Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Odbiór reklam społecznych dotyczących prawa aborcyjnego realizowanych przez wybrane fundacje
Reception of social advertisements on abortion law implemented by selected foundations
KAMPANIE SPOŁECZNE - PRAWO ABORCYJNE W POLSCE - HISTORIA ABORCJI - ORGANIZACJE POZARZĄDOWE - REKLAMY SPOŁECZNE
ABORTION LAW IN POLAND - HISTORY OF ABORTION - NON - GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - SOCIAL ADVERTISEMENTS - SOCIAL CAMPAIGNS
W niniejszej pracy uwagę poświęcono organizacjom pozarządowym i realizowanym przez nie reklamom społecznym z zakresu legalizacji i penalizacji prawa aborcyjnego. Szczególnie skupiono się na działalności Fundacji Nasze Dzieci oraz Fundacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Celem badań było poznanie, jaki wpływ na odbiorców wywierają reklamy społeczne poruszające temat aborcji. Dzięki przeprowadzonemu badaniu uzyskano informację, jak poprawić jakość przekazów reklamowych. Przy zastosowaniu kwestionariusza ankiety, przedstawiono stopień zaangażowania respondentów w monitorowaniu zmian prawa aborcyjnego, opinie dotyczące skuteczności przekazów, a także odbioru oraz wpływu reklam społecznych na emocje i zmianę postaw. Z przeprowadzonych badań wynika, że wybrane reklamy społeczne, nie wpływają na zmianę postaw badanych, wywołują skrajne emocje i wymagają ulepszeń w celu osiągnięcia ich większej efektywności.
This thesis focuses on non-governmental organizations and their social advertisements related to the legalization and criminalization of abortion. Specifically, it examines the activities of the Fundacja Nasze Dzieci and Fundacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. The study aims to investigate the influence of social advertisements addressing the topic of abortion. It provides insights into how to improve the effectiveness of advertising messages. By using a questionnaire, the study determined the level of engagement of respondents in monitoring changes in abortion law, their opinions on the effectiveness of the messages, and the impact of social advertisements on changing their attitudes and emotions. The studies conducted indicate that the social advertisements presented in the research do not affect the attitudes of the respondents and require improvements to achieve greater efficacy.
dc.abstract.en | This thesis focuses on non-governmental organizations and their social advertisements related to the legalization and criminalization of abortion. Specifically, it examines the activities of the Fundacja Nasze Dzieci and Fundacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. The study aims to investigate the influence of social advertisements addressing the topic of abortion. It provides insights into how to improve the effectiveness of advertising messages. By using a questionnaire, the study determined the level of engagement of respondents in monitoring changes in abortion law, their opinions on the effectiveness of the messages, and the impact of social advertisements on changing their attitudes and emotions. The studies conducted indicate that the social advertisements presented in the research do not affect the attitudes of the respondents and require improvements to achieve greater efficacy. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy uwagę poświęcono organizacjom pozarządowym i realizowanym przez nie reklamom społecznym z zakresu legalizacji i penalizacji prawa aborcyjnego. Szczególnie skupiono się na działalności Fundacji Nasze Dzieci oraz Fundacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Celem badań było poznanie, jaki wpływ na odbiorców wywierają reklamy społeczne poruszające temat aborcji. Dzięki przeprowadzonemu badaniu uzyskano informację, jak poprawić jakość przekazów reklamowych. Przy zastosowaniu kwestionariusza ankiety, przedstawiono stopień zaangażowania respondentów w monitorowaniu zmian prawa aborcyjnego, opinie dotyczące skuteczności przekazów, a także odbioru oraz wpływu reklam społecznych na emocje i zmianę postaw. Z przeprowadzonych badań wynika, że wybrane reklamy społeczne, nie wpływają na zmianę postaw badanych, wywołują skrajne emocje i wymagają ulepszeń w celu osiągnięcia ich większej efektywności. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.contributor.author | Morawska, Kamila | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ulatowska, Roksana | pl |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T21:32:15Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T21:32:15Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165768-293341 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313194 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ABORTION LAW IN POLAND - HISTORY OF ABORTION - NON - GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - SOCIAL ADVERTISEMENTS - SOCIAL CAMPAIGNS | pl |
dc.subject.pl | KAMPANIE SPOŁECZNE - PRAWO ABORCYJNE W POLSCE - HISTORIA ABORCJI - ORGANIZACJE POZARZĄDOWE - REKLAMY SPOŁECZNE | pl |
dc.title | Odbiór reklam społecznych dotyczących prawa aborcyjnego realizowanych przez wybrane fundacje | pl |
dc.title.alternative | Reception of social advertisements on abortion law implemented by selected foundations | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |