Video games and copyright law: legal study on user generated content and mods under EU law

master
dc.abstract.enThis thesis examines the relationship between video games and copyright law under EU legal framework, with a particular focus on user generated content and mods. It begins by analyzing the copyrightable elements of video games, such as code, artistic assets or music and explores key legal challenges, like piracy and unauthorized distribution. It then delves into the legal status of UGC and mods, analyzing how copyright law classifies them as derivative works. This is further enriched by a comparative legal analysis of different game developers policies. The thesis contrasts permissive approaches, such as those adopted by Bethesda and Mojang, which actively support modding communities with restrictive policies from company like Nintendo, which enforces strict control over game modifications and even fan creations.Ultimately, the thesis evaluates how current legal frameworks impact both developers and players, highlighting the tension between protecting intellectual property and fostering creativity among players.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca analizuje związek między grami wideo a prawem autorskim w ramach prawnych UE, ze szczególnym uwzględnieniem treści generowanych przez użytkowników i modów. Praca rozpoczyna się od analizy elementów gier wideo podlegających prawu autorskiemu, takich jak kod, zasoby artystyczne lub muzyka oraz bada kluczowe wyzwania prawne, takie jak piractwo i nieautoryzowana dystrybucja. Następnie zagłębia się w status prawny UGC i modów, analizując w jaki sposób prawo autorskie klasyfikuje je jako dzieła pochodne. Szczególnie ważna w tej pracy jest analiza porównawcza wewnętrznych polityk różnych twórców gier. Praca kontrastuje podejścia permisywne, takie jak te przyjęte przez Bethesdę i Mojang, które aktywnie wspierają społeczności modderów z restrykcyjną polityką firmy takiej jak Nintendo, która egzekwują ścisłą kontrolę nad modyfikacjami gier, a nawet twórczością fanów.Ostatecznie praca ta ocenia w jaki sposób obecne ramy prawne wpływają zarówno na deweloperów, jak i graczy, podkreślając przy tym napięcie między ochroną własności intelektualnej a wspieraniem kreatywności wśród graczy.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPinkalski, Zbigniew - 126872 pl
dc.contributor.authorMatysik, Kamil - USOS291165 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerPinkalski, Zbigniew - 126872 pl
dc.contributor.reviewerGliściński, Konrad - 108896 pl
dc.date.accessioned2025-02-23T23:32:14Z
dc.date.available2025-02-23T23:32:14Z
dc.date.createdat2025-02-23T23:32:14Zen
dc.date.submitted2025-02-21pl
dc.fieldofstudyIntellectual Property and New Technologiespl
dc.identifier.apddiploma-179359-291165pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549247
dc.languageengpl
dc.subject.enintellectual property law, copyright law, EU law, user generated content, UGC, mods, game modifications, game developers, copyright infringement, piracypl
dc.subject.plprawo własności intelektualnej, prawo autorskie, prawo europejskie, treści generowane przez użytkowników, UGC, mody, modyfikacje gier, twórcy gier, naruszenie praw autorskich, piractwopl
dc.titleVideo games and copyright law: legal study on user generated content and mods under EU lawpl
dc.title.alternativeGry wideo i prawo autorskie: badanie prawne dotyczące treści i modów generowanych przez użytkowników zgodnie z prawem UEpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis examines the relationship between video games and copyright law under EU legal framework, with a particular focus on user generated content and mods. It begins by analyzing the copyrightable elements of video games, such as code, artistic assets or music and explores key legal challenges, like piracy and unauthorized distribution. It then delves into the legal status of UGC and mods, analyzing how copyright law classifies them as derivative works. This is further enriched by a comparative legal analysis of different game developers policies. The thesis contrasts permissive approaches, such as those adopted by Bethesda and Mojang, which actively support modding communities with restrictive policies from company like Nintendo, which enforces strict control over game modifications and even fan creations.Ultimately, the thesis evaluates how current legal frameworks impact both developers and players, highlighting the tension between protecting intellectual property and fostering creativity among players.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca analizuje związek między grami wideo a prawem autorskim w ramach prawnych UE, ze szczególnym uwzględnieniem treści generowanych przez użytkowników i modów. Praca rozpoczyna się od analizy elementów gier wideo podlegających prawu autorskiemu, takich jak kod, zasoby artystyczne lub muzyka oraz bada kluczowe wyzwania prawne, takie jak piractwo i nieautoryzowana dystrybucja. Następnie zagłębia się w status prawny UGC i modów, analizując w jaki sposób prawo autorskie klasyfikuje je jako dzieła pochodne. Szczególnie ważna w tej pracy jest analiza porównawcza wewnętrznych polityk różnych twórców gier. Praca kontrastuje podejścia permisywne, takie jak te przyjęte przez Bethesdę i Mojang, które aktywnie wspierają społeczności modderów z restrykcyjną polityką firmy takiej jak Nintendo, która egzekwują ścisłą kontrolę nad modyfikacjami gier, a nawet twórczością fanów.Ostatecznie praca ta ocenia w jaki sposób obecne ramy prawne wpływają zarówno na deweloperów, jak i graczy, podkreślając przy tym napięcie między ochroną własności intelektualnej a wspieraniem kreatywności wśród graczy.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Pinkalski, Zbigniew - 126872
dc.contributor.authorpl
Matysik, Kamil - USOS291165
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Pinkalski, Zbigniew - 126872
dc.contributor.reviewerpl
Gliściński, Konrad - 108896
dc.date.accessioned
2025-02-23T23:32:14Z
dc.date.available
2025-02-23T23:32:14Z
dc.date.createdaten
2025-02-23T23:32:14Z
dc.date.submittedpl
2025-02-21
dc.fieldofstudypl
Intellectual Property and New Technologies
dc.identifier.apdpl
diploma-179359-291165
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549247
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
intellectual property law, copyright law, EU law, user generated content, UGC, mods, game modifications, game developers, copyright infringement, piracy
dc.subject.plpl
prawo własności intelektualnej, prawo autorskie, prawo europejskie, treści generowane przez użytkowników, UGC, mody, modyfikacje gier, twórcy gier, naruszenie praw autorskich, piractwo
dc.titlepl
Video games and copyright law: legal study on user generated content and mods under EU law
dc.title.alternativepl
Gry wideo i prawo autorskie: badanie prawne dotyczące treści i modów generowanych przez użytkowników zgodnie z prawem UE
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
84
Views per month
Views per city
Utrecht
16
Warsaw
7
Shanghai
4
Hackney
3
Ashburn
2
Dartford
2
Jakarta
2
Krakow
2
Piaseczno
2
Sheffield
2

No access

No Thumbnail Available
Collections