Wizerunek zewnętrzny banków spółdzielczych : badanie eksploracyjne

2022
journal article
article
dc.abstract.plCelem artykułu jest eksploracja skojarzeń wizerunkowych związanych z bankami spółdzielczymi wśród konsumentów usług bankowych. Badanie opisane w artykule przeprowadzono z wykorzystaniem tematycznej analizy wywiadów pogłębionych z przedstawicielami trzech zastanych segmentów rynku: klientów banków spółdzielczych, klientów innych banków z małych miejscowości oraz klientów innych banków z dużych ośrodków miejskich. Wyniki badania wskazują, że postrzeganie banków spółdzielczych jest zależne od relacji badanego podmiotu z tą instytucją. W odczuciu klientów banki spółdzielcze są oznaką zaufania oraz otwartości. W świadomości pozostałych osób pojawia się jednak obraz banków spółdzielczych jako banków drugiej kategorii, co skutkuje deklarowanym brakiem zaufania do tych instytucji. Wyniki te dostarczają praktycznych implikacji dla zarządzających marketingiem banków spółdzielczych, wskazując im jakie elementy wizerunku wymagają największej poprawy.
dc.affiliationSzkoła Doktorska Nauk Społecznych
dc.contributor.authorLubaś, Magdalena - 421519
dc.date.accession2024-05-17
dc.date.accessioned2024-05-17T05:40:36Z
dc.date.available2024-05-17T05:40:36Z
dc.date.issued2022
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 44
dc.description.number6
dc.description.physical37-44
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume29
dc.identifier.doi10.33226/1231-7853.2022.6.4
dc.identifier.issn1231-7853
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/340510
dc.identifier.weblinkhttps://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/wizerunek-zewnetrzny-bankow-spoldzielczych-badanie-eksploracyjne,a2095688592
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.plspółdzielczość
dc.subject.plzarządzanie wizerunkiem
dc.subject.plmarketing usług bankowych
dc.subtypeArticle
dc.titleWizerunek zewnętrzny banków spółdzielczych : badanie eksploracyjne
dc.title.alternativeThe external image of cooperative banks : an exploratory study
dc.title.journalMiesięcznik Marketing i Rynek
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.pl
Celem artykułu jest eksploracja skojarzeń wizerunkowych związanych z bankami spółdzielczymi wśród konsumentów usług bankowych. Badanie opisane w artykule przeprowadzono z wykorzystaniem tematycznej analizy wywiadów pogłębionych z przedstawicielami trzech zastanych segmentów rynku: klientów banków spółdzielczych, klientów innych banków z małych miejscowości oraz klientów innych banków z dużych ośrodków miejskich. Wyniki badania wskazują, że postrzeganie banków spółdzielczych jest zależne od relacji badanego podmiotu z tą instytucją. W odczuciu klientów banki spółdzielcze są oznaką zaufania oraz otwartości. W świadomości pozostałych osób pojawia się jednak obraz banków spółdzielczych jako banków drugiej kategorii, co skutkuje deklarowanym brakiem zaufania do tych instytucji. Wyniki te dostarczają praktycznych implikacji dla zarządzających marketingiem banków spółdzielczych, wskazując im jakie elementy wizerunku wymagają największej poprawy.
dc.affiliation
Szkoła Doktorska Nauk Społecznych
dc.contributor.author
Lubaś, Magdalena - 421519
dc.date.accession
2024-05-17
dc.date.accessioned
2024-05-17T05:40:36Z
dc.date.available
2024-05-17T05:40:36Z
dc.date.issued
2022
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 44
dc.description.number
6
dc.description.physical
37-44
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
29
dc.identifier.doi
10.33226/1231-7853.2022.6.4
dc.identifier.issn
1231-7853
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/340510
dc.identifier.weblink
https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/wizerunek-zewnetrzny-bankow-spoldzielczych-badanie-eksploracyjne,a2095688592
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.pl
spółdzielczość
dc.subject.pl
zarządzanie wizerunkiem
dc.subject.pl
marketing usług bankowych
dc.subtype
Article
dc.title
Wizerunek zewnętrzny banków spółdzielczych : badanie eksploracyjne
dc.title.alternative
The external image of cooperative banks : an exploratory study
dc.title.journal
Miesięcznik Marketing i Rynek
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.