Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie marką luksusową na przykładzie branży motoryzacyjnej
Luxury brand management on the example of the automotive industry
Zarządzanie marką – Samochody luksusowe – Strategie marketingowe – Rynek motoryzacyjny – Klienci premium
Brand management – Luxury cars – Marketing strategies – Automotive branch – Premium customers
Praca bada zarządzanie luksusowymi markami samochodowymi na polskim rynku, ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych metod marketingowych i różnic między zarządzaniem marką masową a zarządzaniem marką luksusową. Badanie procesu skutecznego zarządzania marką, a także pełna analiza rynku samochodów luksusowych w Polsce, to elementy składowe struktury pracy. Uwzględniono również teoretyczne podstawy zarządzania. Wyniki badań dostarczają dowodów na to, że zarządzanie markami luksusowymi wymaga specjalistycznej strategii, a także dogłębnego zrozumienia zarówno produktu, jak i oczekiwań grupy docelowej. Jedną z najważniejszych technik marketingowych jest koncentracja na rozwijaniu doświadczenia i wartości marki, co jest niezbędne do przyciągnięcia klientów. Zgodnie z wynikami badania rynku, kategoria luksusowych samochodów osobowych w Polsce przeżywa dynamiczny wzrost, o czym świadczy rosnąca liczba rejestracji i znaczące zainteresowanie ze strony klientów premium. Aby pomóc menedżerom i strategom ulepszyć ich plany marketingowe i zwiększyć poziom konkurencyjności na rynku, wyniki badania zawierają porady, które można zastosować w praktyce. Aby utrzymać wiodącą pozycję na rynku luksusowych produktów motoryzacyjnych w Polsce, w pracy podkreślono znaczenie znajomości unikalnych wymagań klientów luksusowych i wdrażania taktyk marketingowych, które są zarówno kreatywne, jak i wyspecjalizowane, aby spełnić te wymagania.
The work examines the management of luxury car brands in the Polish market, with a special focus on specific marketing methods and the differences between mass brand management and luxury brand management. A study of the process of effective brand management, as well as a full analysis of the luxury car market in Poland, are the components of the work's structure. The theoretical basis of management is also included. The results of the study provide evidence that luxury brand management requires a specialized strategy, as well as an in-depth understanding of both the product and the expectations of the target audience. One of the most important marketing techniques is to focus on developing the brand experience and value, which is essential for attracting customers. According to market research, the luxury passenger car category in Poland is experiencing rapid growth, as evidenced by rising registrations and significant interest from premium customers. To help managers and strategists improve their marketing plans and increase the level of competitiveness in the market, the survey results offer actionable advice. To maintain a leading position in the luxury automotive market in Poland, the study emphasizes the importance of knowing the unique requirements of luxury customers and implementing marketing tactics that are both creative and specialized to meet those requirements.
dc.abstract.en | The work examines the management of luxury car brands in the Polish market, with a special focus on specific marketing methods and the differences between mass brand management and luxury brand management. A study of the process of effective brand management, as well as a full analysis of the luxury car market in Poland, are the components of the work's structure. The theoretical basis of management is also included. The results of the study provide evidence that luxury brand management requires a specialized strategy, as well as an in-depth understanding of both the product and the expectations of the target audience. One of the most important marketing techniques is to focus on developing the brand experience and value, which is essential for attracting customers. According to market research, the luxury passenger car category in Poland is experiencing rapid growth, as evidenced by rising registrations and significant interest from premium customers. To help managers and strategists improve their marketing plans and increase the level of competitiveness in the market, the survey results offer actionable advice. To maintain a leading position in the luxury automotive market in Poland, the study emphasizes the importance of knowing the unique requirements of luxury customers and implementing marketing tactics that are both creative and specialized to meet those requirements. | pl |
dc.abstract.pl | Praca bada zarządzanie luksusowymi markami samochodowymi na polskim rynku, ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych metod marketingowych i różnic między zarządzaniem marką masową a zarządzaniem marką luksusową. Badanie procesu skutecznego zarządzania marką, a także pełna analiza rynku samochodów luksusowych w Polsce, to elementy składowe struktury pracy. Uwzględniono również teoretyczne podstawy zarządzania. Wyniki badań dostarczają dowodów na to, że zarządzanie markami luksusowymi wymaga specjalistycznej strategii, a także dogłębnego zrozumienia zarówno produktu, jak i oczekiwań grupy docelowej. Jedną z najważniejszych technik marketingowych jest koncentracja na rozwijaniu doświadczenia i wartości marki, co jest niezbędne do przyciągnięcia klientów. Zgodnie z wynikami badania rynku, kategoria luksusowych samochodów osobowych w Polsce przeżywa dynamiczny wzrost, o czym świadczy rosnąca liczba rejestracji i znaczące zainteresowanie ze strony klientów premium. Aby pomóc menedżerom i strategom ulepszyć ich plany marketingowe i zwiększyć poziom konkurencyjności na rynku, wyniki badania zawierają porady, które można zastosować w praktyce. Aby utrzymać wiodącą pozycję na rynku luksusowych produktów motoryzacyjnych w Polsce, w pracy podkreślono znaczenie znajomości unikalnych wymagań klientów luksusowych i wdrażania taktyk marketingowych, które są zarówno kreatywne, jak i wyspecjalizowane, aby spełnić te wymagania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kuźniarska, Aneta - USOS182996 | pl |
dc.contributor.author | Kamiński, Karol - USOS296943 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuźniarska, Aneta - USOS182996 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-11T23:01:23Z | |
dc.date.available | 2024-07-11T23:01:23Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173971-296943 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376515 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Brand management – Luxury cars – Marketing strategies – Automotive branch – Premium customers | pl |
dc.subject.pl | Zarządzanie marką – Samochody luksusowe – Strategie marketingowe – Rynek motoryzacyjny – Klienci premium | pl |
dc.title | Zarządzanie marką luksusową na przykładzie branży motoryzacyjnej | pl |
dc.title.alternative | Luxury brand management on the example of the automotive industry | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |