Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzani wizerunkiem kobiety na przykładzie Królowej Ranii al-Abd Allah
Woman image management on the example of Queen Rania al-Abd-Allah
kobieta, Królowa Rania, wizerunek, zarządzanie, zarządzanie wizerunkiem
woman, Queen Rania, image, management, image management
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem wizerunkiem oraz postaci Królowej Ranii. Celem pracy było zbadanie, w jaki sposób kreowany jest wizerunek Królowej Ranii oraz jej działalności w sferze publicznej. Z uwagi na panujące reguły w krajach arabskich oraz zajmowaną pozycję społeczną, obecność Ranii w mediach społecznościowych jest prekursorska. W części teoretycznej dokonano przeglądu literatury związanej z tematyką pracy. Część badawcza skupia się na analizie wizerunku medialnego oraz odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dotyczą one roli social mediów w kreowaniu wizerunku, publicznych wystąpień Ranii bez udziału Króla oraz jej działalności wykraczających poza obowiązki monarchini. Do przeprowadzenia badań wykorzystano metodę analizy treści zastanej z uwagi na tematykę pracy, a techniką badawczą był desk research, skupiający się na analizie jej strony internetowej oraz social mediów. Praca została wzbogacona o wnioski nasuwające się po przeprowadzeniu badań.
This master's thesis focuses on issues related to image management and the figure of Queen Rania. The aim of the study was to research how the image of Queen Rania is built and how her activities are seen in the public area. In the theoretical chapter, the author of the work reviewed the literature related to the subject of the work. The research chapter focuses on the analysis of the media image and answers to the research questions regarding the role of social media in creating the image, Rania's public appearances without the participation of the King and her activities beyond the scope of duties as a monarch. The research used the method of analyzing the existing content due to the subject of the work and the research technique was desk research, focusing on the analysis of her website and social media. The work has been enriched with the conclusions emerging from the research.
dc.abstract.en | This master's thesis focuses on issues related to image management and the figure of Queen Rania. The aim of the study was to research how the image of Queen Rania is built and how her activities are seen in the public area. In the theoretical chapter, the author of the work reviewed the literature related to the subject of the work. The research chapter focuses on the analysis of the media image and answers to the research questions regarding the role of social media in creating the image, Rania's public appearances without the participation of the King and her activities beyond the scope of duties as a monarch. The research used the method of analyzing the existing content due to the subject of the work and the research technique was desk research, focusing on the analysis of her website and social media. The work has been enriched with the conclusions emerging from the research. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca skupia się na zagadnieniach związanych z zarządzaniem wizerunkiem oraz postaci Królowej Ranii. Celem pracy było zbadanie, w jaki sposób kreowany jest wizerunek Królowej Ranii oraz jej działalności w sferze publicznej. Z uwagi na panujące reguły w krajach arabskich oraz zajmowaną pozycję społeczną, obecność Ranii w mediach społecznościowych jest prekursorska. W części teoretycznej dokonano przeglądu literatury związanej z tematyką pracy. Część badawcza skupia się na analizie wizerunku medialnego oraz odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dotyczą one roli social mediów w kreowaniu wizerunku, publicznych wystąpień Ranii bez udziału Króla oraz jej działalności wykraczających poza obowiązki monarchini. Do przeprowadzenia badań wykorzystano metodę analizy treści zastanej z uwagi na tematykę pracy, a techniką badawczą był desk research, skupiający się na analizie jej strony internetowej oraz social mediów. Praca została wzbogacona o wnioski nasuwające się po przeprowadzeniu badań. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Kulikowska, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T21:36:41Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T21:36:41Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-147298-278947 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281764 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | woman, Queen Rania, image, management, image management | pl |
dc.subject.pl | kobieta, Królowa Rania, wizerunek, zarządzanie, zarządzanie wizerunkiem | pl |
dc.title | Zarządzani wizerunkiem kobiety na przykładzie Królowej Ranii al-Abd Allah | pl |
dc.title.alternative | Woman image management on the example of Queen Rania al-Abd-Allah | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |