Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Badanie satysfakcji pracowników w organizacji
Employee satisfaction survey in the organization.
involvement – motivation - satisfaction
motywacja - satysfakcja- zaangażowanie
This paper presents a survey of employee satisfaction as a source of valuable information for the enterprise management. The paper discusses the theories of motivation. They were describing the motives of human action what led to the identification of factors escalating sense of satisfaction among workers.Another subject of this paper is methodology of satisfaction surveys. It is necessary to comply with specific requirements and to adjust the methodology to the objectives of the survey. That increases the research efficiency. The multiplicity of research methods allows selection of the appropriate method that ensures the highest survey efficiency. The paper presents research methods, with their careful discussion, used in employees satisfaction surveys in organizations. There were presented also examples of surveys, what allows reader to become better familiarize with the research methodology.Analysis of Polish and foreign companies performing employee satisfaction research led to conviction of the great potential of the Polish market in the area of employee satisfaction surveys. Companies offering such tests usualy offer a complete solutions, where the job satisfaction surveys are only part of a larger, more complex process leading to an increased awareness of business processes in an enterprise. Rising demand for satisfaction surveys and relatively small number of research companies allows a prediction for a significant increase in job satisfaction surveys market in several-year term.
Niniejsza praca przedstawia badanie satysfakcji pracowników jako źródło wielu cennych informacji dla zarządzających przedsiębiorstwem. W pracy omówione zostały teorie motywacji, które opisując pobudki działania człowieka, pozwoliły na określenie czynników wzmagających poczucie satysfakcji u pracowników.Praca zajmuje się także metodologią badań satysfakcji. Konieczne jest zastosowanie się do określonych wymagań i dopasowanie metodologii do zakładanych celów, zwiększa to bowiem efektywność prowadzonych badań. Wielość metod badawczych pozwala na wybranie odpowiedniej metody zapewniającej najwyższą efektywność przeprowadzanych badań. Praca przedstawia metody badawcze, wraz z ich dokładnym omówieniem, stosowane w badaniach satysfakcji pracowników w organizacjach. Przedstawione zostały także przykładowe badania, co pozwala czytelnikowi na lepsze zapoznanie się z metodologią prowadzenia badań. Analiza firm polskich i zagranicznych zajmujących się badaniem satysfakcji pracowników pozwoliła na przekonanie o dużym potencjale polskiego rynku w zakresie badań satysfakcji pracowników. Firmy oferujące takie badania oferują zazwyczaj kompleksowe rozwiązania, w których badanie satysfakcji z pracy jest jedynie częścią większego, bardziej złożonego procesu mającego doprowadzić do zwiększonej świadomości procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Rosnące zapotrzebowanie na badania satysfakcji oraz stosunkowo mała liczba firm badawczych pozwala na przewidywanie w kilkuletniej perspektywie znaczącego wzrostu rynku badań satysfakcji z pracy.
dc.abstract.en | This paper presents a survey of employee satisfaction as a source of valuable information for the enterprise management. The paper discusses the theories of motivation. They were describing the motives of human action what led to the identification of factors escalating sense of satisfaction among workers.Another subject of this paper is methodology of satisfaction surveys. It is necessary to comply with specific requirements and to adjust the methodology to the objectives of the survey. That increases the research efficiency. The multiplicity of research methods allows selection of the appropriate method that ensures the highest survey efficiency. The paper presents research methods, with their careful discussion, used in employees satisfaction surveys in organizations. There were presented also examples of surveys, what allows reader to become better familiarize with the research methodology.Analysis of Polish and foreign companies performing employee satisfaction research led to conviction of the great potential of the Polish market in the area of employee satisfaction surveys. Companies offering such tests usualy offer a complete solutions, where the job satisfaction surveys are only part of a larger, more complex process leading to an increased awareness of business processes in an enterprise. Rising demand for satisfaction surveys and relatively small number of research companies allows a prediction for a significant increase in job satisfaction surveys market in several-year term. | pl |
dc.abstract.other | Niniejsza praca przedstawia badanie satysfakcji pracowników jako źródło wielu cennych informacji dla zarządzających przedsiębiorstwem. W pracy omówione zostały teorie motywacji, które opisując pobudki działania człowieka, pozwoliły na określenie czynników wzmagających poczucie satysfakcji u pracowników.Praca zajmuje się także metodologią badań satysfakcji. Konieczne jest zastosowanie się do określonych wymagań i dopasowanie metodologii do zakładanych celów, zwiększa to bowiem efektywność prowadzonych badań. Wielość metod badawczych pozwala na wybranie odpowiedniej metody zapewniającej najwyższą efektywność przeprowadzanych badań. Praca przedstawia metody badawcze, wraz z ich dokładnym omówieniem, stosowane w badaniach satysfakcji pracowników w organizacjach. Przedstawione zostały także przykładowe badania, co pozwala czytelnikowi na lepsze zapoznanie się z metodologią prowadzenia badań. Analiza firm polskich i zagranicznych zajmujących się badaniem satysfakcji pracowników pozwoliła na przekonanie o dużym potencjale polskiego rynku w zakresie badań satysfakcji pracowników. Firmy oferujące takie badania oferują zazwyczaj kompleksowe rozwiązania, w których badanie satysfakcji z pracy jest jedynie częścią większego, bardziej złożonego procesu mającego doprowadzić do zwiększonej świadomości procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Rosnące zapotrzebowanie na badania satysfakcji oraz stosunkowo mała liczba firm badawczych pozwala na przewidywanie w kilkuletniej perspektywie znaczącego wzrostu rynku badań satysfakcji z pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Kula, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T20:57:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T20:57:27Z | |
dc.date.submitted | 2011-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie personelem | pl |
dc.identifier.apd | diploma-56562-99929 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170977 | |
dc.subject.en | involvement – motivation - satisfaction | pl |
dc.subject.other | motywacja - satysfakcja- zaangażowanie | pl |
dc.title | Badanie satysfakcji pracowników w organizacji | pl |
dc.title.alternative | Employee satisfaction survey in the organization. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |