Influencer marketing jako narzędzie promocji produktów

master
dc.abstract.enThe FMCG industry offers consumers a wide range of products. For this reason, companies producing everyday products try to reach the customer in various ways. One of them is influencer marketing, which has recently become an increasingly used promotional tool. The aim of the study was to investigate the conditions for effective cooperation of companies from the FMCG industry with influencers in the field of product offer promotion. With the help of the research, it was possible to identify promotional activities carried out in cooperation with Polish influencers, as well as to check the perception of consumers as a result of using these practices. Additionally, the activities undertaken by brands were characterized from the point of view of influencer marketing principles. The study was conducted using quantitative and qualitative research methods. The quantitative tool was a survey conducted on 143 respondents, while the qualitative approach is based on the analysis of the content. The survey results indicate that the FMCG industry uses various forms of promotional activities as part of influencer marketing (product co-creation, product placement, contests). The person of the influencer, whose message must be credible for the consumer, as well as the brand's use of other supporting marketing activities, has a great impact on the success of promotional activities.pl
dc.abstract.plBranża FMCG ma do zaoferowania konsumentom szeroki wybór produktów. Z tego też powodu przedsiębiorstwa produkujące produkty codziennego użytku starają się dotrzeć do klienta na różne sposoby. Jednym z nich jest influencer marketing, który w ostatnim czasie jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem promocyjnym. Celem pracy było zbadanie uwarunkowań efektywnej współpracy firm z branży FMCG z influencerami w zakresie promocji oferty produktowej. Za pomocą badania udało się zidentyfikować działania promocyjne prowadzone przy współpracy z polskimi twórcami internetowymi, a także sprawdzić percepcję konsumentów w wyniku stosowania tych praktyk. Dodatkowo zostały scharakteryzowane działania podejmowane przez marki z punktu widzenia zasad influencer marketingu. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ilościowych i jakościowych metod badawczych. Ilościowym narzędziem była ankieta przeprowadzona na 143 respondentach, natomiast jakościowe ujęcie było oparte na analizie treści. Wyniki badania wskazują na to, że branża FMCG stosuje różne formy działań promocyjnych w ramach influencer marketingu (współtworzenie produktu, lokowanie produktu, konkursy). Duży wpływ na powodzeniu działań promocyjnych ma osoba influencera, której przekaz musi być wiarygodny dla konsumenta, a także stosowanie przez markę innych, wspomagających działań marketingowych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorOchenduszkiewicz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2022-01-21T01:06:55Z
dc.date.available2022-01-21T01:06:55Z
dc.date.submitted2021-07-06pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-148310-229503pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287277
dc.languagepolpl
dc.subject.enFMCG INDUSTRY – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – SOCIAL MEDIApl
dc.subject.plBRANŻA FMCG – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWEpl
dc.titleInfluencer marketing jako narzędzie promocji produktówpl
dc.title.alternativeInfluencer marketing as a product promotion toolpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The FMCG industry offers consumers a wide range of products. For this reason, companies producing everyday products try to reach the customer in various ways. One of them is influencer marketing, which has recently become an increasingly used promotional tool. The aim of the study was to investigate the conditions for effective cooperation of companies from the FMCG industry with influencers in the field of product offer promotion. With the help of the research, it was possible to identify promotional activities carried out in cooperation with Polish influencers, as well as to check the perception of consumers as a result of using these practices. Additionally, the activities undertaken by brands were characterized from the point of view of influencer marketing principles. The study was conducted using quantitative and qualitative research methods. The quantitative tool was a survey conducted on 143 respondents, while the qualitative approach is based on the analysis of the content. The survey results indicate that the FMCG industry uses various forms of promotional activities as part of influencer marketing (product co-creation, product placement, contests). The person of the influencer, whose message must be credible for the consumer, as well as the brand's use of other supporting marketing activities, has a great impact on the success of promotional activities.
dc.abstract.plpl
Branża FMCG ma do zaoferowania konsumentom szeroki wybór produktów. Z tego też powodu przedsiębiorstwa produkujące produkty codziennego użytku starają się dotrzeć do klienta na różne sposoby. Jednym z nich jest influencer marketing, który w ostatnim czasie jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem promocyjnym. Celem pracy było zbadanie uwarunkowań efektywnej współpracy firm z branży FMCG z influencerami w zakresie promocji oferty produktowej. Za pomocą badania udało się zidentyfikować działania promocyjne prowadzone przy współpracy z polskimi twórcami internetowymi, a także sprawdzić percepcję konsumentów w wyniku stosowania tych praktyk. Dodatkowo zostały scharakteryzowane działania podejmowane przez marki z punktu widzenia zasad influencer marketingu. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ilościowych i jakościowych metod badawczych. Ilościowym narzędziem była ankieta przeprowadzona na 143 respondentach, natomiast jakościowe ujęcie było oparte na analizie treści. Wyniki badania wskazują na to, że branża FMCG stosuje różne formy działań promocyjnych w ramach influencer marketingu (współtworzenie produktu, lokowanie produktu, konkursy). Duży wpływ na powodzeniu działań promocyjnych ma osoba influencera, której przekaz musi być wiarygodny dla konsumenta, a także stosowanie przez markę innych, wspomagających działań marketingowych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Ochenduszkiewicz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2022-01-21T01:06:55Z
dc.date.available
2022-01-21T01:06:55Z
dc.date.submittedpl
2021-07-06
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-148310-229503
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287277
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FMCG INDUSTRY – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – SOCIAL MEDIA
dc.subject.plpl
BRANŻA FMCG – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
dc.titlepl
Influencer marketing jako narzędzie promocji produktów
dc.title.alternativepl
Influencer marketing as a product promotion tool
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
240
Views per month
Views per city
Warsaw
62
Poznan
20
Wroclaw
20
Krakow
18
Katowice
10
Gdansk
6
Gdynia
6
Vienna
5
Bydgoszcz
4
Wieliczka
4

No access

No Thumbnail Available
Collections