Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Influencer marketing jako narzędzie promocji produktów
Influencer marketing as a product promotion tool
BRANŻA FMCG – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
FMCG INDUSTRY – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – SOCIAL MEDIA
Branża FMCG ma do zaoferowania konsumentom szeroki wybór produktów. Z tego też powodu przedsiębiorstwa produkujące produkty codziennego użytku starają się dotrzeć do klienta na różne sposoby. Jednym z nich jest influencer marketing, który w ostatnim czasie jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem promocyjnym. Celem pracy było zbadanie uwarunkowań efektywnej współpracy firm z branży FMCG z influencerami w zakresie promocji oferty produktowej. Za pomocą badania udało się zidentyfikować działania promocyjne prowadzone przy współpracy z polskimi twórcami internetowymi, a także sprawdzić percepcję konsumentów w wyniku stosowania tych praktyk. Dodatkowo zostały scharakteryzowane działania podejmowane przez marki z punktu widzenia zasad influencer marketingu. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ilościowych i jakościowych metod badawczych. Ilościowym narzędziem była ankieta przeprowadzona na 143 respondentach, natomiast jakościowe ujęcie było oparte na analizie treści. Wyniki badania wskazują na to, że branża FMCG stosuje różne formy działań promocyjnych w ramach influencer marketingu (współtworzenie produktu, lokowanie produktu, konkursy). Duży wpływ na powodzeniu działań promocyjnych ma osoba influencera, której przekaz musi być wiarygodny dla konsumenta, a także stosowanie przez markę innych, wspomagających działań marketingowych.
The FMCG industry offers consumers a wide range of products. For this reason, companies producing everyday products try to reach the customer in various ways. One of them is influencer marketing, which has recently become an increasingly used promotional tool. The aim of the study was to investigate the conditions for effective cooperation of companies from the FMCG industry with influencers in the field of product offer promotion. With the help of the research, it was possible to identify promotional activities carried out in cooperation with Polish influencers, as well as to check the perception of consumers as a result of using these practices. Additionally, the activities undertaken by brands were characterized from the point of view of influencer marketing principles. The study was conducted using quantitative and qualitative research methods. The quantitative tool was a survey conducted on 143 respondents, while the qualitative approach is based on the analysis of the content. The survey results indicate that the FMCG industry uses various forms of promotional activities as part of influencer marketing (product co-creation, product placement, contests). The person of the influencer, whose message must be credible for the consumer, as well as the brand's use of other supporting marketing activities, has a great impact on the success of promotional activities.
dc.abstract.en | The FMCG industry offers consumers a wide range of products. For this reason, companies producing everyday products try to reach the customer in various ways. One of them is influencer marketing, which has recently become an increasingly used promotional tool. The aim of the study was to investigate the conditions for effective cooperation of companies from the FMCG industry with influencers in the field of product offer promotion. With the help of the research, it was possible to identify promotional activities carried out in cooperation with Polish influencers, as well as to check the perception of consumers as a result of using these practices. Additionally, the activities undertaken by brands were characterized from the point of view of influencer marketing principles. The study was conducted using quantitative and qualitative research methods. The quantitative tool was a survey conducted on 143 respondents, while the qualitative approach is based on the analysis of the content. The survey results indicate that the FMCG industry uses various forms of promotional activities as part of influencer marketing (product co-creation, product placement, contests). The person of the influencer, whose message must be credible for the consumer, as well as the brand's use of other supporting marketing activities, has a great impact on the success of promotional activities. | pl |
dc.abstract.pl | Branża FMCG ma do zaoferowania konsumentom szeroki wybór produktów. Z tego też powodu przedsiębiorstwa produkujące produkty codziennego użytku starają się dotrzeć do klienta na różne sposoby. Jednym z nich jest influencer marketing, który w ostatnim czasie jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem promocyjnym. Celem pracy było zbadanie uwarunkowań efektywnej współpracy firm z branży FMCG z influencerami w zakresie promocji oferty produktowej. Za pomocą badania udało się zidentyfikować działania promocyjne prowadzone przy współpracy z polskimi twórcami internetowymi, a także sprawdzić percepcję konsumentów w wyniku stosowania tych praktyk. Dodatkowo zostały scharakteryzowane działania podejmowane przez marki z punktu widzenia zasad influencer marketingu. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ilościowych i jakościowych metod badawczych. Ilościowym narzędziem była ankieta przeprowadzona na 143 respondentach, natomiast jakościowe ujęcie było oparte na analizie treści. Wyniki badania wskazują na to, że branża FMCG stosuje różne formy działań promocyjnych w ramach influencer marketingu (współtworzenie produktu, lokowanie produktu, konkursy). Duży wpływ na powodzeniu działań promocyjnych ma osoba influencera, której przekaz musi być wiarygodny dla konsumenta, a także stosowanie przez markę innych, wspomagających działań marketingowych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Ochenduszkiewicz, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-01-21T01:06:55Z | |
dc.date.available | 2022-01-21T01:06:55Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148310-229503 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/287277 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | FMCG INDUSTRY – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | BRANŻA FMCG – INFLUENCER – INFLUENCER MARKETING – MARKETING – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE | pl |
dc.title | Influencer marketing jako narzędzie promocji produktów | pl |
dc.title.alternative | Influencer marketing as a product promotion tool | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |