Iluminaci w przemyśle muzycznym. Analiza zwartości artykułów/wpisów o tematyce spiskowej ukazujących się na blogach i portalach internowanych

master
dc.abstract.enThis paper concerns the media discourse around the Illuminatiin the music industry. Inspiration for this theme is a fairly sizable "noise"the Internet, which refers to the occult symbolism and, the music star allegedly worked with a "secret " organization of the Illuminati. The aim is to provide, the how the authors of blogs dedicated web conspiracies interpret the symbolism contained in the discourse of music, thus creating their own conspiracy theory.The purpose of this study is to analyze weblogs, which publishes articles about the Illuminati in the music industry. These relate to the means of expression ( symbols ) and content of popular music videos that are persuasive role and manage your persuasion to young people (Magdziarz: 2000 : 15-25 ). That group is a valuable clientele in a consumer society. In addition, the increasingly blurred line between music video clip and Long Spot of advertising . Many songs are created solely for the purpose of a new product on the market discharged . Through video (advertising) in which the artist has particular product reaches a target audience that is young people. To make this happen all the used signs, symbols themes, referring to the taboo this work as the occult, magic, violence, sex and so on.However, there is a group of people who struggle with content, symbols used by the "mass media ". From day to day blogging comes of a conspiracy. These include records of authors on the events in the political world, the pharmaceutical industry, military conflicts, and all information provided by the media. In that case, it can be assumed that the owners of blogs and the like-minded to form a counter-culture of contemporary popular culture.The main theme of the blog is a conspiracy of the Illuminati in the music industry, which relies on the use of the content appearing in pop culture. The entries are analyzed music videos and keep artists. Bloggers do not take into account the fact that the music video today is not only the picture and sound. This is primarily a work of carefully created by the group of experts from the marketing and advertising, who may use the media hype around the Illuminati. That depends on developers to hit the desired target groups (eg young people) and encourage them not only to buy the CD, but also a wide range of neatly woven into the picture.Just as in the work of Margaret Lisowska - Magdziarz, also in this position will be subject rebellion against reality. The study authors mentioned above were carried out in the 90's of the twentieth century. Currently popular culture uses symbols , images, language behavior , fashion, music and a whole arsenal of means of expression developed by youth culture, to impress rebellion and intergenerational conflict . Rebellion is harnessed to work in the service of one of the most conformist behavior: the acquisition of material goods and consumption. The content used for this purpose are becoming increasingly controversial. This popular symbols of dubious causes the appearance of reactive groups, often struggling with their own counterculture.The work consists of three chapters containing smaller subsections. First, an overview of theory of culture and symbolism in culture. The author details the concepts of media culture, popular and mass. Then, it presents what culture is the opposite, it is called alternative culture or counterculture. Particular emphasis is given to illustrate the power and symbolic violence in the world media. He cites such writers anthropology and sociology as Samuel von Pufendorf, Theodor Adorno , Edward B. Tylor, Jean Baudrillard, Pierre Bourdieu, Marshall McLuhan and Harold A. Innis.Further chapters of scientific work: methodology, analysis and presentation of research results.