Odbiór reklam społecznych dotyczących prawa aborcyjnego realizowanych przez wybrane fundacje

licenciate
dc.abstract.enThis thesis focuses on non-governmental organizations and their social advertisements related to the legalization and criminalization of abortion. Specifically, it examines the activities of the Fundacja Nasze Dzieci and Fundacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. The study aims to investigate the influence of social advertisements addressing the topic of abortion. It provides insights into how to improve the effectiveness of advertising messages. By using a questionnaire, the study determined the level of engagement of respondents in monitoring changes in abortion law, their opinions on the effectiveness of the messages, and the impact of social advertisements on changing their attitudes and emotions. The studies conducted indicate that the social advertisements presented in the research do not affect the attitudes of the respondents and require improvements to achieve greater efficacy.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy uwagę poświęcono organizacjom pozarządowym i realizowanym przez nie reklamom społecznym z zakresu legalizacji i penalizacji prawa aborcyjnego. Szczególnie skupiono się na działalności Fundacji Nasze Dzieci oraz Fundacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Celem badań było poznanie, jaki wpływ na odbiorców wywierają reklamy społeczne poruszające temat aborcji. Dzięki przeprowadzonemu badaniu uzyskano informację, jak poprawić jakość przekazów reklamowych. Przy zastosowaniu kwestionariusza ankiety, przedstawiono stopień zaangażowania respondentów w monitorowaniu zmian prawa aborcyjnego, opinie dotyczące skuteczności przekazów, a także odbioru oraz wpływu reklam społecznych na emocje i zmianę postaw. Z przeprowadzonych badań wynika, że wybrane reklamy społeczne, nie wpływają na zmianę postaw badanych, wywołują skrajne emocje i wymagają ulepszeń w celu osiągnięcia ich większej efektywności.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.authorMorawska, Kamilapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.reviewerUlatowska, Roksanapl
dc.date.accessioned2023-06-29T21:32:15Z
dc.date.available2023-06-29T21:32:15Z
dc.date.submitted2023-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-165768-293341pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313194
dc.languagepolpl
dc.subject.enABORTION LAW IN POLAND - HISTORY OF ABORTION - NON - GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - SOCIAL ADVERTISEMENTS - SOCIAL CAMPAIGNSpl
dc.subject.plKAMPANIE SPOŁECZNE - PRAWO ABORCYJNE W POLSCE - HISTORIA ABORCJI - ORGANIZACJE POZARZĄDOWE - REKLAMY SPOŁECZNEpl
dc.titleOdbiór reklam społecznych dotyczących prawa aborcyjnego realizowanych przez wybrane fundacjepl
dc.title.alternativeReception of social advertisements on abortion law implemented by selected foundationspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis focuses on non-governmental organizations and their social advertisements related to the legalization and criminalization of abortion. Specifically, it examines the activities of the Fundacja Nasze Dzieci and Fundacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. The study aims to investigate the influence of social advertisements addressing the topic of abortion. It provides insights into how to improve the effectiveness of advertising messages. By using a questionnaire, the study determined the level of engagement of respondents in monitoring changes in abortion law, their opinions on the effectiveness of the messages, and the impact of social advertisements on changing their attitudes and emotions. The studies conducted indicate that the social advertisements presented in the research do not affect the attitudes of the respondents and require improvements to achieve greater efficacy.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy uwagę poświęcono organizacjom pozarządowym i realizowanym przez nie reklamom społecznym z zakresu legalizacji i penalizacji prawa aborcyjnego. Szczególnie skupiono się na działalności Fundacji Nasze Dzieci oraz Fundacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Celem badań było poznanie, jaki wpływ na odbiorców wywierają reklamy społeczne poruszające temat aborcji. Dzięki przeprowadzonemu badaniu uzyskano informację, jak poprawić jakość przekazów reklamowych. Przy zastosowaniu kwestionariusza ankiety, przedstawiono stopień zaangażowania respondentów w monitorowaniu zmian prawa aborcyjnego, opinie dotyczące skuteczności przekazów, a także odbioru oraz wpływu reklam społecznych na emocje i zmianę postaw. Z przeprowadzonych badań wynika, że wybrane reklamy społeczne, nie wpływają na zmianę postaw badanych, wywołują skrajne emocje i wymagają ulepszeń w celu osiągnięcia ich większej efektywności.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.authorpl
Morawska, Kamila
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.reviewerpl
Ulatowska, Roksana
dc.date.accessioned
2023-06-29T21:32:15Z
dc.date.available
2023-06-29T21:32:15Z
dc.date.submittedpl
2023-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-165768-293341
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313194
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ABORTION LAW IN POLAND - HISTORY OF ABORTION - NON - GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - SOCIAL ADVERTISEMENTS - SOCIAL CAMPAIGNS
dc.subject.plpl
KAMPANIE SPOŁECZNE - PRAWO ABORCYJNE W POLSCE - HISTORIA ABORCJI - ORGANIZACJE POZARZĄDOWE - REKLAMY SPOŁECZNE
dc.titlepl
Odbiór reklam społecznych dotyczących prawa aborcyjnego realizowanych przez wybrane fundacje
dc.title.alternativepl
Reception of social advertisements on abortion law implemented by selected foundations
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Gdansk
2
Myślenice
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available