Zarządzani wizerunkiem kobiety na przykładzie Królowej Ranii al-Abd Allah

master
dc.abstract.enThis master's thesis focuses on issues related to image management and the figure of Queen Rania. The aim of the study was to research how the image of Queen Rania is built and how her activities are seen in the public area. In the theoretical chapter, the author of the work reviewed the literature related to the subject of the work. The research chapter focuses on the analysis of the media image and answers to the research questions regarding the role of social media in creating the image, Rania's public appearances without the participation of the King and her activities beyond the scope of duties as a monarch. The research used the method of analyzing the existing content due to the subject of the work and the research technique was desk research, focusing on the analysis of her website and social media. The work has been enriched with the conclusions emerging from the research.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem wizerunkiem oraz postaci Królowej Ranii. Celem pracy było zbadanie, w jaki sposób kreowany jest wizerunek Królowej Ranii oraz jej działalności w sferze publicznej. Z uwagi na panujące reguły w krajach arabskich oraz zajmowaną pozycję społeczną, obecność Ranii w mediach społecznościowych jest prekursorska. W części teoretycznej dokonano przeglądu literatury związanej z tematyką pracy. Część badawcza skupia się na analizie wizerunku medialnego oraz odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dotyczą one roli social mediów w kreowaniu wizerunku, publicznych wystąpień Ranii bez udziału Króla oraz jej działalności wykraczających poza obowiązki monarchini. Do przeprowadzenia badań wykorzystano metodę analizy treści zastanej z uwagi na tematykę pracy, a techniką badawczą był desk research, skupiający się na analizie jej strony internetowej oraz social mediów. Praca została wzbogacona o wnioski nasuwające się po przeprowadzeniu badań.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorKulikowska, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2021-10-26T21:36:41Z
dc.date.available2021-10-26T21:36:41Z
dc.date.submitted2021-10-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-147298-278947pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281764
dc.languagepolpl
dc.subject.enwoman, Queen Rania, image, management, image managementpl
dc.subject.plkobieta, Królowa Rania, wizerunek, zarządzanie, zarządzanie wizerunkiempl
dc.titleZarządzani wizerunkiem kobiety na przykładzie Królowej Ranii al-Abd Allahpl
dc.title.alternativeWoman image management on the example of Queen Rania al-Abd-Allahpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master's thesis focuses on issues related to image management and the figure of Queen Rania. The aim of the study was to research how the image of Queen Rania is built and how her activities are seen in the public area. In the theoretical chapter, the author of the work reviewed the literature related to the subject of the work. The research chapter focuses on the analysis of the media image and answers to the research questions regarding the role of social media in creating the image, Rania's public appearances without the participation of the King and her activities beyond the scope of duties as a monarch. The research used the method of analyzing the existing content due to the subject of the work and the research technique was desk research, focusing on the analysis of her website and social media. The work has been enriched with the conclusions emerging from the research.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem wizerunkiem oraz postaci Królowej Ranii. Celem pracy było zbadanie, w jaki sposób kreowany jest wizerunek Królowej Ranii oraz jej działalności w sferze publicznej. Z uwagi na panujące reguły w krajach arabskich oraz zajmowaną pozycję społeczną, obecność Ranii w mediach społecznościowych jest prekursorska. W części teoretycznej dokonano przeglądu literatury związanej z tematyką pracy. Część badawcza skupia się na analizie wizerunku medialnego oraz odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dotyczą one roli social mediów w kreowaniu wizerunku, publicznych wystąpień Ranii bez udziału Króla oraz jej działalności wykraczających poza obowiązki monarchini. Do przeprowadzenia badań wykorzystano metodę analizy treści zastanej z uwagi na tematykę pracy, a techniką badawczą był desk research, skupiający się na analizie jej strony internetowej oraz social mediów. Praca została wzbogacona o wnioski nasuwające się po przeprowadzeniu badań.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Kulikowska, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2021-10-26T21:36:41Z
dc.date.available
2021-10-26T21:36:41Z
dc.date.submittedpl
2021-10-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-147298-278947
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281764
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
woman, Queen Rania, image, management, image management
dc.subject.plpl
kobieta, Królowa Rania, wizerunek, zarządzanie, zarządzanie wizerunkiem
dc.titlepl
Zarządzani wizerunkiem kobiety na przykładzie Królowej Ranii al-Abd Allah
dc.title.alternativepl
Woman image management on the example of Queen Rania al-Abd-Allah
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available