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca dotyczy dyskursu medialnego wokół Iluminatóww przemyśle muzycznym. Inspiracją do podjęcia tej tematyki jest dość spory „szum” w Internecie, który dotyczy okultyzmu, symbolizmu oraz, tym jakoby gwiazdy muzyki współpracowały z „tajną” organizacją Iluminatów. Celem jest przedstawienie, tego w jaki sposób autorzy wpisów na blogach internetowych poświęconych spiskom interpretują symbolikę zawartą w dyskursie muzycznym, tym samym tworząc własną teorię spiskową.Zadaniem tej pracy jest analiza blogów internetowych, na których publikuje się artykuły dotyczące Iluminatów w przemyśle muzycznym. Dotyczą one środków wyrazu (symbolika) i zawartości teledysków muzyki popularnej, które mają rolę perswazyjną i kierują swoją perswazję do ludzi młodych (Magdziarz: 2000: 15-25). Owa grupa jest cenną klientelą w społeczeństwie konsumpcyjnym. Ponadto, coraz bardziej zaciera się granica między wideoklipem muzycznym a długim spotem reklamowym. Wiele utworów muzycznych jest tworzonych wyłącznie na potrzeby nowego produktu wypuszczanego na rynek. Poprzez teledysk (reklamę), w którym zanany artysta posiada konkretny produkt dociera on do docelowej grupy odbiorców jaką są młodzi ludzie. By tak się stało stosuje się wszelkie znaki, symbole, motywy, odwołujące się do tabu zrozumianego tej pracy jako okultyzm, magia, przemoc, seks i tak dalej. Jednak istnieje grupa ludzi, która walczy z treściami, symbolami wykorzystywanymi przez „mass media”. Z dnia na dzień przybywa blogów o tematyce spiskowej. Obejmują one wpisy autorów na temat wydarzeń na scenie politycznej świata, przemysłu farmaceutycznego, konfliktów militarnych oraz wszelkich informacji przekazywanych przez media. W takim razie można przyjąć, że właściciele blogów oraz osoby o podobnych poglądach tworzą kontrkulturę do współczesnej kultury popularnej.Przewodnim tematem na blogach jest spisek Iluminatów w przemyśle muzycznym, który polega na wykorzystywaniu treści pojawiających się w popkulturze. We wpisach poddaje się analizie teledyski muzyczne i zachowanie artystów. Blogerzy nie biorą pod uwagę tego, że teledysk muzyczny dzisiaj jest nie tylko obrazem i dźwiękiem. Jest to przede wszystkim dzieło starannie stworzone przez zrzeszę specjalistów od marketingu i reklamy, którzy mogą wykorzystywać szum medialny wokół Iluminatów. Ów twórcom zależy na trafieniu do pożądanej grupy odbiorców (tj. ludzi młodych) i nakłonienia ich nie tylko do zakupu CD, ale także szerokiej gamy produktów zgrabnie wplecionych w obraz. Podobnie jak w pracy Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz, także i w tym miejscu pojawi się tematyka buntu przeciwko rzeczywistości. Badania wspomnianej wyżej autorki prowadzone były w latach 90’ XX wieku. Obecnie kultura popularna wykorzystuje symbole, obrazy, zachowania językowe, modę, muzykę oraz cały arsenał środków wyrazu wypracowanych przez kulturę młodzieżową, żeby wrazić bunti konflikt międzypokoleniowy. Bunt zostaje zaprzęgnięty do pracy w służbie jednego z najbardziej konformistycznych zachowań: nabywania dóbr materialnych i ich konsumowania. Treści wykorzystywane w tym celu są coraz bardziej kontrowersyjne. Ta popularność symboli wzbudzających wątpliwości powoduje pojawienie się grupy reagującej, często walczącej za pomocą własnej kontrkultury.Praca składa się z 3 rozdziałów zawierających mniejsze podrozdziały. Pierwszy, obejmuje przegląd teorii kultury i symbolizmu w kulturze. Autorka szczegółowo przedstawia koncepcje dotyczące kultury medialnej, popularnej i masowej. Po czym, prezentuje czym jest kultura przeciwna, nazywa kulturą alternatywną, bądź kontrkulturą. Szczególny nacisk kładzie na zobrazowanie władzy i przemocy symbolicznej w świecie medialnym. Przytacza takich teoretyków nauk antropologicznych i socjologicznych jak: Samuel von Pufendorf, Theodor Adorno, Edward B. Tylor, Jean Baudrillard, Pierre Bourdieu, Marshall McLuhan i Harold A. Innis. Dalsze rozdziały pracy magisterskiej stanowi: metodologia, analiza i prezentacja wyników badań.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMiś, Łucjan - 130656 pl
dc.contributor.authorDrobna, Edytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKaszyński, Hubert - 128707 pl
dc.contributor.reviewerMiś, Łucjan - 130656 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:49:04Z
dc.date.available2020-07-24T21:49:04Z
dc.date.submitted2013-10-17pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudykomunikowanie społecznepl
dc.identifier.apddiploma-83450-82769pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192904
dc.languagepolpl
dc.subject.enIlluminati in the music industry, Illuminati symbolism, musical star and the Illuminati, conspiracy theories, conspiracy theory about the Illuminatipl
dc.subject.plIluminaci w przemyśle muzycznym, symbolika Iluminatów, gwiazdy muzyczne a Iluminaci, teorie spiskowe, teoria spiskowa na temat Iluminatówpl
dc.titleIluminaci w przemyśle muzycznym. Analiza zwartości artykułów/wpisów o tematyce spiskowej ukazujących się na blogach i portalach internowanychpl
