Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kształtowanie wizerunku polskiej Reprezentacji Mężczyzn w Piłce Siatkowej w wybranych social mediach
Shaping of the image of Poland men’s national volleyball team in selected social media
Internet, komunikacja marketingowa, organizacja, sport, tożsamość
Identity, Internet, marketing communications, organisation, sport
Celem pracy było zweryfikowanie, jakie działania oraz inicjatywy podejmuje Polski Związek Piłki Siatkowej w kwestii kreowania wizerunku polskiej Reprezentacji Piłki Siatkowej Mężczyzn Seniorów. Badania, mające za zadanie sprawdzenie, w jaki sposób kibice powyższe działania odbierają, przeprowadzone zostały na grupie osób dorosłych, będących w dużej mierze fanami polskiej siatkówki reprezentacyjnej. Zbadano 780 osób, w tym 577 kobiet i 203 mężczyzn. Praca składa się, prócz wstępu i zakończenia, z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy został poświęcony istocie, jaką jest kreowanie wizerunku w sporcie. Wyjaśniono pojęcia wizerunku, jego rodzajów, tożsamości, reputacji i renomy, następnie przedstawiono determinanty, które kreują wizerunek sportowy. Omówiony został także proces jego kształtowania, rola komunikacji marketingowej oraz tematyka social mediów w kreowaniu wizerunku. W rozdziale drugim skupiono się na przedstawieniu wizerunku polskiej Reprezentacji Mężczyzn Seniorów w Piłce Siatkowej, która to została scharakteryzowana. Opisano strategię jej komunikacji przez PZPS oraz skupiono się na narzędziach, które wykorzystywane są przy kreowaniu wizerunku Reprezentacji w komunikacji marketingowej. Rozdział trzeci, o empirycznym charakterze, przedstawia metodykę badań, charakterystykę próby badawczej oraz analizę wyników. Pracę natomiast kończą wnioski płynące z badań wraz z rekomendacjami. Respondentów zapytano między innymi o to, jak zamieszczane posty wpływają na ich zainteresowanie Reprezentacją, oraz zamieszczanie publikacji z jaką częstotliwością preferują. Ankietowani wskazali też najbardziej i najmniej lubiane przez nich platformy. Ocenili oni także na ile, w dziesięciostopniowej skali, aprobują działania, które podejmuje Polski Związek Piłki Siatkowej kształtując wizerunek drużyny w social mediach. W toku badań ustalono profil osoby, będącej przeciętnym kibicem polskiej Reprezentacji Siatkarskiej Mężczyzn Seniorów. Zaobserwowano różnice w odbiorze postów oraz ocenie działań Związku w zależności od wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz statusu zawodowego ankietowanego. Analiza wyników pozwoliła określić, jak działalność PZPS w social mediach wpływa na popularność drużyny oraz jak działania wizerunkowe oceniane są przez kibiców, a także sprecyzować, które elementy kampanii wizerunkowej wymagają poprawy.
The purpose of the thesis was to verify, what actions and initiatives are taken by Polish Voleyball Federation (PZPS) in terms of Poland men's national team's image shaping. The reasearch, aiming to check, how team's supportes view these actions, were carried out on group of adults, mainly polish volleyball fans. 780 people, including 577 women and 203 men answered the survey.The thesis consits of 3 chapters, apart from introduction and summary. The first chapter was devoted to the topic of image shaping in sports. The concepts of image, it's kinds, identity, reputation and renown were explained, then determinants creating a sports image were introduced. Also the process of shaping, marketing communications and social media topics were overviewed.Second chapter is focused on introducing the image of Poland men's national volleyball team. Strategy of PZPS and tools used in image shaping were described.Third chapter, of empirical nature, shows the reasearch methods, research sample and results' analysis. The thesis is ended with conclusions and reccomendations.Respondents were asked, among others, about the way posts published in social media impacted their interest in team, and what freqency of publishing they prefer. They pointed out their favourite and least favourite platforms. Respondents also rated in 1-10 scale their level of approval for actions taken by PZPS for shaping the team's image in social media.During the analysis of results, an average team's supporter profile was found. There were diferrences observed in content perception and rating, depending on age, gender, education, place of residence and occupational status of responders. Analysis of results determined, how Federation activity in social media affects the team’s popularity and how the image activites are rated by fans. It also crystallized, which elements of image activities need to be corrected.
