Recenzja i reklama książki w kobiecym "Zwierciadle" (w latach 2001-2003)

2014
journal article
article
dc.abstract.enConnections between the press and the book are known since the end of XVII century. Information about literature appeared in journals in different forms. In the beginning, these notices were mainly publisher advertisements and editorial reviews. Then, papers started to print episodic novels, stories, and poetry. Today, when book has to compete with other means of mass media including the Internet, the promotion of literature seems to be especially important. In this paper, two basic forms of book information are presented: reviews and editorial advertisements published in the magazine "Zwierciadło" between 2001 and 2003.
dc.abstract.plZwiązki pomiędzy prasą a książką są znane od końca XVII w. Informacje o literaturze występują w czasopismach w różnych formach. Początkowo miały postać głównie ogłoszeń wydawniczych i recenzji. Następnie zaczęto drukować nowele, a także opowiadania i poezję. Dziś, gdy książka musi konkurować z innymi rodzajami mediów, w tym z internetem, promocja literatury wydaje się szczególnie ważna. W prezentowanym artykule przedstawiono dwie podstawowe formy informacji o książce: recenzję i ogłoszenie wydawnicze, drukowane na łamach magazynu "Zwierciadło" w latach 2001-2003.
dc.contributor.authorPrzybysz-Stawska, Magdalena
dc.date.accessioned2024-06-20T06:47:38Z
dc.date.available2024-06-20T06:47:38Z
dc.date.issued2014
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 808
dc.description.number4 (220)
dc.description.physical795-808
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume57
dc.identifier.doi10.4467/2299-6362PZ.14.044.2845
dc.identifier.eissn2299-6362
dc.identifier.issn0555-0025
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/357127
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enbook
dc.subject.enpress
dc.subject.enreview
dc.subject.enadvertisement
dc.subject.eneditorial advertisement
dc.subject.enZwierciadło
dc.subject.plksiążka
dc.subject.plprasa
dc.subject.plrecenzja
dc.subject.plreklama
dc.subject.plogłoszenie wydawnicze
dc.subject.plZwierciadło
dc.subtypeArticle
dc.titleRecenzja i reklama książki w kobiecym "Zwierciadle" (w latach 2001-2003)
dc.title.alternativeReviews and book advertisments in women's "Zwierciadło" (2001-2003)
dc.title.journalMedia Research Issues
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
Connections between the press and the book are known since the end of XVII century. Information about literature appeared in journals in different forms. In the beginning, these notices were mainly publisher advertisements and editorial reviews. Then, papers started to print episodic novels, stories, and poetry. Today, when book has to compete with other means of mass media including the Internet, the promotion of literature seems to be especially important. In this paper, two basic forms of book information are presented: reviews and editorial advertisements published in the magazine "Zwierciadło" between 2001 and 2003.
dc.abstract.pl
Związki pomiędzy prasą a książką są znane od końca XVII w. Informacje o literaturze występują w czasopismach w różnych formach. Początkowo miały postać głównie ogłoszeń wydawniczych i recenzji. Następnie zaczęto drukować nowele, a także opowiadania i poezję. Dziś, gdy książka musi konkurować z innymi rodzajami mediów, w tym z internetem, promocja literatury wydaje się szczególnie ważna. W prezentowanym artykule przedstawiono dwie podstawowe formy informacji o książce: recenzję i ogłoszenie wydawnicze, drukowane na łamach magazynu "Zwierciadło" w latach 2001-2003.
dc.contributor.author
Przybysz-Stawska, Magdalena
dc.date.accessioned
2024-06-20T06:47:38Z
dc.date.available
2024-06-20T06:47:38Z
dc.date.issued
2014
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additional
Bibliogr. s. 808
dc.description.number
4 (220)
dc.description.physical
795-808
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
57
dc.identifier.doi
10.4467/2299-6362PZ.14.044.2845
dc.identifier.eissn
2299-6362
dc.identifier.issn
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/357127
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
book
dc.subject.en
press
dc.subject.en
review
dc.subject.en
advertisement
dc.subject.en
editorial advertisement
dc.subject.en
Zwierciadło
dc.subject.pl
książka
dc.subject.pl
prasa
dc.subject.pl
recenzja
dc.subject.pl
reklama
dc.subject.pl
ogłoszenie wydawnicze
dc.subject.pl
Zwierciadło
dc.subtype
Article
dc.title
Recenzja i reklama książki w kobiecym "Zwierciadle" (w latach 2001-2003)
dc.title.alternative
Reviews and book advertisments in women's "Zwierciadło" (2001-2003)
dc.title.journal
Media Research Issues
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Krakow
5
Downloads
przybysz-stawska_recenzja_i_reklama_ksiazki_w_kobiecym_zwierciadle_2014.pdf
12