Reklama leków w drugiej połowie XIX wieku na podstawie ogłoszeń prasowych w dzienniku „Czas”

licenciate
dc.abstract.enThis work was created to fill the gap in the existing research on advertising in the 19th century press. The main purpose is present drug advertisements from the "Czas" daily. During the development of the topic, the focus was on defining the target of advertisements, the diseases treated, the compatibility of the promoted products with the realities of the environment in Galicja, as well as discovering their origin.The work basically consists of two parts. The first part is devoted to the description of health conditions in Galicia and a brief synthesis of the development of the press and advertising. The second snippet shows the results of ad analysis. Annexes are also an integral part of the work: the first presents the results of advertising research, the second concerns the income of the "Czas" daily in selected years of the second half of the 19th century, detailing the revenues from publishing advertisements.pl
dc.abstract.plPraca ta została opracowana w celu wypełnienia luki w dotychczasowych badaniach dotyczących reklamy w prasie XIX wieku. Jej głównym celem jest przedstawienie ogłoszeń dotyczących leków w dzienniku "Czas". W trakcie opracowywania tematu, skoncentrowano się na identyfikacji grupy docelowej reklam, chorób, które próbowano leczyć, oraz zgodności promowanych produktów z realiami środowiska w Galicji a także odkryć ich pochodzenie.Praca składa się zasadniczo z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest opisowi warunków zdrowotnych w Galicji oraz krótkiej syntezie rozwoju prasy i reklamy. Drugi fragment prezentuje wyniki przeprowadzonej analizy ogłoszeń. W integralnej części pracy znajdują się również aneksy: pierwszy przedstawia wyniki badań reklam, natomiast drugi dotyczy przychodów dziennika „Czas” na przestrzeni wybranych lat II połowy XIX wieku z wyszczególnieniem przychodów z publikowania ogłoszeń.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPopek, Krzysztof - 175393 pl
dc.contributor.authorBrończyk, Krzysztof - USOS275278 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerPopek, Krzysztof - 175393 pl
dc.contributor.reviewerPezda, Janusz - 131342 pl
dc.date.accessioned2024-09-03T22:54:20Z
dc.date.available2024-09-03T22:54:20Z
dc.date.submitted2024-09-02pl
dc.fieldofstudyhistoriapl
dc.identifier.apddiploma-167769-275278pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/431708
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising, medicines, 19th century, press, Galicjapl
dc.subject.plreklama, leki, XIX wiek, prasa, Galicjapl
dc.titleReklama leków w drugiej połowie XIX wieku na podstawie ogłoszeń prasowych w dzienniku „Czas”pl
dc.title.alternativeAdvertising of Medicines in the second half of the 19th century based on press advertisements in "Czas"pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work was created to fill the gap in the existing research on advertising in the 19th century press. The main purpose is present drug advertisements from the "Czas" daily. During the development of the topic, the focus was on defining the target of advertisements, the diseases treated, the compatibility of the promoted products with the realities of the environment in Galicja, as well as discovering their origin.The work basically consists of two parts. The first part is devoted to the description of health conditions in Galicia and a brief synthesis of the development of the press and advertising. The second snippet shows the results of ad analysis. Annexes are also an integral part of the work: the first presents the results of advertising research, the second concerns the income of the "Czas" daily in selected years of the second half of the 19th century, detailing the revenues from publishing advertisements.
dc.abstract.plpl
Praca ta została opracowana w celu wypełnienia luki w dotychczasowych badaniach dotyczących reklamy w prasie XIX wieku. Jej głównym celem jest przedstawienie ogłoszeń dotyczących leków w dzienniku "Czas". W trakcie opracowywania tematu, skoncentrowano się na identyfikacji grupy docelowej reklam, chorób, które próbowano leczyć, oraz zgodności promowanych produktów z realiami środowiska w Galicji a także odkryć ich pochodzenie.Praca składa się zasadniczo z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest opisowi warunków zdrowotnych w Galicji oraz krótkiej syntezie rozwoju prasy i reklamy. Drugi fragment prezentuje wyniki przeprowadzonej analizy ogłoszeń. W integralnej części pracy znajdują się również aneksy: pierwszy przedstawia wyniki badań reklam, natomiast drugi dotyczy przychodów dziennika „Czas” na przestrzeni wybranych lat II połowy XIX wieku z wyszczególnieniem przychodów z publikowania ogłoszeń.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Popek, Krzysztof - 175393
dc.contributor.authorpl
Brończyk, Krzysztof - USOS275278
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Popek, Krzysztof - 175393
dc.contributor.reviewerpl
Pezda, Janusz - 131342
dc.date.accessioned
2024-09-03T22:54:20Z
dc.date.available
2024-09-03T22:54:20Z
dc.date.submittedpl
2024-09-02
dc.fieldofstudypl
historia
dc.identifier.apdpl
diploma-167769-275278
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/431708
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising, medicines, 19th century, press, Galicja
dc.subject.plpl
reklama, leki, XIX wiek, prasa, Galicja
dc.titlepl
Reklama leków w drugiej połowie XIX wieku na podstawie ogłoszeń prasowych w dzienniku „Czas”
dc.title.alternativepl
Advertising of Medicines in the second half of the 19th century based on press advertisements in "Czas"
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Krakow
4
Wroclaw
4
Warsaw
3
Wieliczka
2
Bialystok
1
Elblag
1
Gdansk
1
Mędrzechów
1
Pasłęk
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available