dc.abstract.en | The purpose of the thesis was to verify, what actions and initiatives are taken by Polish Voleyball Federation (PZPS) in terms of Poland men's national team's image shaping. The reasearch, aiming to check, how team's supportes view these actions, were carried out on group of adults, mainly polish volleyball fans. 780 people, including 577 women and 203 men answered the survey.The thesis consits of 3 chapters, apart from introduction and summary. The first chapter was devoted to the topic of image shaping in sports. The concepts of image, it's kinds, identity, reputation and renown were explained, then determinants creating a sports image were introduced. Also the process of shaping, marketing communications and social media topics were overviewed.Second chapter is focused on introducing the image of Poland men's national volleyball team. Strategy of PZPS and tools used in image shaping were described.Third chapter, of empirical nature, shows the reasearch methods, research sample and results' analysis. The thesis is ended with conclusions and reccomendations.Respondents were asked, among others, about the way posts published in social media impacted their interest in team, and what freqency of publishing they prefer. They pointed out their favourite and least favourite platforms. Respondents also rated in 1-10 scale their level of approval for actions taken by PZPS for shaping the team's image in social media.During the analysis of results, an average team's supporter profile was found. There were diferrences observed in content perception and rating, depending on age, gender, education, place of residence and occupational status of responders. Analysis of results determined, how Federation activity in social media affects the team’s popularity and how the image activites are rated by fans. It also crystallized, which elements of image activities need to be corrected. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy było zweryfikowanie, jakie działania oraz inicjatywy podejmuje Polski Związek Piłki Siatkowej w kwestii kreowania wizerunku polskiej Reprezentacji Piłki Siatkowej Mężczyzn Seniorów. Badania, mające za zadanie sprawdzenie, w jaki sposób kibice powyższe działania odbierają, przeprowadzone zostały na grupie osób dorosłych, będących w dużej mierze fanami polskiej siatkówki reprezentacyjnej. Zbadano 780 osób, w tym 577 kobiet i 203 mężczyzn. Praca składa się, prócz wstępu i zakończenia, z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy został poświęcony istocie, jaką jest kreowanie wizerunku w sporcie. Wyjaśniono pojęcia wizerunku, jego rodzajów, tożsamości, reputacji i renomy, następnie przedstawiono determinanty, które kreują wizerunek sportowy. Omówiony został także proces jego kształtowania, rola komunikacji marketingowej oraz tematyka social mediów w kreowaniu wizerunku. W rozdziale drugim skupiono się na przedstawieniu wizerunku polskiej Reprezentacji Mężczyzn Seniorów w Piłce Siatkowej, która to została scharakteryzowana. Opisano strategię jej komunikacji przez PZPS oraz skupiono się na narzędziach, które wykorzystywane są przy kreowaniu wizerunku Reprezentacji w komunikacji marketingowej. Rozdział trzeci, o empirycznym charakterze, przedstawia metodykę badań, charakterystykę próby badawczej oraz analizę wyników. Pracę natomiast kończą wnioski płynące z badań wraz z rekomendacjami. Respondentów zapytano między innymi o to, jak zamieszczane posty wpływają na ich zainteresowanie Reprezentacją, oraz zamieszczanie publikacji z jaką częstotliwością preferują. Ankietowani wskazali też najbardziej i najmniej lubiane przez nich platformy. Ocenili oni także na ile, w dziesięciostopniowej skali, aprobują działania, które podejmuje Polski Związek Piłki Siatkowej kształtując wizerunek drużyny w social mediach. W toku badań ustalono profil osoby, będącej przeciętnym kibicem polskiej Reprezentacji Siatkarskiej Mężczyzn Seniorów. Zaobserwowano różnice w odbiorze postów oraz ocenie działań Związku w zależności od wieku, płci, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz statusu zawodowego ankietowanego. Analiza wyników pozwoliła określić, jak działalność PZPS w social mediach wpływa na popularność drużyny oraz jak działania wizerunkowe oceniane są przez kibiców, a także sprecyzować, które elementy kampanii wizerunkowej wymagają poprawy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Brudny, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T21:35:15Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T21:35:15Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157826-287122 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322253 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Identity, Internet, marketing communications, organisation, sport | pl |
dc.subject.pl | Internet, komunikacja marketingowa, organizacja, sport, tożsamość | pl |
dc.title | Kształtowanie wizerunku polskiej Reprezentacji Mężczyzn w Piłce Siatkowej w wybranych social mediach | pl |
dc.title.alternative | Shaping of the image of Poland men’s national volleyball team in selected social media | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |