Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Współczesny marketing usług turystycznych na przykładzie funkcjonowania biur podróży
Contemporary marketing of tourism services on the example of functioning of travel agencies
TURYSTYKA, MARKETING, BIURO PODRÓŻY
TOURISM, MARKETING, TRAVEL AGENCY
Celem pracy magisterskiej jest zbadanie współcześnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych oraz wpływu badanego czynnika na funkcjonowanie biur podróży. Pierwszy rozdział opisuje wybrane aspekty teoretyczne dotyczące istoty i ogólnych zagadnień marketingu. Zostały w nim również uwzględnione zagadnienia dotyczące marketingu usług turystycznych oraz produktu i rynku turystycznego. W następnej części pracy, ukazana została ogólna charakterystyka branży turystycznej wraz z informacjami dotyczącymi najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych oraz ich wpływu na rozwój biur podróży. W rozdziale trzecim zostały przedstawione informacje dotyczące działań marketingowych posiadających największy wpływ na zakup usług turystycznych przez potencjalnych klientów biur podróży. W pracy wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych wśród społeczności miasta Krakowa, dotyczące stosowanych działań marketingowych oraz ich wpływu na klienta. Ponadto w pracy zostały przedstawione elementy, które obecnie mogą powodować największy wzrost zainteresowanie klientów usługami turystycznymi. Praca ukazuje istotną rolę działań marketingowych wykorzystywanych w działalności firm świadczących usługi turystyczne. Na podstawie przeprowadzonych badań, niniejsze opracowanie dało możliwość wysunięcia wniosku, że odpowiednie działania marketingowe, dostosowane do stale zmieniających się wymagań klientów są gwarancją uzyskania sukcesu firmy na rynku turystycznym. Ważnym aspektem jest również wpływ stale rozwijającej się technologii internetowej na działalność biur podróży. Z uzyskanych badań można również wywnioskować, iż marketing internetowy jest obecnie najlepszym sposobem promocji i reklamy stosowanym przez firmy turystyczne. Prócz działań z zakresu marketingu, ważną kwestią są również umiejętności i wiedza pracowników, które stanowią najcenniejszy element jaki posiada każda organizacja.
The aim of the thesis is to examine the marketing tools used today and the influence of the examined factor on the functioning of travel agencies. The first chapter describes selected theoretical aspects concerning the essence and general issues of marketing. It also covers the issues of tourism services marketing, tourism product and market. In the next chapter, the general characteristics of the tourism industry is presented, along with information on the most frequently used marketing tools and their influence on the development of travel agencies. The third chapter presents information on marketing activities that have the greatest influence on the purchase of travel services by potential clients of travel agencies. The study uses the results of a survey conducted among the community of Kraków, concerning the marketing activities applied and their influence on customers. Moreover, the document presents the elements that can currently cause the greatest increase in customer’s interest in tourist services. The study shows the important role of marketing activities used in the activities of companies providing tourist services. Based on the conducted research, this paper has provided an opportunity to draw a conclusion that appropriate marketing activities, adjusted to the constantly changing customer requirements, are a guarantee of the company's success on the tourism market. An important aspect is also the influence of the constantly developing Internet technology on the activities of travel agencies. From the research we can also conclude that Internet marketing is currently the best way of promotion and advertising used by tourist companies. In addition to marketing activities, an important issue is also the skills and knowledge of employees, which is the most valuable element that every organization has.
dc.abstract.en | The aim of the thesis is to examine the marketing tools used today and the influence of the examined factor on the functioning of travel agencies. The first chapter describes selected theoretical aspects concerning the essence and general issues of marketing. It also covers the issues of tourism services marketing, tourism product and market. In the next chapter, the general characteristics of the tourism industry is presented, along with information on the most frequently used marketing tools and their influence on the development of travel agencies. The third chapter presents information on marketing activities that have the greatest influence on the purchase of travel services by potential clients of travel agencies. The study uses the results of a survey conducted among the community of Kraków, concerning the marketing activities applied and their influence on customers. Moreover, the document presents the elements that can currently cause the greatest increase in customer’s interest in tourist services. The study shows the important role of marketing activities used in the activities of companies providing tourist services. Based on the conducted research, this paper has provided an opportunity to draw a conclusion that appropriate marketing activities, adjusted to the constantly changing customer requirements, are a guarantee of the company's success on the tourism market. An important aspect is also the influence of the constantly developing Internet technology on the activities of travel agencies. From the research we can also conclude that Internet marketing is currently the best way of promotion and advertising used by tourist companies. In addition to marketing activities, an important issue is also the skills and knowledge of employees, which is the most valuable element that every organization has. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy magisterskiej jest zbadanie współcześnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych oraz wpływu badanego czynnika na funkcjonowanie biur podróży. Pierwszy rozdział opisuje wybrane aspekty teoretyczne dotyczące istoty i ogólnych zagadnień marketingu. Zostały w nim również uwzględnione zagadnienia dotyczące marketingu usług turystycznych oraz produktu i rynku turystycznego. W następnej części pracy, ukazana została ogólna charakterystyka branży turystycznej wraz z informacjami dotyczącymi najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych oraz ich wpływu na rozwój biur podróży. W rozdziale trzecim zostały przedstawione informacje dotyczące działań marketingowych posiadających największy wpływ na zakup usług turystycznych przez potencjalnych klientów biur podróży. W pracy wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych wśród społeczności miasta Krakowa, dotyczące stosowanych działań marketingowych oraz ich wpływu na klienta. Ponadto w pracy zostały przedstawione elementy, które obecnie mogą powodować największy wzrost zainteresowanie klientów usługami turystycznymi. Praca ukazuje istotną rolę działań marketingowych wykorzystywanych w działalności firm świadczących usługi turystyczne. Na podstawie przeprowadzonych badań, niniejsze opracowanie dało możliwość wysunięcia wniosku, że odpowiednie działania marketingowe, dostosowane do stale zmieniających się wymagań klientów są gwarancją uzyskania sukcesu firmy na rynku turystycznym. Ważnym aspektem jest również wpływ stale rozwijającej się technologii internetowej na działalność biur podróży. Z uzyskanych badań można również wywnioskować, iż marketing internetowy jest obecnie najlepszym sposobem promocji i reklamy stosowanym przez firmy turystyczne. Prócz działań z zakresu marketingu, ważną kwestią są również umiejętności i wiedza pracowników, które stanowią najcenniejszy element jaki posiada każda organizacja. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Tchórzewska, Edyta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-01T21:49:12Z | |
dc.date.available | 2022-07-01T21:49:12Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158153-247712 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294173 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | TOURISM, MARKETING, TRAVEL AGENCY | pl |
dc.subject.pl | TURYSTYKA, MARKETING, BIURO PODRÓŻY | pl |
dc.title | Współczesny marketing usług turystycznych na przykładzie funkcjonowania biur podróży | pl |
dc.title.alternative | Contemporary marketing of tourism services on the example of functioning of travel agencies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |