Różnice kulturowe w negocjacjach z Japończykami

master
dc.abstract.enThe purpose of the following thesis was to show the essence and the specifics of cultural differences in international negotiations. Japan served as an example and was compared to the United States of America, Germany, Poland and the People’s Republic of China. Materials from various studies and empirical research reports were used. Content analysis was the applied method of examination.Negotiations and international negotiations were the subject of this thesis and their essence, definitions and types were described in it. The matter of cultural differences in negotiations was raised. The definitions of culture and national culture were introduced as well as the typology of cultures and their impact on negotiations. Characteristics of the Japanese style of negotiation, Japanese customs, business culture, protocol, the role of hierarchy and social status were included. The specifics of negotiations with Japanese people were revealed. Negotiators from different cultures were presented in chapter four.Japan represents the relationship-focused, formal, rigid-time and reserved cultural categories. USA is a deal-focused, informal and rigid-time culture of varied expressivity. Germany is deal-focused, moderately formal, rigid-time and reserved. Poland is relationship-focused on a moderate level, formal and fluid-time with unstable expressivity. China is a relationship-focused, formal, rigid-time and reserved-society.Cultural differences are on one hand something obvious, as every country has its own unique culture, however on the other hand it is something that determines negotiations and their course in a significant way. Every country is different, as its history, achievements and culture. What is a standard for one nation, like for example punctuality, is not necessarily a norm for the other.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ukazanie istoty i specyfiki różnic kulturowych w negocjacjach o charakterze międzynarodowym. Jako przykład posłużono się Japonią, z którą porównano Stany Zjednoczone Ameryki, Niemcy, Polskę i Chińską Republikę Ludową. W pracy wykorzystano materiały z prac badawczych i raportów z badań empirycznych. Zastosowano, jako technikę badawczą, analizę treści.W pracy podjęto tematykę negocjacji, w tym negocjacji międzynarodowych. Opisano ich istotę, definicje, rodzaje. Poruszono istotę różnic kulturowych w negocjacjach. Przybliżono pojęcie kultury, w tym kultury narodowej, opisano typologię kultur oraz ich wpływ na negocjacje. Scharakteryzowano japoński styl negocjacji, obyczaje i kulturę biznesu tego kraju, a także japoński protokół biznesu, rolę hierarchii i statusu społecznego. Ukazano specyfikę negocjacji z Japończykami. Negocjatorów z różnych kultur zaprezentowano w rozdziale czwartym.Japonia to przedstawiciel kultury propartnerskiej, ceremonialnej, monochronicznej i powściągliwej. USA to przedstawiciel kultury protransakcyjnej, nieceremonialnej, monochromicznej i o zróżnicowanej ekspresyjności. Niemcy reprezentują kulturę protransakcyjną, umiarkowanie ceremonialną, monochromiczną i powściągliwą. Polacy to przedstawiciele kultury umiarkowanie propartnerskiej, ceremonialnej, polichronicznej, o niestałej ekspresyjności. Chińczycy są przedstawicielami kultury propartnerskiej, ceremonialnej, monochronicznej i powściągliwej. Różnice kulturowe w negocjacjach to z jednej strony coś oczywistego, przecież każdy kraj ma swą specyficzną kulturę, a z drugiej strony coś, co w znaczący sposób determinuje negocjacje i ich przebieg. Każdy kraj jest inny, tak jak jego historia, dorobek, kultura. Co dla jednego narodu jest standardem, jak choćby punktualność, dla drugiego już niekoniecznie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.authorMadej, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:04:13Z
dc.date.available2020-07-27T03:04:13Z
dc.date.submitted2016-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-110369-99600pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216373
dc.languagepolpl
dc.subject.encultural differences - culture - international negotiations – Japan - negotiationspl
dc.subject.plJaponia – kultura – międzynarodowe negocjacje – negocjacje – różnice kulturowepl
dc.titleRóżnice kulturowe w negocjacjach z Japończykamipl
dc.title.alternativeCultural differences in negotiations with Japanese peoplepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the following thesis was to show the essence and the specifics of cultural differences in international negotiations. Japan served as an example and was compared to the United States of America, Germany, Poland and the People’s Republic of China. Materials from various studies and empirical research reports were used. Content analysis was the applied method of examination.Negotiations and international negotiations were the subject of this thesis and their essence, definitions and types were described in it. The matter of cultural differences in negotiations was raised. The definitions of culture and national culture were introduced as well as the typology of cultures and their impact on negotiations. Characteristics of the Japanese style of negotiation, Japanese customs, business culture, protocol, the role of hierarchy and social status were included. The specifics of negotiations with Japanese people were revealed. Negotiators from different cultures were presented in chapter four.Japan represents the relationship-focused, formal, rigid-time and reserved cultural categories. USA is a deal-focused, informal and rigid-time culture of varied expressivity. Germany is deal-focused, moderately formal, rigid-time and reserved. Poland is relationship-focused on a moderate level, formal and fluid-time with unstable expressivity. China is a relationship-focused, formal, rigid-time and reserved-society.Cultural differences are on one hand something obvious, as every country has its own unique culture, however on the other hand it is something that determines negotiations and their course in a significant way. Every country is different, as its history, achievements and culture. What is a standard for one nation, like for example punctuality, is not necessarily a norm for the other.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ukazanie istoty i specyfiki różnic kulturowych w negocjacjach o charakterze międzynarodowym. Jako przykład posłużono się Japonią, z którą porównano Stany Zjednoczone Ameryki, Niemcy, Polskę i Chińską Republikę Ludową. W pracy wykorzystano materiały z prac badawczych i raportów z badań empirycznych. Zastosowano, jako technikę badawczą, analizę treści.W pracy podjęto tematykę negocjacji, w tym negocjacji międzynarodowych. Opisano ich istotę, definicje, rodzaje. Poruszono istotę różnic kulturowych w negocjacjach. Przybliżono pojęcie kultury, w tym kultury narodowej, opisano typologię kultur oraz ich wpływ na negocjacje. Scharakteryzowano japoński styl negocjacji, obyczaje i kulturę biznesu tego kraju, a także japoński protokół biznesu, rolę hierarchii i statusu społecznego. Ukazano specyfikę negocjacji z Japończykami. Negocjatorów z różnych kultur zaprezentowano w rozdziale czwartym.Japonia to przedstawiciel kultury propartnerskiej, ceremonialnej, monochronicznej i powściągliwej. USA to przedstawiciel kultury protransakcyjnej, nieceremonialnej, monochromicznej i o zróżnicowanej ekspresyjności. Niemcy reprezentują kulturę protransakcyjną, umiarkowanie ceremonialną, monochromiczną i powściągliwą. Polacy to przedstawiciele kultury umiarkowanie propartnerskiej, ceremonialnej, polichronicznej, o niestałej ekspresyjności. Chińczycy są przedstawicielami kultury propartnerskiej, ceremonialnej, monochronicznej i powściągliwej. Różnice kulturowe w negocjacjach to z jednej strony coś oczywistego, przecież każdy kraj ma swą specyficzną kulturę, a z drugiej strony coś, co w znaczący sposób determinuje negocjacje i ich przebieg. Każdy kraj jest inny, tak jak jego historia, dorobek, kultura. Co dla jednego narodu jest standardem, jak choćby punktualność, dla drugiego już niekoniecznie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.authorpl
Madej, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:04:13Z
dc.date.available
2020-07-27T03:04:13Z
dc.date.submittedpl
2016-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-110369-99600
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216373
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
cultural differences - culture - international negotiations – Japan - negotiations
dc.subject.plpl
Japonia – kultura – międzynarodowe negocjacje – negocjacje – różnice kulturowe
dc.titlepl
Różnice kulturowe w negocjacjach z Japończykami
dc.title.alternativepl
Cultural differences in negotiations with Japanese people
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
394
Views per month
Views per city
Krakow
77
Warsaw
59
Poznan
42
Gdansk
28
Wroclaw
20
Malbork
13
Kielce
11
Lodz
7
Gliwice
6
Radom
6

No access

No Thumbnail Available