Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja kultury japońskiej w Polsce na przykładzie zarządzania Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie
Promotion of Japanese culture in Poland on the example of management of Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow
KRAKÓW, KULTURA JAPOŃSKA, MANGGHA, MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA, PROMOCJA, PROMOCJA KULTURY
CRACOW, JAPANESE CULTURE, MANGGHA, MUSEUM OF JAPANESE ART AND TECHNOLOGY IN CRACOW, PROMOTION, PROMOTION OF CULTURE,
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie metod promocji wykorzystywanych przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, a także poznanie sposobu w jaki do zarządzania marketingowego i kwestii budowania wizerunku podchodzi dyrekcja i pracownicy tej instytucji.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki marketingu i promocji. Kolejny przedstawia historie relacji polsko-japońskich z naciskiem na kontakty kulturalne. Trzeci rozdział opisuje działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha i przybliża historie powstania tej instytucji. Ostatni rozdział zawiera wnioski z badań terenowych i opisy działań promocyjnych wykorzystywanych przez muzeum.Manggha jest szczególną instytucją na mapie Krakowa, promującą popularną w Polsce kulturę japońską i mającą duży wpływ na wzajemne relacje między Polską i Japonią. Muzeumw swoich działaniach łączy tradycyjne podejście do promocji z rozwiązaniami nowoczesnymi, takimi jak social media. Działania promocyjne prowadzone są świadomie, a szczególny nacisk instytucja kładzie na rozwój promocji w Internecie i umacnianie swojego wizerunku.
The aim of this paper is to present methods of promotion used by the Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow, as well as to learn how the marketing management and museums image is managed by the management and staff of this institution.The work consists of four chapters. The first is an introduction to the topics of marketing and promotion. Next shows the story of Polish-Japanese relations with an emphasis on cultural contacts. The third chapter describes the activities of the Manggha Museum of Japanese Art and Technology and gives an overview of the history of the establishment of this institution. The last chapter contains conclusions from field research and descriptions of promotional activities used by the museum.Manggha is a very important institution on the map of Cracow promoting popular in Ponald Japanese culture and influencing relations between Poland and Japan. The museum in its activities combines traditional approach to promotion with modern solutions such as social media. Promotional activities are carried out consciously, and the institution places particular emphasis on the development of online promotion and the strengthening of its image.
dc.abstract.en | The aim of this paper is to present methods of promotion used by the Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow, as well as to learn how the marketing management and museums image is managed by the management and staff of this institution.The work consists of four chapters. The first is an introduction to the topics of marketing and promotion. Next shows the story of Polish-Japanese relations with an emphasis on cultural contacts. The third chapter describes the activities of the Manggha Museum of Japanese Art and Technology and gives an overview of the history of the establishment of this institution. The last chapter contains conclusions from field research and descriptions of promotional activities used by the museum.Manggha is a very important institution on the map of Cracow promoting popular in Ponald Japanese culture and influencing relations between Poland and Japan. The museum in its activities combines traditional approach to promotion with modern solutions such as social media. Promotional activities are carried out consciously, and the institution places particular emphasis on the development of online promotion and the strengthening of its image. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie metod promocji wykorzystywanych przez Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, a także poznanie sposobu w jaki do zarządzania marketingowego i kwestii budowania wizerunku podchodzi dyrekcja i pracownicy tej instytucji.Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy stanowi wprowadzenie do tematyki marketingu i promocji. Kolejny przedstawia historie relacji polsko-japońskich z naciskiem na kontakty kulturalne. Trzeci rozdział opisuje działalność Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha i przybliża historie powstania tej instytucji. Ostatni rozdział zawiera wnioski z badań terenowych i opisy działań promocyjnych wykorzystywanych przez muzeum.Manggha jest szczególną instytucją na mapie Krakowa, promującą popularną w Polsce kulturę japońską i mającą duży wpływ na wzajemne relacje między Polską i Japonią. Muzeumw swoich działaniach łączy tradycyjne podejście do promocji z rozwiązaniami nowoczesnymi, takimi jak social media. Działania promocyjne prowadzone są świadomie, a szczególny nacisk instytucja kładzie na rozwój promocji w Internecie i umacnianie swojego wizerunku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.author | Balcy, Weronika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T10:36:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T10:36:44Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-02 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118066-117559 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223184 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CRACOW, JAPANESE CULTURE, MANGGHA, MUSEUM OF JAPANESE ART AND TECHNOLOGY IN CRACOW, PROMOTION, PROMOTION OF CULTURE, | pl |
dc.subject.pl | KRAKÓW, KULTURA JAPOŃSKA, MANGGHA, MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA, PROMOCJA, PROMOCJA KULTURY | pl |
dc.title | Promocja kultury japońskiej w Polsce na przykładzie zarządzania Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie | pl |
dc.title.alternative | Promotion of Japanese culture in Poland on the example of management of Manggha Museum of Japanese Art and Technology in Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |