Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola reklamy internetowej w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez pokolenie Silver
The role of online advertising in the purchasing decision-making process of the silver generation
Internet – marketing – pokolenie silver – reklama – zakupy online
Internet – marketing– silver generation– advertise – online shopping
Grupa pokolenia silversów wzbudza coraz większe zainteresowanie marketerów ze względu na starzejące się społeczeństwo. Celem tej pracy jest wypełnienie luki badawczej w zakresie roli reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych, poszerzenie wiedzy na temat samych zachowań zakupowych oraz różnic w preferencjach miedzy przedstawicielami tej grupy wiekowej. Postanowiono zbadać częstotliwość i sposób w jaki osoby w wieku 50+ korzystają z Internetu, oraz jakie czynniki w reklamie skłaniają ich do dokonania zakupu. Cel został osiągnięty za pomocą przestudiowania literatury i dzięki badaniom empirycznym. Badania przeprowadzono przy użyciu metody CAWI, dzięki której dotarto do 120 respondentów. Wykazano, że grupa silvers jest grupą niejednorodną, a czynniki które wpływają na ich po-datność na reklamy są zależne od wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz po czę-ści płci.
The Silver Generation group has been increasingly catching the attention of marketers due to the aging society. The aim of this work is to fill the research gap regarding the role of adver-tising in making purchasing decisions and to expand knowledge about purchasing behaviors and the differences in preferences between representatives of this age group. The research aims to investigate the frequency and manner in which people aged 50+ use the Internet and identify the advertising factors that influence their purchasing decisions. The objective was achieved through a review of the literature and empirical research. The research was con-ducted using the Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI) method, which reached 120 respondents. It was found that the Silver Generation is a heterogeneous group, and the fac-tors influencing their susceptibility to advertisements depend on age, education, place of residence, and to some extent, gender.
dc.abstract.en | The Silver Generation group has been increasingly catching the attention of marketers due to the aging society. The aim of this work is to fill the research gap regarding the role of adver-tising in making purchasing decisions and to expand knowledge about purchasing behaviors and the differences in preferences between representatives of this age group. The research aims to investigate the frequency and manner in which people aged 50+ use the Internet and identify the advertising factors that influence their purchasing decisions. The objective was achieved through a review of the literature and empirical research. The research was con-ducted using the Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI) method, which reached 120 respondents. It was found that the Silver Generation is a heterogeneous group, and the fac-tors influencing their susceptibility to advertisements depend on age, education, place of residence, and to some extent, gender. | pl |
dc.abstract.pl | Grupa pokolenia silversów wzbudza coraz większe zainteresowanie marketerów ze względu na starzejące się społeczeństwo. Celem tej pracy jest wypełnienie luki badawczej w zakresie roli reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych, poszerzenie wiedzy na temat samych zachowań zakupowych oraz różnic w preferencjach miedzy przedstawicielami tej grupy wiekowej. Postanowiono zbadać częstotliwość i sposób w jaki osoby w wieku 50+ korzystają z Internetu, oraz jakie czynniki w reklamie skłaniają ich do dokonania zakupu. Cel został osiągnięty za pomocą przestudiowania literatury i dzięki badaniom empirycznym. Badania przeprowadzono przy użyciu metody CAWI, dzięki której dotarto do 120 respondentów. Wykazano, że grupa silvers jest grupą niejednorodną, a czynniki które wpływają na ich po-datność na reklamy są zależne od wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz po czę-ści płci. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Beltrame, Fiona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T21:35:04Z | |
dc.date.available | 2023-10-23T21:35:04Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-20 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157429-251245 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321810 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Internet – marketing– silver generation– advertise – online shopping | pl |
dc.subject.pl | Internet – marketing – pokolenie silver – reklama – zakupy online | pl |
dc.title | Rola reklamy internetowej w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez pokolenie Silver | pl |
dc.title.alternative | The role of online advertising in the purchasing decision-making process of the silver generation | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |