Renomowane znaki towarowe i ich ochrona. Zagadnienia podstawowe

master
dc.abstract.enIn the first chapter, I discussed the concept of a trade mark and its functions. In the first subchapter I presented the trademark as an intangible asset and briefly characterized the function of origin, qualitative, advertising, investment and communication. I also introduced the concept of a trademark as a subject of protection law, with an indication of its constitutive features.The second chapter is devoted to the normative categories of trademarks, where one can distinguish an individual trademark, a collective trademark, a reputable trademark, a guarantee trademark, a well-known mark, a trademark and a service mark.Chapter Three discusses the possible grounds for claims for infringement of a reputable trademark. The conditions for violation of Art. 296 paragraph 2 point 3 of the p.a. as well as possible grounds for protecting the use of a reputable trademark based on Art. 3 and art. 10 of the Act on combating unfair competition.pl
dc.abstract.plW rozdziale pierwszym omówiłam pojęcie znaku towarowego oraz jego funkcje. W pierwszym podrozdziale przedstawiłam znak towarowy jako dobro niematerialne oraz krótko scharakteryzowałam funkcję oznaczenia pochodzenia, jakościową, reklamową, inwestycyjną oraz komunikacyjną. Przybliżyłam również pojęcie znaku towarowego jako przedmiotu prawa ochronnego, ze wskazaniem na jego konstytutywne cechy.Rozdział drugi został poświęcony kategoriom normatywnym znaków towarowych, gdzie wyróżnić można znak towarowy indywidualny, wspólny znak towarowy, renomowany znak towarowy, znak towarowy gwarancyjny, znak powszechnie znany, znak towarowy oraz znak usługowy.W rozdziale trzecim zostały omówione możliwe podstawy roszczeń z tytułu naruszenia renomowanego znaku towarowego. Zostały tu omówione przesłanki naruszenia art. 296 ust 2 pkt 3 p.w.p. a także możliwe podstawy ochrony używania renomowanego znaku towarowego w oparciu o art. 3 oraz art. 10 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNowińska, Ewa - 131070 pl
dc.contributor.authorKałat, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerNowińska, Ewa - 131070 pl
dc.contributor.reviewerGhazal, Nicholaspl
dc.date.accessioned2020-07-28T03:58:51Z
dc.date.available2020-07-28T03:58:51Z
dc.date.submitted2019-10-08pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-136816-81819pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238693
dc.languagepolpl
dc.subject.entrademark, renowned trademark, protection of a renowed trademarkpl
dc.subject.plznak towarowy, renomwany znak towarowy, ochrona renomowanego znaku towarowegopl
dc.titleRenomowane znaki towarowe i ich ochrona. Zagadnienia podstawowepl
dc.title.alternativeRenowned trademarks and their protection. Basic issuespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the first chapter, I discussed the concept of a trade mark and its functions. In the first subchapter I presented the trademark as an intangible asset and briefly characterized the function of origin, qualitative, advertising, investment and communication. I also introduced the concept of a trademark as a subject of protection law, with an indication of its constitutive features.The second chapter is devoted to the normative categories of trademarks, where one can distinguish an individual trademark, a collective trademark, a reputable trademark, a guarantee trademark, a well-known mark, a trademark and a service mark.Chapter Three discusses the possible grounds for claims for infringement of a reputable trademark. The conditions for violation of Art. 296 paragraph 2 point 3 of the p.a. as well as possible grounds for protecting the use of a reputable trademark based on Art. 3 and art. 10 of the Act on combating unfair competition.
dc.abstract.plpl
W rozdziale pierwszym omówiłam pojęcie znaku towarowego oraz jego funkcje. W pierwszym podrozdziale przedstawiłam znak towarowy jako dobro niematerialne oraz krótko scharakteryzowałam funkcję oznaczenia pochodzenia, jakościową, reklamową, inwestycyjną oraz komunikacyjną. Przybliżyłam również pojęcie znaku towarowego jako przedmiotu prawa ochronnego, ze wskazaniem na jego konstytutywne cechy.Rozdział drugi został poświęcony kategoriom normatywnym znaków towarowych, gdzie wyróżnić można znak towarowy indywidualny, wspólny znak towarowy, renomowany znak towarowy, znak towarowy gwarancyjny, znak powszechnie znany, znak towarowy oraz znak usługowy.W rozdziale trzecim zostały omówione możliwe podstawy roszczeń z tytułu naruszenia renomowanego znaku towarowego. Zostały tu omówione przesłanki naruszenia art. 296 ust 2 pkt 3 p.w.p. a także możliwe podstawy ochrony używania renomowanego znaku towarowego w oparciu o art. 3 oraz art. 10 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nowińska, Ewa - 131070
dc.contributor.authorpl
Kałat, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Nowińska, Ewa - 131070
dc.contributor.reviewerpl
Ghazal, Nicholas
dc.date.accessioned
2020-07-28T03:58:51Z
dc.date.available
2020-07-28T03:58:51Z
dc.date.submittedpl
2019-10-08
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-136816-81819
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238693
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
trademark, renowned trademark, protection of a renowed trademark
dc.subject.plpl
znak towarowy, renomwany znak towarowy, ochrona renomowanego znaku towarowego
dc.titlepl
Renomowane znaki towarowe i ich ochrona. Zagadnienia podstawowe
dc.title.alternativepl
Renowned trademarks and their protection. Basic issues
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available