"Charakterystyka wybranych aspektów rynku dóbr luksusowych"

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this paper is to analise functioning of the luxury goods market and to determine to what extent it differs from the traditional goods market. Among the discussed issues are motivations of consumers purchasing luxury goods and the problem of classification of some goods as luxury goods. Also noted was the topic of luxury goods marketing and particularly described the ways of promoting used by luxury brands. Special attention was given to the several phenomena of modern luxury goods market, such as the democratization of luxury, diversification of production and the consolidation of brands leading to creation of global corporations. Described were three companies that offer luxury goods. Special attention was paid to the changes that have taken place in the luxury goods market in recent years.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza funkcjonowania rynku dóbr luksusowych i określenie, w jakim stopniu różni się od tradycyjnego rynku dóbr. Wśród poruszonych problemów wyróżnić można kwestię kwalifikacji dóbr jako luksusowych oraz motywacje konsumentów nabywających takie dobra. Poruszona została kwestia marketingu dóbr luksusowych, a zwłaszcza opisane obszernie sposoby promocji stosowane przez marki luksusowe. Szczególną uwagę poświęcono zjawiskom współczesnego rynku dóbr luksusowych, takim jak demokratyzacja luksusu, dywersyfikacja produkcji oraz konsolidacja luksusowych marek i tworzenie globalnych koncernów. Opisano trzy przedsiębiorstwa oferujące dobra luksusowe. Szczególną uwagę zwrócono na przemiany, jakie dokonały się na rynku dóbr luksusowych w ostatnich latach.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorPałka, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T02:10:50Z
dc.date.available2020-07-27T02:10:50Z
dc.date.submitted2016-09-23pl
dc.fieldofstudyekonomia międzynarodowapl
dc.identifier.apddiploma-109487-176952pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215546
dc.languagepolpl
dc.subject.enluxury, luxury goods, Veblen goods, luxury goods marketpl
dc.subject.pldobra luksusowe, dobra Veblena, luksus, rynek dóbr luksusowychpl
dc.title"Charakterystyka wybranych aspektów rynku dóbr luksusowych"pl
dc.title.alternativeThe characteristics of selected aspects of luxury goods marketpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to analise functioning of the luxury goods market and to determine to what extent it differs from the traditional goods market. Among the discussed issues are motivations of consumers purchasing luxury goods and the problem of classification of some goods as luxury goods. Also noted was the topic of luxury goods marketing and particularly described the ways of promoting used by luxury brands. Special attention was given to the several phenomena of modern luxury goods market, such as the democratization of luxury, diversification of production and the consolidation of brands leading to creation of global corporations. Described were three companies that offer luxury goods. Special attention was paid to the changes that have taken place in the luxury goods market in recent years.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza funkcjonowania rynku dóbr luksusowych i określenie, w jakim stopniu różni się od tradycyjnego rynku dóbr. Wśród poruszonych problemów wyróżnić można kwestię kwalifikacji dóbr jako luksusowych oraz motywacje konsumentów nabywających takie dobra. Poruszona została kwestia marketingu dóbr luksusowych, a zwłaszcza opisane obszernie sposoby promocji stosowane przez marki luksusowe. Szczególną uwagę poświęcono zjawiskom współczesnego rynku dóbr luksusowych, takim jak demokratyzacja luksusu, dywersyfikacja produkcji oraz konsolidacja luksusowych marek i tworzenie globalnych koncernów. Opisano trzy przedsiębiorstwa oferujące dobra luksusowe. Szczególną uwagę zwrócono na przemiany, jakie dokonały się na rynku dóbr luksusowych w ostatnich latach.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Pałka, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-27T02:10:50Z
dc.date.available
2020-07-27T02:10:50Z
dc.date.submittedpl
2016-09-23
dc.fieldofstudypl
ekonomia międzynarodowa
dc.identifier.apdpl
diploma-109487-176952
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215546
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
luxury, luxury goods, Veblen goods, luxury goods market
dc.subject.plpl
dobra luksusowe, dobra Veblena, luksus, rynek dóbr luksusowych
dc.titlepl
"Charakterystyka wybranych aspektów rynku dóbr luksusowych"
dc.title.alternativepl
The characteristics of selected aspects of luxury goods market
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
185
Views per month
Views per city
Warsaw
61
Poznan
25
Krakow
17
Wroclaw
10
Gdansk
7
Katowice
3
Lodz
3
Lublin
3
Rzeszów
3
Barcelona
2

No access

No Thumbnail Available