Feminizacja mężczyzny w telewizyjnych przekazach reklamowych

licenciate
dc.abstract.enThis paper addresses the issue of feminization of the image of a man, which is particularly apparent in television commercials. It focuses on the characterization of television advertising, its future as well as on portraying the typical stereotypes about a man. Particularly important for this work is the second chapter, which describes modern images of a man in advertising. The study investigates the ways in which man is presented in advertising that in turn allows to determine the level of his feminization. In the analysis of commercials, two basic categories of the man were distinguished in advertising: traditional and modern. The work is in its preliminary stage and it tentatively signals of the observed changes. This is the initial stage of research on the issue.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza problematykę feminizacji wizerunku mężczyzny, która szczególnie widoczna jest w telewizyjnych przekazach reklamowych. Skupiono się na scharakteryzowaniu reklamy telewizyjnej, jej przyszłości oraz przedstawieniu typowych stereotypów dotyczących mężczyzny. Szczególnie istotny dla znaczenia pracy jest drugi rozdział, w którym opisane zostały nowoczesne wizerunki mężczyzn w reklamach. W pracy zbadano sposób przedstawienia mężczyzny w reklamie, co pozwoliło na określenie poziomu jego feminizacji. W analizowanych spotach zostały wyodrębnione dwie podstawowe kategorie mężczyzn w reklamie: tradycyjna i nowoczesna. Praca ma charakter przyczynkowy i wstępnie sygnalizuje obserwowane zmian. Jest to początkowe stadium badań nad zagadnieniem.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.authorPodkulska, Izabelapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Mariapl
dc.contributor.reviewerŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.date.accessioned2020-07-27T07:18:07Z
dc.date.available2020-07-27T07:18:07Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-114835-195458pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220220
dc.languagepolpl
dc.subject.enfeminization, commercial, man, stereotype, television, genderpl
dc.subject.plfeminizacja, reklama, mężczyzna, stereotyp, telewizja, płećpl
dc.titleFeminizacja mężczyzny w telewizyjnych przekazach reklamowychpl
dc.title.alternativeThe feminization of a man in television commercialspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper addresses the issue of feminization of the image of a man, which is particularly apparent in television commercials. It focuses on the characterization of television advertising, its future as well as on portraying the typical stereotypes about a man. Particularly important for this work is the second chapter, which describes modern images of a man in advertising. The study investigates the ways in which man is presented in advertising that in turn allows to determine the level of his feminization. In the analysis of commercials, two basic categories of the man were distinguished in advertising: traditional and modern. The work is in its preliminary stage and it tentatively signals of the observed changes. This is the initial stage of research on the issue.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca porusza problematykę feminizacji wizerunku mężczyzny, która szczególnie widoczna jest w telewizyjnych przekazach reklamowych. Skupiono się na scharakteryzowaniu reklamy telewizyjnej, jej przyszłości oraz przedstawieniu typowych stereotypów dotyczących mężczyzny. Szczególnie istotny dla znaczenia pracy jest drugi rozdział, w którym opisane zostały nowoczesne wizerunki mężczyzn w reklamach. W pracy zbadano sposób przedstawienia mężczyzny w reklamie, co pozwoliło na określenie poziomu jego feminizacji. W analizowanych spotach zostały wyodrębnione dwie podstawowe kategorie mężczyzn w reklamie: tradycyjna i nowoczesna. Praca ma charakter przyczynkowy i wstępnie sygnalizuje obserwowane zmian. Jest to początkowe stadium badań nad zagadnieniem.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.authorpl
Podkulska, Izabela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria
dc.contributor.reviewerpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.date.accessioned
2020-07-27T07:18:07Z
dc.date.available
2020-07-27T07:18:07Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-114835-195458
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220220
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
feminization, commercial, man, stereotype, television, gender
dc.subject.plpl
feminizacja, reklama, mężczyzna, stereotyp, telewizja, płeć
dc.titlepl
Feminizacja mężczyzny w telewizyjnych przekazach reklamowych
dc.title.alternativepl
The feminization of a man in television commercials
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
155
Views per month
Views per city
Warsaw
32
Poznan
14
Wroclaw
11
Krakow
9
Łabowa
6
Katowice
5
Gdansk
4
Koszalin
4
Lodz
3
Słupsk
3

No access

No Thumbnail Available