dc.title.alternativeIlluminati in the music industry. The content analysis of a a conspiracy appearing on web blogs and web portals.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper concerns the media discourse around the Illuminatiin the music industry. Inspiration for this theme is a fairly sizable "noise"the Internet, which refers to the occult symbolism and, the music star allegedly worked with a "secret " organization of the Illuminati. The aim is to provide, the how the authors of blogs dedicated web conspiracies interpret the symbolism contained in the discourse of music, thus creating their own conspiracy theory.The purpose of this study is to analyze weblogs, which publishes articles about the Illuminati in the music industry. These relate to the means of expression ( symbols ) and content of popular music videos that are persuasive role and manage your persuasion to young people (Magdziarz: 2000 : 15-25 ). That group is a valuable clientele in a consumer society. In addition, the increasingly blurred line between music video clip and Long Spot of advertising . Many songs are created solely for the purpose of a new product on the market discharged . Through video (advertising) in which the artist has particular product reaches a target audience that is young people. To make this happen all the used signs, symbols themes, referring to the taboo this work as the occult, magic, violence, sex and so on.However, there is a group of people who struggle with content, symbols used by the "mass media ". From day to day blogging comes of a conspiracy. These include records of authors on the events in the political world, the pharmaceutical industry, military conflicts, and all information provided by the media. In that case, it can be assumed that the owners of blogs and the like-minded to form a counter-culture of contemporary popular culture.The main theme of the blog is a conspiracy of the Illuminati in the music industry, which relies on the use of the content appearing in pop culture. The entries are analyzed music videos and keep artists. Bloggers do not take into account the fact that the music video today is not only the picture and sound. This is primarily a work of carefully created by the group of experts from the marketing and advertising, who may use the media hype around the Illuminati. That depends on developers to hit the desired target groups (eg young people) and encourage them not only to buy the CD, but also a wide range of neatly woven into the picture.Just as in the work of Margaret Lisowska - Magdziarz, also in this position will be subject rebellion against reality. The study authors mentioned above were carried out in the 90's of the twentieth century. Currently popular culture uses symbols , images, language behavior , fashion, music and a whole arsenal of means of expression developed by youth culture, to impress rebellion and intergenerational conflict . Rebellion is harnessed to work in the service of one of the most conformist behavior: the acquisition of material goods and consumption. The content used for this purpose are becoming increasingly controversial. This popular symbols of dubious causes the appearance of reactive groups, often struggling with their own counterculture.The work consists of three chapters containing smaller subsections. First, an overview of theory of culture and symbolism in culture. The author details the concepts of media culture, popular and mass. Then, it presents what culture is the opposite, it is called alternative culture or counterculture. Particular emphasis is given to illustrate the power and symbolic violence in the world media. He cites such writers anthropology and sociology as Samuel von Pufendorf, Theodor Adorno , Edward B. Tylor, Jean Baudrillard, Pierre Bourdieu, Marshall McLuhan and Harold A. Innis.Further chapters of scientific work: methodology, analysis and presentation of research results.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca dotyczy dyskursu medialnego wokół Iluminatóww przemyśle muzycznym. Inspiracją do podjęcia tej tematyki jest dość spory „szum” w Internecie, który dotyczy okultyzmu, symbolizmu oraz, tym jakoby gwiazdy muzyki współpracowały z „tajną” organizacją Iluminatów. Celem jest przedstawienie, tego w jaki sposób autorzy wpisów na blogach internetowych poświęconych spiskom interpretują symbolikę zawartą w dyskursie muzycznym, tym samym tworząc własną teorię spiskową.Zadaniem tej pracy jest analiza blogów internetowych, na których publikuje się artykuły dotyczące Iluminatów w przemyśle muzycznym. Dotyczą one środków wyrazu (symbolika) i zawartości teledysków muzyki popularnej, które