Preferencje konsumenckie pokolenia Z w zakresie organizacji wyjazdów turystycznych

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis is Generation Z's consumer preferences with regard to travel arrangements. The purpose of the thesis is to discover them and identify the factors influencing the trends in consumer behavior of generation Z in the tourism market. In the theoretical part, based on the literature and research by Polish and foreign scholars, the latest trends currently prevailing in selected segments of tourism have been presented, such us the sharing economy and the experience economy. Furthermore, generation Z was characterized as a participant in the tourism market. In the practical part, an online survey was created and distributed among the members of this age group to examine preferences regarding the form of travel arrangements and service providers present in the tourism market. As many as 85.6% of respondents mostly organize their trips on their own, while only 14.4% buy package holidays organized by travel agencies. The main reasons are that self-organized trips are better suited to the preferences of representatives of Generation Z, as well as being perceived as cheaper by them. The consumer behavior of respondents who opt for self-organized trips was also compared with the ones who prefer trips organized by touroperators. The results are a valuable source of information for companies currently operating in the tourism market.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy magisterskiej są preferencje pokolenia Z w zakresie organizacji wyjazdów turystycznych. Celem pracy jest ich poznanie oraz identyfikacja czynników wpływających na tendencje w zakresie zachowań konsumenckich pokolenia Z na rynku turystycznym. W części teoretycznej bazując na literaturze oraz badaniach polskich, jak i zagranicznych naukowców, przedstawiono najnowsze trendy panujące obecnie w wybranych segmentach turystyki, w tym przede wszystkim ekonomię współdzielenia oraz ekonomię doświadczeń. Następnie scharakteryzowano pokolenie Z jako uczestnika rynku turystycznego. W części praktycznej za pomocą ankiety internetowej zbadano preferencje pokolenia Z co do formy organizacji podróży oraz usługodawców obecnych na rynku turystycznym. Aż 85,6 % respondentów przeważnie organizuje swoje podróże samodzielnie, a jedynie 14,4 % kupuje oferty wyjazdów zorganizowanych przez biura podróży. Głównymi powodami jest lepsze dopasowanie samodzielnie zorganizowanych wyjazdów do preferencji przedstawicieli pokolenia Z , jak i postrzeganie ich jako tańszych przez generację Z. Porównano również zachowania konsumenckie zwolenników wyjazdów samodzielnie organizowanych z tymi zwolenników wyjazdów zorganizowanych z biurem podróży. Uzyskane wyniki są cennym źródłem informacji dla podmiotów działających obecnie na rynku turystycznym.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorŻemła, Michał - USOS323785 pl
dc.contributor.authorŁagosz, Natalia - USOS326408 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPanasiuk, Aleksander - USOS255282 pl
dc.contributor.reviewerŻemła, Michał - USOS323785 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:15:56Z
dc.date.available2024-07-09T23:15:56Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-174623-326408pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374583
dc.languagepolpl
dc.subject.enEXPERIENCE ECONOMY – SHARING ECONOMY - GENERATION Z - TRAVELSpl
dc.subject.plEKONOMIA DOŚWIADCZEŃ – EKONOMIA WSPÓŁDZIELENIA – POKOLENIE Z - PODRÓŻEpl
dc.titlePreferencje konsumenckie pokolenia Z w zakresie organizacji wyjazdów turystycznychpl
dc.title.alternativeGeneration Z's consumer preferences with regard to travel arrangementspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is Generation Z's consumer preferences with regard to travel arrangements. The purpose of the thesis is to discover them and identify the factors influencing the trends in consumer behavior of generation Z in the tourism market. In the theoretical part, based on the literature and research by Polish and foreign scholars, the latest trends currently prevailing in selected segments of tourism have been presented, such us the sharing economy and the experience economy. Furthermore, generation Z was characterized as a participant in the tourism market. In the practical part, an online survey was created and distributed among the members of this age group to examine preferences regarding the form of travel arrangements and service providers present in the tourism market. As many as 85.6% of respondents mostly organize their trips on their own, while only 14.4% buy package holidays organized by travel agencies. The main reasons are that self-organized trips are better suited to the preferences of representatives of Generation Z, as well as being perceived as cheaper by them. The consumer behavior of respondents who opt for self-organized trips was also compared with the ones who prefer trips organized by touroperators. The results are a valuable source of information for companies currently operating in the tourism market.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy magisterskiej są preferencje pokolenia Z w zakresie organizacji wyjazdów turystycznych. Celem pracy jest ich poznanie oraz identyfikacja czynników wpływających na tendencje w zakresie zachowań konsumenckich pokolenia Z na rynku turystycznym. W części teoretycznej bazując na literaturze oraz badaniach polskich, jak i zagranicznych naukowców, przedstawiono najnowsze trendy panujące obecnie w wybranych segmentach turystyki, w tym przede wszystkim ekonomię współdzielenia oraz ekonomię doświadczeń. Następnie scharakteryzowano pokolenie Z jako uczestnika rynku turystycznego. W części praktycznej za pomocą ankiety internetowej zbadano preferencje pokolenia Z co do formy organizacji podróży oraz usługodawców obecnych na rynku turystycznym. Aż 85,6 % respondentów przeważnie organizuje swoje podróże samodzielnie, a jedynie 14,4 % kupuje oferty wyjazdów zorganizowanych przez biura podróży. Głównymi powodami jest lepsze dopasowanie samodzielnie zorganizowanych wyjazdów do preferencji przedstawicieli pokolenia Z , jak i postrzeganie ich jako tańszych przez generację Z. Porównano również zachowania konsumenckie zwolenników wyjazdów samodzielnie organizowanych z tymi zwolenników wyjazdów zorganizowanych z biurem podróży. Uzyskane wyniki są cennym źródłem informacji dla podmiotów działających obecnie na rynku turystycznym.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Żemła, Michał - USOS323785
dc.contributor.authorpl
Łagosz, Natalia - USOS326408
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Panasiuk, Aleksander - USOS255282
dc.contributor.reviewerpl
Żemła, Michał - USOS323785
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:15:56Z
dc.date.available
2024-07-09T23:15:56Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-174623-326408
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374583
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EXPERIENCE ECONOMY – SHARING ECONOMY - GENERATION Z - TRAVELS
dc.subject.plpl
EKONOMIA DOŚWIADCZEŃ – EKONOMIA WSPÓŁDZIELENIA – POKOLENIE Z - PODRÓŻE
dc.titlepl
Preferencje konsumenckie pokolenia Z w zakresie organizacji wyjazdów turystycznych
dc.title.alternativepl
Generation Z's consumer preferences with regard to travel arrangements
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
50
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Poznan
8
Krakow
4
Bialystok
3
Tuchów
3
Gliwice
2
Leatherhead
2
Amsterdam
1
Bydgoszcz
1
Gowino
1

No access

No Thumbnail Available
Collections