Polski Rynek Handlu Elektronicznego - Analiza Obecnego Stanu Oraz Szans Rozwoju

master
dc.abstract.enPolish e-commerce market is undoubtedly a rapid developing branch of modern economy. Many traders saw the potential in the sector. The main subject of study is to analyze the current state and development opportunities of e-commerce in Poland by analyzing the attractiveness of the sector. With the progress of Internet technology in Poland it has become a common good, which resulted in the proliferation of e-commerce market. Analyzed in the work data from the reports show that development of e-commerce market are affected by factors such as cost of access to the network, the development of IT infrastructure in Poland and growing awareness of the e-commerce by online shoppers. Behind the barrier is trust, which is still limited to business entities in the network. The study also analyzes the assessment of the attractiveness of the sector based on the model of the five forces of competition, which was created by M. E. Porter and showed out that the Polish e-commerce market is highly attractive.pl
dc.abstract.plPolski rynek handlu elektronicznego to niewątpliwie dynamicznie rozwijająca się gałąź współczesnej gospodarki. Wiele podmiotów gospodarczych zaczęło dostrzegać potencjał jaki drzemie w tym sektorze. Głównym przedmiotem pracy jest analiza obecnego stanu oraz szans rozwoju branży e-commerce w Polsce poprzez dokonanie analizy atrakcyjności sektora. Wraz z postępem technologiczny Internet w Polsce stał się dobrem powszechnym, co zaowocowało upowszechnienie się rynku e-commerce. Przeanalizowane w pracy dane pochodzące z raportów pokazują, że na rozwój rynku handlu elektronicznego wpływają takie czynniki jak koszt dostępu do sieci, rozwój infrastruktury IT w Polsce oraz narastająca świadomość o rynku e-commerce przez klientów sklepów internetowych. Za bariery uważa się głownie zaufani, które jest nadal ograniczone do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w sieci. W pracy dokonano również analizy oceny atrakcyjności sektora na podstawie modelu pięciu sił konkurencji M.E. Portera i okazało się, iż rynek polskiego handlu elektronicznego jest wysoce atrakcyjny.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorSpórna, Arturpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerBatko, Roman - 161416 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T22:23:53Z
dc.date.available2020-07-26T22:23:53Z
dc.date.submitted2016-06-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-105684-113966pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212033
dc.languagepolpl
dc.subject.enE-Commerce, Internet, polish e-commerce marketpl
dc.subject.plpolski rynek handlu elektronicznego, e-commerce, Internetpl
dc.titlePolski Rynek Handlu Elektronicznego - Analiza Obecnego Stanu Oraz Szans Rozwojupl
dc.title.alternativePolish Market of Electronic Commerce - Analysis of the Existing State and Development Opportunitiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Polish e-commerce market is undoubtedly a rapid developing branch of modern economy. Many traders saw the potential in the sector. The main subject of study is to analyze the current state and development opportunities of e-commerce in Poland by analyzing the attractiveness of the sector. With the progress of Internet technology in Poland it has become a common good, which resulted in the proliferation of e-commerce market. Analyzed in the work data from the reports show that development of e-commerce market are affected by factors such as cost of access to the network, the development of IT infrastructure in Poland and growing awareness of the e-commerce by online shoppers. Behind the barrier is trust, which is still limited to business entities in the network. The study also analyzes the assessment of the attractiveness of the sector based on the model of the five forces of competition, which was created by M. E. Porter and showed out that the Polish e-commerce market is highly attractive.
dc.abstract.plpl
Polski rynek handlu elektronicznego to niewątpliwie dynamicznie rozwijająca się gałąź współczesnej gospodarki. Wiele podmiotów gospodarczych zaczęło dostrzegać potencjał jaki drzemie w tym sektorze. Głównym przedmiotem pracy jest analiza obecnego stanu oraz szans rozwoju branży e-commerce w Polsce poprzez dokonanie analizy atrakcyjności sektora. Wraz z postępem technologiczny Internet w Polsce stał się dobrem powszechnym, co zaowocowało upowszechnienie się rynku e-commerce. Przeanalizowane w pracy dane pochodzące z raportów pokazują, że na rozwój rynku handlu elektronicznego wpływają takie czynniki jak koszt dostępu do sieci, rozwój infrastruktury IT w Polsce oraz narastająca świadomość o rynku e-commerce przez klientów sklepów internetowych. Za bariery uważa się głownie zaufani, które jest nadal ograniczone do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w sieci. W pracy dokonano również analizy oceny atrakcyjności sektora na podstawie modelu pięciu sił konkurencji M.E. Portera i okazało się, iż rynek polskiego handlu elektronicznego jest wysoce atrakcyjny.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Spórna, Artur
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Batko, Roman - 161416
dc.date.accessioned
2020-07-26T22:23:53Z
dc.date.available
2020-07-26T22:23:53Z
dc.date.submittedpl
2016-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-105684-113966
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212033
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
E-Commerce, Internet, polish e-commerce market
dc.subject.plpl
polski rynek handlu elektronicznego, e-commerce, Internet
dc.titlepl
Polski Rynek Handlu Elektronicznego - Analiza Obecnego Stanu Oraz Szans Rozwoju
dc.title.alternativepl
Polish Market of Electronic Commerce - Analysis of the Existing State and Development Opportunities
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Wroclaw
5
Krakow
3
Poznan
3
Dublin
2
Gdansk
2
Kalisz
2
Szczecin
2
Boardman
1
Dąbrowa Górnicza
1

No access

No Thumbnail Available