Employer branding- rola w procesie rekrutacji

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis was to address the topic of Employer branding in the recruitment process. In order to understand the topic in depth, the theoretical part includes definitions, instruments as well as internal and external description of employer branding. To develop the theoretical part of the study, literature, websites and articles were used. The main aim of the research part of the study was to obtain information on the use of employer branding by employers in the recruitment process. The respondents were employed people and people actively looking for a job. The research made it possible to determine what aspects guide candidates when selecting the best employer. Finally, the application of good practices was shown, which will allow the organisation to strengthen its employer branding and recruitment process.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było poruszenie tematu Employer brandingu w procesie rekrutacji. Aby w dogłębny sposób zrozumieć tematykę w części teoretycznej zawarte zostały definicje, instrumenty jak i wewnętrzny, zewnętrzny opis budowania marki pracodawcy. Do opracowania części teoretycznej pracy wykorzystana została literatura ogólnodostępna, strony internetowe oraz artykuły. Głównym celem w części badawczej było zdobycie informacji na temat wykorzystania employer brandingu przez pracodawców w procesie rekrutacji. Respondentami były osoby zatrudnione oraz aktywnie poszukujące pracy. Przeprowadzone badania pozwoliły na określenie, jakimi aspektami kierują się kandydaci podczas wyboru najlepszego pracodawcy. Na zakończenie ukazano zastosowanie dobrych praktyk, które pozwolą na umocnienie organizacji w zakresie działań employer brandingu oraz procesie rekrutacji.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.authorŻurek, Anetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2022-07-04T21:44:14Z
dc.date.available2022-07-04T21:44:14Z
dc.date.submitted2022-07-04pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-156456-291490pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294335
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand, employer branding, external employer branding, internal employer branding, recruitmentpl
dc.subject.plbudowanie wizerunku pracodawcy, Employer Branding, emploter branding wewnętrzny., employer branding zewnętrzny , marka, rekrutacjapl
dc.titleEmployer branding- rola w procesie rekrutacjipl
dc.title.alternativeEmployer branding - role in the recruitment processpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was to address the topic of Employer branding in the recruitment process. In order to understand the topic in depth, the theoretical part includes definitions, instruments as well as internal and external description of employer branding. To develop the theoretical part of the study, literature, websites and articles were used. The main aim of the research part of the study was to obtain information on the use of employer branding by employers in the recruitment process. The respondents were employed people and people actively looking for a job. The research made it possible to determine what aspects guide candidates when selecting the best employer. Finally, the application of good practices was shown, which will allow the organisation to strengthen its employer branding and recruitment process.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było poruszenie tematu Employer brandingu w procesie rekrutacji. Aby w dogłębny sposób zrozumieć tematykę w części teoretycznej zawarte zostały definicje, instrumenty jak i wewnętrzny, zewnętrzny opis budowania marki pracodawcy. Do opracowania części teoretycznej pracy wykorzystana została literatura ogólnodostępna, strony internetowe oraz artykuły. Głównym celem w części badawczej było zdobycie informacji na temat wykorzystania employer brandingu przez pracodawców w procesie rekrutacji. Respondentami były osoby zatrudnione oraz aktywnie poszukujące pracy. Przeprowadzone badania pozwoliły na określenie, jakimi aspektami kierują się kandydaci podczas wyboru najlepszego pracodawcy. Na zakończenie ukazano zastosowanie dobrych praktyk, które pozwolą na umocnienie organizacji w zakresie działań employer brandingu oraz procesie rekrutacji.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.authorpl
Żurek, Aneta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2022-07-04T21:44:14Z
dc.date.available
2022-07-04T21:44:14Z
dc.date.submittedpl
2022-07-04
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-156456-291490
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294335
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand, employer branding, external employer branding, internal employer branding, recruitment
dc.subject.plpl
budowanie wizerunku pracodawcy, Employer Branding, emploter branding wewnętrzny., employer branding zewnętrzny , marka, rekrutacja
dc.titlepl
Employer branding- rola w procesie rekrutacji
dc.title.alternativepl
Employer branding - role in the recruitment process
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections