Stereotypy płci w reklamie politycznej

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the thesis is to analyze political advertising in Poland in terms of the stereotypical content it transmits. The starting point was the discussion of stereotypes, their formation mechanisms and their social functions. Furthermore attention was drawn to the gender issue. The next part presents an overview of the historical development of advertising, discusses the main purposes of advertising, the similarities and differences between commercial and political advertising, likewise highlights some of the contemporary techniques of political advertising. The third part of the thesis describes the results of the analysis of selected advertising spots from the election campaign in the 2020 presidential election in Poland. The analysis concerned the image of woman in advertising. It was also described some of the regulations that apply to the issue of equality, including gender equality.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza reklamy politycznej w Polsce pod względem treści stereotypowych, które przekazuje. Punktem wyjścia było omówienie stereotypów, ich mechanizmów powstawania oraz ich znaczenie dla społeczeństwa. Poruszono tu także kwestię płci kulturowej. W dalszej części został przedstawiony zarys historyczny rozwoju reklamy, omówiono główne cele reklamy, podobieństwa i różnice reklamy komercyjnej i politycznej, zwrócono uwagę na niektóre współczesne techniki reklamy politycznej. W trzeciej części pracy opisane zostały wyniki analizy wybranych spotów reklamowych z okresu kampanii wyborczej wyborów prezydenckich 2020 roku w Polsce. Analiza dotyczyła wizerunku kobiety w reklamie. Opisane zostały również niektóre regulacje prawne, które dotyczą kwestii równości, w tym równości płci.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorZając, Beata - 132835 pl
dc.contributor.authorSerebriakova, Kseniiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerZając, Beata - 132835 pl
dc.contributor.reviewerŚlufińska, Monika - 132323 pl
dc.date.accessioned2021-10-27T21:34:05Z
dc.date.available2021-10-27T21:34:05Z
dc.date.submitted2021-09-30pl
dc.fieldofstudydoradztwo politycznepl
dc.identifier.apddiploma-141492-211371pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281950
dc.languagepolpl
dc.subject.enGender stereotypes, advertising, political advertisingpl
dc.subject.plStereotypy płci, reklama, reklama politycznapl
dc.titleStereotypy płci w reklamie politycznejpl
dc.title.alternativeGender stereotypes in political advertisingpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is to analyze political advertising in Poland in terms of the stereotypical content it transmits. The starting point was the discussion of stereotypes, their formation mechanisms and their social functions. Furthermore attention was drawn to the gender issue. The next part presents an overview of the historical development of advertising, discusses the main purposes of advertising, the similarities and differences between commercial and political advertising, likewise highlights some of the contemporary techniques of political advertising. The third part of the thesis describes the results of the analysis of selected advertising spots from the election campaign in the 2020 presidential election in Poland. The analysis concerned the image of woman in advertising. It was also described some of the regulations that apply to the issue of equality, including gender equality.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza reklamy politycznej w Polsce pod względem treści stereotypowych, które przekazuje. Punktem wyjścia było omówienie stereotypów, ich mechanizmów powstawania oraz ich znaczenie dla społeczeństwa. Poruszono tu także kwestię płci kulturowej. W dalszej części został przedstawiony zarys historyczny rozwoju reklamy, omówiono główne cele reklamy, podobieństwa i różnice reklamy komercyjnej i politycznej, zwrócono uwagę na niektóre współczesne techniki reklamy politycznej. W trzeciej części pracy opisane zostały wyniki analizy wybranych spotów reklamowych z okresu kampanii wyborczej wyborów prezydenckich 2020 roku w Polsce. Analiza dotyczyła wizerunku kobiety w reklamie. Opisane zostały również niektóre regulacje prawne, które dotyczą kwestii równości, w tym równości płci.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Zając, Beata - 132835
dc.contributor.authorpl
Serebriakova, Kseniia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Zając, Beata - 132835
dc.contributor.reviewerpl
Ślufińska, Monika - 132323
dc.date.accessioned
2021-10-27T21:34:05Z
dc.date.available
2021-10-27T21:34:05Z
dc.date.submittedpl
2021-09-30
dc.fieldofstudypl
doradztwo polityczne
dc.identifier.apdpl
diploma-141492-211371
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281950
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Gender stereotypes, advertising, political advertising
dc.subject.plpl
Stereotypy płci, reklama, reklama polityczna
dc.titlepl
Stereotypy płci w reklamie politycznej
dc.title.alternativepl
Gender stereotypes in political advertising
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
78
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Krakow
10
Poznan
7
Wroclaw
4
Dublin
3
Wejherowo
3
Gdansk
2
Gdynia
2
Jasionow
2
Szczecin
2

No access

No Thumbnail Available