Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
TIK TOK jako obrazkowy model komunikacji w społeczeństwie
TIK TOK as a pictorial model of communication in society
MEDIA SPOŁECZOŚCIOWE - UŻYTKOWNICY - KOMUNIKACJA - KRÓTKIE FILMY WIDEO - TIKTOK
SOCIAL MEDIA - USERS - COMMUNICATION - SHORT VIDEOS - TIKTOK
Media społecznościowe są nieodłączną częścią Internetu. Już ponad połowa światowej populacji aktywnie korzysta z social mediów. Użytkownicy mają możliwość korzystania z różnorodnych platform społecznościowych, które w dużej mierze mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Platforma, która do tej pory zdominowała inne serwisy to Facebook. Jednak kilka lat temu wśród platform społecznościowych pojawił się TikTok, który przebojem wszedł na rynek i w szybkim tempie zyskał popularność. TikTok aktualnie znajduje się w czołówce najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Celem niniejszej pracy jest przede wszystkim analiza i przeprowadzenie charakterystyki platformy TikTok. Na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań autorka postara się odpowiedzieć na postawione pytania badawcze: W czym tkwi wyjątkowość platformy TikTok? Czy forma krótkich filmów wpływa na udostępniane treści? Czy TikTok wykreował nowy sposób komunikacji w społeczeństwie? Jak użytkownicy postrzegają platformę TikTok? Praca powstała w oparciu o paradygmat interpretatywny, zastosowano metody jakościowe. Autorka przeprowadziła wywiady z użytkownikami platformy TikTok. Tematyka social mediów jest stale eksplorowana w literaturze, jednak platforma społecznościowa TikTok istnieje na rynku dopiero od kilku lat i wciąż daje przestrzeń do jej analizy i eksplorowania.
Social media is an integral part of the internet. Already more than half of the world's population actively uses social media. Users have the opportunity to use a variety of social media platforms, which to a large extent already have an established position in the market. The platform that has dominated other websites so far is Facebook. However, a few years ago, TikTok appeared among social media platforms, which hit the market by storm and quickly gained popularity. TikTok is currently at the forefront of the most popular social networking sites in the world. The purpose of this paper is primarily to analyze and characterize the TikTok platform. On the basis of her research, the author will try to answer the research questions posed: What is the uniqueness of the TikTok platform? Does the form of short videos affect the content? Has TikTok created a new way of communicating in society? How do users perceive the TikTok platform? The work was based on an interpretative paradigm and qualitative methods were used. The author interviewed users of the TikTok platform. The subject of social media is constantly explored in the literature, but the TikTok social platform has only been on the market for a few years and still provides space for its analysis and exploration.
dc.abstract.en | Social media is an integral part of the internet. Already more than half of the world's population actively uses social media. Users have the opportunity to use a variety of social media platforms, which to a large extent already have an established position in the market. The platform that has dominated other websites so far is Facebook. However, a few years ago, TikTok appeared among social media platforms, which hit the market by storm and quickly gained popularity. TikTok is currently at the forefront of the most popular social networking sites in the world. The purpose of this paper is primarily to analyze and characterize the TikTok platform. On the basis of her research, the author will try to answer the research questions posed: What is the uniqueness of the TikTok platform? Does the form of short videos affect the content? Has TikTok created a new way of communicating in society? How do users perceive the TikTok platform? The work was based on an interpretative paradigm and qualitative methods were used. The author interviewed users of the TikTok platform. The subject of social media is constantly explored in the literature, but the TikTok social platform has only been on the market for a few years and still provides space for its analysis and exploration. | pl |
dc.abstract.pl | Media społecznościowe są nieodłączną częścią Internetu. Już ponad połowa światowej populacji aktywnie korzysta z social mediów. Użytkownicy mają możliwość korzystania z różnorodnych platform społecznościowych, które w dużej mierze mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Platforma, która do tej pory zdominowała inne serwisy to Facebook. Jednak kilka lat temu wśród platform społecznościowych pojawił się TikTok, który przebojem wszedł na rynek i w szybkim tempie zyskał popularność. TikTok aktualnie znajduje się w czołówce najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Celem niniejszej pracy jest przede wszystkim analiza i przeprowadzenie charakterystyki platformy TikTok. Na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań autorka postara się odpowiedzieć na postawione pytania badawcze: W czym tkwi wyjątkowość platformy TikTok? Czy forma krótkich filmów wpływa na udostępniane treści? Czy TikTok wykreował nowy sposób komunikacji w społeczeństwie? Jak użytkownicy postrzegają platformę TikTok? Praca powstała w oparciu o paradygmat interpretatywny, zastosowano metody jakościowe. Autorka przeprowadziła wywiady z użytkownikami platformy TikTok. Tematyka social mediów jest stale eksplorowana w literaturze, jednak platforma społecznościowa TikTok istnieje na rynku dopiero od kilku lat i wciąż daje przestrzeń do jej analizy i eksplorowania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Mamoń, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin | pl |
dc.date.accessioned | 2022-11-02T22:32:41Z | |
dc.date.available | 2022-11-02T22:32:41Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157735-227165 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303183 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SOCIAL MEDIA - USERS - COMMUNICATION - SHORT VIDEOS - TIKTOK | pl |
dc.subject.pl | MEDIA SPOŁECZOŚCIOWE - UŻYTKOWNICY - KOMUNIKACJA - KRÓTKIE FILMY WIDEO - TIKTOK | pl |
dc.title | TIK TOK jako obrazkowy model komunikacji w społeczeństwie | pl |
dc.title.alternative | TIK TOK as a pictorial model of communication in society | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |