Promocja kultury japońskiej w Polsce na przykładzie zarządzania Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to present methods of promotion used by the Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow, as well as to learn how the marketing management and museums image is managed by the management and staff of this institution.The work consists of four chapters. The first is an introduction to the topics of marketing and promotion. Next shows the story of Polish-Japanese relations with an emphasis on cultural contacts. The third chapter describes the activities of the Manggha Museum of Japanese Art and Technology and gives an overview of the history of the establishment of this institution. The last chapter contains conclusions from field research and descriptions of promotional activities used by the museum.Manggha is a very important institution on the map of Cracow promoting popular in Ponald Japanese culture and influencing relations between Poland and Japan. The museum in its activities combines traditional approach to promotion with modern solutions such as social media. Promotional activities are carried out consciously, and the institution places particular emphasis on the development of online promotion and the strengthening of its image.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie metod promocji wykorzystywanych przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, a także poznanie sposobu w jaki do zarządzania marketingowego i kwestii budowania wizerunku podchodzi dyrekcja i pracownicy tej instytucji.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki marketingu i promocji. Kolejny przedstawia historie relacji polsko-japońskich z naciskiem na kontakty kulturalne. Trzeci rozdział opisuje działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha i przybliża historie powstania tej instytucji. Ostatni rozdział zawiera wnioski z badań terenowych i opisy działań promocyjnych wykorzystywanych przez muzeum.Manggha jest szczególną instytucją na mapie Krakowa, promującą popularną w Polsce kulturę japońską i mającą duży wpływ na wzajemne relacje między Polską i Japonią. Muzeumw swoich działaniach łączy tradycyjne podejście do promocji z rozwiązaniami nowoczesnymi, takimi jak social media. Działania promocyjne prowadzone są świadomie, a szczególny nacisk instytucja kładzie na rozwój promocji w Internecie i umacnianie swojego wizerunku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.authorBalcy, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:36:44Z
dc.date.available2020-07-27T10:36:44Z
dc.date.submitted2017-10-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-118066-117559pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223184
dc.languagepolpl
dc.subject.enCRACOW, JAPANESE CULTURE, MANGGHA, MUSEUM OF JAPANESE ART AND TECHNOLOGY IN CRACOW, PROMOTION, PROMOTION OF CULTURE,pl
dc.subject.plKRAKÓW, KULTURA JAPOŃSKA, MANGGHA, MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA, PROMOCJA, PROMOCJA KULTURYpl
dc.titlePromocja kultury japońskiej w Polsce na przykładzie zarządzania Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowiepl
dc.title.alternativePromotion of Japanese culture in Poland on the example of management of Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracowpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to present methods of promotion used by the Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow, as well as to learn how the marketing management and museums image is managed by the management and staff of this institution.The work consists of four chapters. The first is an introduction to the topics of marketing and promotion. Next shows the story of Polish-Japanese relations with an emphasis on cultural contacts. The third chapter describes the activities of the Manggha Museum of Japanese Art and Technology and gives an overview of the history of the establishment of this institution. The last chapter contains conclusions from field research and descriptions of promotional activities used by the museum.Manggha is a very important institution on the map of Cracow promoting popular in Ponald Japanese culture and influencing relations between Poland and Japan. The museum in its activities combines traditional approach to promotion with modern solutions such as social media. Promotional activities are carried out consciously, and the institution places particular emphasis on the development of online promotion and the strengthening of its image.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie metod promocji wykorzystywanych przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, a także poznanie sposobu w jaki do zarządzania marketingowego i kwestii budowania wizerunku podchodzi dyrekcja i pracownicy tej instytucji.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki marketingu i promocji. Kolejny przedstawia historie relacji polsko-japońskich z naciskiem na kontakty kulturalne. Trzeci rozdział opisuje działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha i przybliża historie powstania tej instytucji. Ostatni rozdział zawiera wnioski z badań terenowych i opisy działań promocyjnych wykorzystywanych przez muzeum.Manggha jest szczególną instytucją na mapie Krakowa, promującą popularną w Polsce kulturę japońską i mającą duży wpływ na wzajemne relacje między Polską i Japonią. Muzeumw swoich działaniach łączy tradycyjne podejście do promocji z rozwiązaniami nowoczesnymi, takimi jak social media. Działania promocyjne prowadzone są świadomie, a szczególny nacisk instytucja kładzie na rozwój promocji w Internecie i umacnianie swojego wizerunku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.authorpl
Balcy, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:36:44Z
dc.date.available
2020-07-27T10:36:44Z
dc.date.submittedpl
2017-10-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-118066-117559
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223184
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CRACOW, JAPANESE CULTURE, MANGGHA, MUSEUM OF JAPANESE ART AND TECHNOLOGY IN CRACOW, PROMOTION, PROMOTION OF CULTURE,
dc.subject.plpl
KRAKÓW, KULTURA JAPOŃSKA, MANGGHA, MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA, PROMOCJA, PROMOCJA KULTURY
dc.titlepl
Promocja kultury japońskiej w Polsce na przykładzie zarządzania Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie
dc.title.alternativepl
Promotion of Japanese culture in Poland on the example of management of Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Krakow
9
Warsaw
6
Lodz
3
Wroclaw
2
Bierun
1
Dublin
1
Gierałtowice
1
Katowice
1
Skierniewice
1
Wołkowo
1

No access

No Thumbnail Available