Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmem

licenciate
dc.abstract.enSummaryEmotional and social development of a child with autismThis paper aims to describe the essence of functioning of children with autism. Particular attention has been devoted to the description of the emotional and social development of children with this disorder, as well as ways to support an autistic child in these areas. The first part of paper is introduction. The main part is divided into four chapters. The first one relates to the nature of the concept, causes and diagnosis of autism. The second chapter describes the emotional development of the child with this disability. The third chapter provides an analysis of various forms of social development of autistic children, including establishing their interaction with other people. The last chapter is devoted to forms of helping children with autism through various supportive therapies. The last part is the summation, containing proposals for the development of children with autism and different ways to support this development. The summation includes as well description of existing projects on a national and global level, in terms of broadening public awareness of this problem.pl
dc.abstract.plStreszczenieRozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmemNiniejsza praca ma na celu przedstawienie istoty funkcjonowania dzieci z autyzmem. Szczególna uwaga została poświęcona opisowi rozwoju dzieci z tym zaburzeniem w sferze emocjonalnej i społecznej, a także sposobom wspierania dziecka autystycznego w tych obszarach. Pracę rozpoczyna wstęp. Zasadnicza część została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy z nich odnosi się do charakterystyki pojęcia, przyczyn i diagnozy autyzmu. Drugi rozdział opisuje rozwój emocjonalny dziecka z tą niepełnosprawnością. W trzecim rozdziale przedstawiono analizę różnorodnych przejawów rozwoju społecznego dzieci autystycznych, w tym nawiązywania przez nich interakcji z innymi ludźmi. Ostatni rozdział poświęcono formom pomagania dzieciom z autyzmem poprzez różnego rodzaju terapie wspomagające. Pracę zakończono podsumowaniem, zawierającym wnioski, które dotyczą rozwoju dzieci autystycznych i różnorodnych sposobów wspomagania tegoż rozwoju. Podsumowanie obejmuje także opis istniejących przedsięwzięć o zasięgu krajowym i światowym, w zakresie poszerzania świadomości społeczeństwa na temat tego problemu.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMyszkowska-Litwa, Marta - 130848 pl
dc.contributor.authorTusz, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKusztal, Justyna - 129797 pl
dc.contributor.reviewerMyszkowska-Litwa, Marta - 130848 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T11:20:15Z
dc.date.available2020-07-26T11:20:15Z
dc.date.submitted2015-06-18pl
dc.fieldofstudypedagogika społeczno-opiekuńczapl
dc.identifier.apddiploma-94326-160396pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/201941
dc.languagepolpl
dc.subject.enautism, disability, disorder, emotional development, social development, supportive therapiespl
dc.subject.plautyzm, niepełnosprawność, zaburzenie, rozwój emocjonalny, rozwój społeczny, terapie wspierającepl
dc.titleRozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmempl
dc.title.alternativeEmotional and social development of a child with autismpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
SummaryEmotional and social development of a child with autismThis paper aims to describe the essence of functioning of children with autism. Particular attention has been devoted to the description of the emotional and social development of children with this disorder, as well as ways to support an autistic child in these areas. The first part of paper is introduction. The main part is divided into four chapters. The first one relates to the nature of the concept, causes and diagnosis of autism. The second chapter describes the emotional development of the child with this disability. The third chapter provides an analysis of various forms of social development of autistic children, including establishing their interaction with other people. The last chapter is devoted to forms of helping children with autism through various supportive therapies. The last part is the summation, containing proposals for the development of children with autism and different ways to support this development. The summation includes as well description of existing projects on a national and global level, in terms of broadening public awareness of this problem.
dc.abstract.plpl
StreszczenieRozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmemNiniejsza praca ma na celu przedstawienie istoty funkcjonowania dzieci z autyzmem. Szczególna uwaga została poświęcona opisowi rozwoju dzieci z tym zaburzeniem w sferze emocjonalnej i społecznej, a także sposobom wspierania dziecka autystycznego w tych obszarach. Pracę rozpoczyna wstęp. Zasadnicza część została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy z nich odnosi się do charakterystyki pojęcia, przyczyn i diagnozy autyzmu. Drugi rozdział opisuje rozwój emocjonalny dziecka z tą niepełnosprawnością. W trzecim rozdziale przedstawiono analizę różnorodnych przejawów rozwoju społecznego dzieci autystycznych, w tym nawiązywania przez nich interakcji z innymi ludźmi. Ostatni rozdział poświęcono formom pomagania dzieciom z autyzmem poprzez różnego rodzaju terapie wspomagające. Pracę zakończono podsumowaniem, zawierającym wnioski, które dotyczą rozwoju dzieci autystycznych i różnorodnych sposobów wspomagania tegoż rozwoju. Podsumowanie obejmuje także opis istniejących przedsięwzięć o zasięgu krajowym i światowym, w zakresie poszerzania świadomości społeczeństwa na temat tego problemu.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Myszkowska-Litwa, Marta - 130848
dc.contributor.authorpl
Tusz, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kusztal, Justyna - 129797
dc.contributor.reviewerpl
Myszkowska-Litwa, Marta - 130848
dc.date.accessioned
2020-07-26T11:20:15Z
dc.date.available
2020-07-26T11:20:15Z
dc.date.submittedpl
2015-06-18
dc.fieldofstudypl
pedagogika społeczno-opiekuńcza
dc.identifier.apdpl
diploma-94326-160396
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/201941
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
autism, disability, disorder, emotional development, social development, supportive therapies
dc.subject.plpl
autyzm, niepełnosprawność, zaburzenie, rozwój emocjonalny, rozwój społeczny, terapie wspierające
dc.titlepl
Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmem
dc.title.alternativepl
Emotional and social development of a child with autism
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
529
Views per month
Views per city
Warsaw
105
Krakow
52
Poznan
39
Wroclaw
34
Lodz
12
Katowice
11
Bydgoszcz
10
Gdansk
9
Bialystok
8
Wieliczka
7

No access

No Thumbnail Available