mają rolę perswazyjną i kierują swoją perswazję do ludzi młodych (Magdziarz: 2000: 15-25). Owa grupa jest cenną klientelą w społeczeństwie konsumpcyjnym. Ponadto, coraz bardziej zaciera się granica między wideoklipem muzycznym a długim spotem reklamowym. Wiele utworów muzycznych jest tworzonych wyłącznie na potrzeby nowego produktu wypuszczanego na rynek. Poprzez teledysk (reklamę), w którym zanany artysta posiada konkretny produkt dociera on do docelowej grupy odbiorców jaką są młodzi ludzie. By tak się stało stosuje się wszelkie znaki, symbole, motywy, odwołujące się do tabu zrozumianego tej pracy jako okultyzm, magia, przemoc, seks i tak dalej. Jednak istnieje grupa ludzi, która walczy z treściami, symbolami wykorzystywanymi przez „mass media”. Z dnia na dzień przybywa blogów o tematyce spiskowej. Obejmują one wpisy autorów na temat wydarzeń na scenie politycznej świata, przemysłu farmaceutycznego, konfliktów militarnych oraz wszelkich informacji przekazywanych przez media. W takim razie można przyjąć, że właściciele blogów oraz osoby o podobnych poglądach tworzą kontrkulturę do współczesnej kultury popularnej.Przewodnim tematem na blogach jest spisek Iluminatów w przemyśle muzycznym, który polega na wykorzystywaniu treści pojawiających się w popkulturze. We wpisach poddaje się analizie teledyski muzyczne i zachowanie artystów. Blogerzy nie biorą pod uwagę tego, że teledysk muzyczny dzisiaj jest nie tylko obrazem i dźwiękiem. Jest to przede wszystkim dzieło starannie stworzone przez zrzeszę specjalistów od marketingu i reklamy, którzy mogą wykorzystywać szum medialny wokół Iluminatów. Ów twórcom zależy na trafieniu do pożądanej grupy odbiorców (tj. ludzi młodych) i nakłonienia ich nie tylko do zakupu CD, ale także szerokiej gamy produktów zgrabnie wplecionych w obraz. Podobnie jak w pracy Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz, także i w tym miejscu pojawi się tematyka buntu przeciwko rzeczywistości. Badania wspomnianej wyżej autorki prowadzone były w latach 90’ XX wieku. Obecnie kultura popularna wykorzystuje symbole, obrazy, zachowania językowe, modę, muzykę oraz cały arsenał środków wyrazu wypracowanych przez kulturę młodzieżową, żeby wrazić bunti konflikt międzypokoleniowy. Bunt zostaje zaprzęgnięty do pracy w służbie jednego z najbardziej konformistycznych zachowań: nabywania dóbr materialnych i ich konsumowania. Treści wykorzystywane w tym celu są coraz bardziej kontrowersyjne. Ta popularność symboli wzbudzających wątpliwości powoduje pojawienie się grupy reagującej, często walczącej za pomocą własnej kontrkultury.Praca składa się z 3 rozdziałów zawierających mniejsze podrozdziały. Pierwszy, obejmuje przegląd teorii kultury i symbolizmu w kulturze. Autorka szczegółowo przedstawia koncepcje dotyczące kultury medialnej, popularnej i masowej. Po czym, prezentuje czym jest kultura przeciwna, nazywa kulturą alternatywną, bądź kontrkulturą. Szczególny nacisk kładzie na zobrazowanie władzy i przemocy symbolicznej w świecie medialnym. Przytacza takich teoretyków nauk antropologicznych i socjologicznych jak: Samuel von Pufendorf, Theodor Adorno, Edward B. Tylor, Jean Baudrillard, Pierre Bourdieu, Marshall McLuhan i Harold A. Innis. Dalsze rozdziały pracy magisterskiej stanowi: metodologia, analiza i prezentacja wyników badań.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Miś, Łucjan - 130656
dc.contributor.authorpl
Drobna, Edyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kaszyński, Hubert - 128707
dc.contributor.reviewerpl
Miś, Łucjan - 130656
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:49:04Z
dc.date.available
2020-07-24T21:49:04Z
dc.date.submittedpl
2013-10-17
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
komunikowanie społeczne
dc.identifier.apdpl
diploma-83450-82769
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192904
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Illuminati in the music industry, Illuminati symbolism, musical star and the Illuminati, conspiracy theories, conspiracy theory about the Illuminati
dc.subject.plpl
Iluminaci w przemyśle muzycznym, symbolika Iluminatów, gwiazdy muzyczne a Iluminaci, teorie spiskowe, teoria spiskowa na temat Iluminatów
dc.titlepl
Iluminaci w przemyśle muzycznym. Analiza zwartości artykułów/wpisów o tematyce spiskowej ukazujących się na blogach i portalach internowanych
dc.title.alternativepl
Illuminati in the music industry. The content analysis of a a conspiracy appearing on web blogs and web portals.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available