatków widocznych na ich profilach na platformie społecznościowej TikTok. Wykorzystano w pracy technikę, jaką jest analiza treści, w celu zrozumienia obszaru zainteresowań młodzieży w sieci. Przygotowano szczegółowy klucz kategoryzacyjny, wspierający proces badawczy.W oparciu o wyniki badań, okazało się, że współczesny nastolatek przedstawia na swoich profilach różne rodzaje zachowań i chętnie dzieli się swoimi problemami w sieci. Obecnie młodzież korzysta z mediów społecznościowych jak z elektronicznego pamiętnika, a więc kreuje swój wizerunek, opowiadając o najważniejszych elementach swojego życia. Niniejsza praca przedstawia ponadto sposoby wspierania nastolatków, które są wysoce istotne w pracy pedagoga.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.authorpl
Olchawa, Aleksandra - USOS302664
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Doniec, Renata - 127747
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Anna - 128022
dc.date.accessioned
2024-07-07T23:38:31Z
dc.date.available
2024-07-07T23:38:31Z
dc.date.submittedpl
2024-07-05
dc.fieldofstudypl
pedagogika
dc.identifier.apdpl
diploma-175732-302664
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/372272
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
adolescence, adolescent, self-creation, social media, youth, TikTok
dc.subject.plpl
adolescencja, autokreacja, media społecznościowe, młodzież, nastolatek, TikTok
dc.titlepl
Autokreacja medialna współczesnego nastolatka na przykładzie portalu społecznościowego TikTok
dc.title.alternativepl
Media self-creation of the contemporary adolescent based on social media platform TikTok
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
38
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Krakow
6
Wroclaw
5
Bialystok
1
Chorzów
1
Gdansk
1
Gdynia
1
Lodz
1
Lublin
1
Mszana
1

No access

No Thumbnail Available