Rola reklamy internetowej w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez pokolenie Silver

licenciate
dc.abstract.enThe Silver Generation group has been increasingly catching the attention of marketers due to the aging society. The aim of this work is to fill the research gap regarding the role of adver-tising in making purchasing decisions and to expand knowledge about purchasing behaviors and the differences in preferences between representatives of this age group. The research aims to investigate the frequency and manner in which people aged 50+ use the Internet and identify the advertising factors that influence their purchasing decisions. The objective was achieved through a review of the literature and empirical research. The research was con-ducted using the Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI) method, which reached 120 respondents. It was found that the Silver Generation is a heterogeneous group, and the fac-tors influencing their susceptibility to advertisements depend on age, education, place of residence, and to some extent, gender.pl
dc.abstract.plGrupa pokolenia silversów wzbudza coraz większe zainteresowanie marketerów ze względu na starzejące się społeczeństwo. Celem tej pracy jest wypełnienie luki badawczej w zakresie roli reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych, poszerzenie wiedzy na temat samych zachowań zakupowych oraz różnic w preferencjach miedzy przedstawicielami tej grupy wiekowej. Postanowiono zbadać częstotliwość i sposób w jaki osoby w wieku 50+ korzystają z Internetu, oraz jakie czynniki w reklamie skłaniają ich do dokonania zakupu. Cel został osiągnięty za pomocą przestudiowania literatury i dzięki badaniom empirycznym. Badania przeprowadzono przy użyciu metody CAWI, dzięki której dotarto do 120 respondentów. Wykazano, że grupa silvers jest grupą niejednorodną, a czynniki które wpływają na ich po-datność na reklamy są zależne od wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz po czę-ści płci.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorBeltrame, Fionapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2023-10-23T21:35:04Z
dc.date.available2023-10-23T21:35:04Z
dc.date.submitted2023-10-20pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-157429-251245pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321810
dc.languagepolpl
dc.subject.enInternet – marketing– silver generation– advertise – online shoppingpl
dc.subject.plInternet – marketing – pokolenie silver – reklama – zakupy onlinepl
dc.titleRola reklamy internetowej w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez pokolenie Silverpl
dc.title.alternativeThe role of online advertising in the purchasing decision-making process of the silver generationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The Silver Generation group has been increasingly catching the attention of marketers due to the aging society. The aim of this work is to fill the research gap regarding the role of adver-tising in making purchasing decisions and to expand knowledge about purchasing behaviors and the differences in preferences between representatives of this age group. The research aims to investigate the frequency and manner in which people aged 50+ use the Internet and identify the advertising factors that influence their purchasing decisions. The objective was achieved through a review of the literature and empirical research. The research was con-ducted using the Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI) method, which reached 120 respondents. It was found that the Silver Generation is a heterogeneous group, and the fac-tors influencing their susceptibility to advertisements depend on age, education, place of residence, and to some extent, gender.
dc.abstract.plpl
Grupa pokolenia silversów wzbudza coraz większe zainteresowanie marketerów ze względu na starzejące się społeczeństwo. Celem tej pracy jest wypełnienie luki badawczej w zakresie roli reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych, poszerzenie wiedzy na temat samych zachowań zakupowych oraz różnic w preferencjach miedzy przedstawicielami tej grupy wiekowej. Postanowiono zbadać częstotliwość i sposób w jaki osoby w wieku 50+ korzystają z Internetu, oraz jakie czynniki w reklamie skłaniają ich do dokonania zakupu. Cel został osiągnięty za pomocą przestudiowania literatury i dzięki badaniom empirycznym. Badania przeprowadzono przy użyciu metody CAWI, dzięki której dotarto do 120 respondentów. Wykazano, że grupa silvers jest grupą niejednorodną, a czynniki które wpływają na ich po-datność na reklamy są zależne od wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania oraz po czę-ści płci.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Beltrame, Fiona
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2023-10-23T21:35:04Z
dc.date.available
2023-10-23T21:35:04Z
dc.date.submittedpl
2023-10-20
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-157429-251245
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321810
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Internet – marketing– silver generation– advertise – online shopping
dc.subject.plpl
Internet – marketing – pokolenie silver – reklama – zakupy online
dc.titlepl
Rola reklamy internetowej w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez pokolenie Silver
dc.title.alternativepl
The role of online advertising in the purchasing decision-making process of the silver generation
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Krakow
3
Adamówka
2
Bydgoszcz
2
Poznan
2
Olsztyn
1
Rzeszów
1
Swarzędz
1
Szczecin
1
Torun
1

No access

No Thumbnail Available