Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Renomowane znaki towarowe i ich ochrona. Zagadnienia podstawowe
Renowned trademarks and their protection. Basic issues
znak towarowy, renomwany znak towarowy, ochrona renomowanego znaku towarowego
trademark, renowned trademark, protection of a renowed trademark
W rozdziale pierwszym omówiłam pojęcie znaku towarowego oraz jego funkcje. W pierwszym podrozdziale przedstawiłam znak towarowy jako dobro niematerialne oraz krótko scharakteryzowałam funkcję oznaczenia pochodzenia, jakościową, reklamową, inwestycyjną oraz komunikacyjną. Przybliżyłam również pojęcie znaku towarowego jako przedmiotu prawa ochronnego, ze wskazaniem na jego konstytutywne cechy.Rozdział drugi został poświęcony kategoriom normatywnym znaków towarowych, gdzie wyróżnić można znak towarowy indywidualny, wspólny znak towarowy, renomowany znak towarowy, znak towarowy gwarancyjny, znak powszechnie znany, znak towarowy oraz znak usługowy.W rozdziale trzecim zostały omówione możliwe podstawy roszczeń z tytułu naruszenia renomowanego znaku towarowego. Zostały tu omówione przesłanki naruszenia art. 296 ust 2 pkt 3 p.w.p. a także możliwe podstawy ochrony używania renomowanego znaku towarowego w oparciu o art. 3 oraz art. 10 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
In the first chapter, I discussed the concept of a trade mark and its functions. In the first subchapter I presented the trademark as an intangible asset and briefly characterized the function of origin, qualitative, advertising, investment and communication. I also introduced the concept of a trademark as a subject of protection law, with an indication of its constitutive features.The second chapter is devoted to the normative categories of trademarks, where one can distinguish an individual trademark, a collective trademark, a reputable trademark, a guarantee trademark, a well-known mark, a trademark and a service mark.Chapter Three discusses the possible grounds for claims for infringement of a reputable trademark. The conditions for violation of Art. 296 paragraph 2 point 3 of the p.a. as well as possible grounds for protecting the use of a reputable trademark based on Art. 3 and art. 10 of the Act on combating unfair competition.
dc.abstract.en | In the first chapter, I discussed the concept of a trade mark and its functions. In the first subchapter I presented the trademark as an intangible asset and briefly characterized the function of origin, qualitative, advertising, investment and communication. I also introduced the concept of a trademark as a subject of protection law, with an indication of its constitutive features.The second chapter is devoted to the normative categories of trademarks, where one can distinguish an individual trademark, a collective trademark, a reputable trademark, a guarantee trademark, a well-known mark, a trademark and a service mark.Chapter Three discusses the possible grounds for claims for infringement of a reputable trademark. The conditions for violation of Art. 296 paragraph 2 point 3 of the p.a. as well as possible grounds for protecting the use of a reputable trademark based on Art. 3 and art. 10 of the Act on combating unfair competition. | pl |
dc.abstract.pl | W rozdziale pierwszym omówiłam pojęcie znaku towarowego oraz jego funkcje. W pierwszym podrozdziale przedstawiłam znak towarowy jako dobro niematerialne oraz krótko scharakteryzowałam funkcję oznaczenia pochodzenia, jakościową, reklamową, inwestycyjną oraz komunikacyjną. Przybliżyłam również pojęcie znaku towarowego jako przedmiotu prawa ochronnego, ze wskazaniem na jego konstytutywne cechy.Rozdział drugi został poświęcony kategoriom normatywnym znaków towarowych, gdzie wyróżnić można znak towarowy indywidualny, wspólny znak towarowy, renomowany znak towarowy, znak towarowy gwarancyjny, znak powszechnie znany, znak towarowy oraz znak usługowy.W rozdziale trzecim zostały omówione możliwe podstawy roszczeń z tytułu naruszenia renomowanego znaku towarowego. Zostały tu omówione przesłanki naruszenia art. 296 ust 2 pkt 3 p.w.p. a także możliwe podstawy ochrony używania renomowanego znaku towarowego w oparciu o art. 3 oraz art. 10 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowińska, Ewa - 131070 | pl |
dc.contributor.author | Kałat, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowińska, Ewa - 131070 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ghazal, Nicholas | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T03:58:51Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T03:58:51Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-08 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-136816-81819 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238693 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | trademark, renowned trademark, protection of a renowed trademark | pl |
dc.subject.pl | znak towarowy, renomwany znak towarowy, ochrona renomowanego znaku towarowego | pl |
dc.title | Renomowane znaki towarowe i ich ochrona. Zagadnienia podstawowe | pl |
dc.title.alternative | Renowned trademarks and their protection. Basic issues | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |