Rola publiczności w instytucjach kultury na przykładzie wybranych instytucji województwa śląskiego

master
dc.abstract.enThe aim of this study was to take considerations and analysis on the role of the public in modern institutions of cultural activity in Poland. The goal has been achieved through the elaboration and analysis of the collected literature, a number of reports on the culture condition and interviews carried with employees who work for institutions of cultural activity in Silesia. The author has analyzed the modern audience that participate in cultural events and attend institutions of cultural activity. The most popular forms of contact with the public have been detailed. An important part of the study was taking an attempt of researching the essence of the public/audience for institutions of cultural activity and analysis of promotional measures by which modern institutions strive for their recipients was .pl
dc.abstract.plCelem pracy było podjęcie rozważań i analizy na temat roli publiczności w współczesnych instytucjach kultury w Polsce. Cel został zrealizowany poprzez opracowanie i analizę zebranej literatury, szeregu raportów o stanie kultury oraz przeprowadzonych z pracownikami instytucji kultury w województwie śląskim wywiadów. Autorka poddała analizie współczesną publiczność, która uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych oraz uczęszcza do instytucji działalności kulturalnej. Wyszczególnione zostały najpopularniejsze formy kontaktu z publicznością. Ważną częścią pracy było również podjęcie próby zbadania istoty widza/słuchacza dla instytucji kultury oraz analiza środków promocyjnych, za pomocą których dzisiejsze instytucje zabiegają o swoich odbiorców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.contributor.authorPinkawa, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.contributor.reviewerOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:08:41Z
dc.date.available2020-07-24T12:08:41Z
dc.date.submitted2012-10-10pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-70771-134360pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183877
dc.languagepolpl
dc.subject.en- MARKETING IN INSTITUTIONS OF THE CULTURAL ACTIVITY\n- THE RECIPIENTS OF THE CULTURE\n- THE PUBLIC OPINION\n- THE RESEARCH OF THE AUDIENCE\n- FORMS OF CONTACT WITH THE AUDIENCEpl
dc.subject.pl- MARKETING W INSTYTUCJACH KULTURY- ODBIORCY KULTURY- OPINIA PUBLICZNA- BADANIA PUBLICZNOŚCI- FORMY KONTAKTU Z PUBLICZNOŚCIĄpl
dc.titleRola publiczności w instytucjach kultury na przykładzie wybranych instytucji województwa śląskiegopl
dc.title.alternativeThe role of public cultural institutions in chosen institutions in Silesiapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study was to take considerations and analysis on the role of the public in modern institutions of cultural activity in Poland. The goal has been achieved through the elaboration and analysis of the collected literature, a number of reports on the culture condition and interviews carried with employees who work for institutions of cultural activity in Silesia. The author has analyzed the modern audience that participate in cultural events and attend institutions of cultural activity. The most popular forms of contact with the public have been detailed. An important part of the study was taking an attempt of researching the essence of the public/audience for institutions of cultural activity and analysis of promotional measures by which modern institutions strive for their recipients was .
dc.abstract.plpl
Celem pracy było podjęcie rozważań i analizy na temat roli publiczności w współczesnych instytucjach kultury w Polsce. Cel został zrealizowany poprzez opracowanie i analizę zebranej literatury, szeregu raportów o stanie kultury oraz przeprowadzonych z pracownikami instytucji kultury w województwie śląskim wywiadów. Autorka poddała analizie współczesną publiczność, która uczestniczy w wydarzeniach kulturalnych oraz uczęszcza do instytucji działalności kulturalnej. Wyszczególnione zostały najpopularniejsze formy kontaktu z publicznością. Ważną częścią pracy było również podjęcie próby zbadania istoty widza/słuchacza dla instytucji kultury oraz analiza środków promocyjnych, za pomocą których dzisiejsze instytucje zabiegają o swoich odbiorców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.contributor.authorpl
Pinkawa, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.contributor.reviewerpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:08:41Z
dc.date.available
2020-07-24T12:08:41Z
dc.date.submittedpl
2012-10-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-70771-134360
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183877
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
- MARKETING IN INSTITUTIONS OF THE CULTURAL ACTIVITY\n- THE RECIPIENTS OF THE CULTURE\n- THE PUBLIC OPINION\n- THE RESEARCH OF THE AUDIENCE\n- FORMS OF CONTACT WITH THE AUDIENCE
dc.subject.plpl
- MARKETING W INSTYTUCJACH KULTURY- ODBIORCY KULTURY- OPINIA PUBLICZNA- BADANIA PUBLICZNOŚCI- FORMY KONTAKTU Z PUBLICZNOŚCIĄ
dc.titlepl
Rola publiczności w instytucjach kultury na przykładzie wybranych instytucji województwa śląskiego
dc.title.alternativepl
The role of public cultural institutions in chosen institutions in Silesia
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
9
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available