Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Postawy młodzieży licealnej wobec starości i osób starych
The attitude of high school teenagers towards old age and old people
MŁODZIEŻ LICEALNA, POSTAWY,STAROŚĆ, OSOBY STARE.
HIGH SCHOOL TEENAGERS,\nATTITUDES,\nELDER,\nELDERLY.
Praca ma charakter empiryczny, dotyczy poznania postaw młodzieży wobec starości i osób starych. Składa się z 4 rozdziałów; w pierwszym opisałam podstawowe zagadnienia związane z rozwojem młodzieży w wieku 16 - 19 lat oraz proces kształtowania postaw dorastającej młodzieży.Drugi rozdział poświęciłam charakterystyce starości jako zadaniu w życiu każdego człowieka. Scharakteryzowałam progi starości, rozumienie postawy wobec starości oraz zagadnienie wychowania do starości.Rozdział trzeci zawiera metodologię badań własnych. Rozdział czwarty zawiera opracowanie badań własnych; sposoby określenia przez młodzież starości i osób starych, źródła informacji badanych na ten temat, doświadczenia badanej młodzieży z kontaktów z osobami starymi, stosunek emocjonalny respondentów wobec starości, formy pomocy i opieki oraz rolę szkoły w organizowaniu pomocy osobom starym. Badania ukazały pozytywny stosunek młodzieży do ludzi starych i gotowość niesienia im pomocy.
The work has empirical character, It concerns knowledge attitudes of young people towards the old people of old.It consists of 4 chapters; in the first chapter the basic issues related to the development of young people aged 16-19 years, and the process of shaping attitudes adolescents. The second chapter I the characteristic of old age as a task in the life of each man’s life. Characteristics thresholds, understanding attitude towards old age, and the issue of education to age.The third chapter contains the methodology of research of its own. The fourth chapter contains the development research of its own; ways to determine the young-age and old people, the source of the information tested on this subject, the experience of the test of youth from contact with people old emotional attitude of respondents towards old age, the forms of help and care and the role of schools in providing help to the old people. Studies have shown the positive attitudes of young people for older people and the willingness to provide them with help.
dc.abstract.en | The work has empirical character, It concerns knowledge attitudes of young people towards the old people of old.It consists of 4 chapters; in the first chapter the basic issues related to the development of young people aged 16-19 years, and the process of shaping attitudes adolescents. The second chapter I the characteristic of old age as a task in the life of each man’s life. Characteristics thresholds, understanding attitude towards old age, and the issue of education to age.The third chapter contains the methodology of research of its own. The fourth chapter contains the development research of its own; ways to determine the young-age and old people, the source of the information tested on this subject, the experience of the test of youth from contact with people old emotional attitude of respondents towards old age, the forms of help and care and the role of schools in providing help to the old people. Studies have shown the positive attitudes of young people for older people and the willingness to provide them with help. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ma charakter empiryczny, dotyczy poznania postaw młodzieży wobec starości i osób starych. Składa się z 4 rozdziałów; w pierwszym opisałam podstawowe zagadnienia związane z rozwojem młodzieży w wieku 16 - 19 lat oraz proces kształtowania postaw dorastającej młodzieży.Drugi rozdział poświęciłam charakterystyce starości jako zadaniu w życiu każdego człowieka. Scharakteryzowałam progi starości, rozumienie postawy wobec starości oraz zagadnienie wychowania do starości.Rozdział trzeci zawiera metodologię badań własnych. Rozdział czwarty zawiera opracowanie badań własnych; sposoby określenia przez młodzież starości i osób starych, źródła informacji badanych na ten temat, doświadczenia badanej młodzieży z kontaktów z osobami starymi, stosunek emocjonalny respondentów wobec starości, formy pomocy i opieki oraz rolę szkoły w organizowaniu pomocy osobom starym. Badania ukazały pozytywny stosunek młodzieży do ludzi starych i gotowość niesienia im pomocy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Michalik-Surówka, Jadwiga - 130521 | pl |
dc.contributor.author | Ochman-Huzior, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Michalik-Surówka, Jadwiga - 130521 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T23:03:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T23:03:38Z | |
dc.date.submitted | 2012-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika społeczno-opiekuńcza | pl |
dc.identifier.apd | diploma-64789-134676 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178327 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | HIGH SCHOOL TEENAGERS,\nATTITUDES,\nELDER,\nELDERLY. | pl |
dc.subject.pl | MŁODZIEŻ LICEALNA, POSTAWY,STAROŚĆ, OSOBY STARE. | pl |
dc.title | Postawy młodzieży licealnej wobec starości i osób starych | pl |
dc.title.alternative | The attitude of high school teenagers towards old age and old people | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |