The representation of the child on social media : interpretive content analysis of parental trolling TikTok videos

2024
journal article
article
dc.abstract.enThis article examines the phenomenon of parental trolling videos on TikTok, where parents engage in pranks involving their children as part of platform challenges. The study investigates communication methods, user demographics, and algorithmic influences on content dissemination. Findings suggest potential psychosocial implications for children resembling cyberbullying, raising concerns about future parent-child relationships and the risk of social normalization of abuse of children’s images on the Internet. Authors advocate for increased pedagogical education for parents, and recommend more social campaigns and research on predictors and effects of parental trolling, highlighting the need for holistic education and therapeutic support for children affected by the misuse of their image. The article shows some probable effects of publicizing images of children by parents, taking into account the impact of individual parents’ decisions on entire societies. This topic opens a new, relevant area of pedagogical reflection.
dc.abstract.plArtykuł prezentuje wyniki jakościowej analizy treści siedmiu filmów o charakterze parental trollingowym, opublikowanych w aplikacji TikTok. Filmy zostały stworzone przez rodziców biorących udział w "wyzwaniach", którzy nagrywali własne dzieci w sytuacjach ośmieszających lub stresujących je. Badanie dotyczy metod komunikacji, demografii użytkowników i znaczenia algorytmów w rozprzestrzenianiu się patotreści. Wyniki wskazują na możliwe psychospołeczne konsekwencje dla dzieci zbliżone do skutków doświadczania cyberprzemocy. Autorki opisują możliwe skutki nadużywania wizerunku dziecka dla przyszłych relacji rodzic–dziecko i na ryzyko normalizacji społecznej parental trollingu. Wskazują na potrzebę projektowania działań edukacyjnych dla rodziców oraz rekomendują kampanie społeczne i dalsze badania nad czynnikami determinującymi parental trolling, proponując dyskusję nad kompleksową edukacją w niemal wszystkich grupach wiekowych i nad terapeutycznym wsparciem dla dzieci dotkniętych nadużyciem publikacji ich wizerunków.
dc.affiliationWydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.authorSury, Zuzanna - 163879
dc.contributor.authorZygmuntowicz, Sara
dc.contributor.authorDziubla, Ewelina
dc.date.accessioned2024-12-27T11:58:54Z
dc.date.available2024-12-27T11:58:54Z
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 237-239
dc.description.number10
dc.description.physical219-239
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume10
dc.identifier.doi10.4467/24504564PMP.24.004.19958
dc.identifier.eissn2450-4564
dc.identifier.issn2450-4572
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/520191
dc.languageeng
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enTikTok
dc.subject.enchild
dc.subject.enparental trolling
dc.subject.ensharenting
dc.subject.enchild welfare
dc.subject.enchild’s subjectivity
dc.subject.enchildrens’ rights
dc.subject.plTikTok
dc.subject.pldziecko
dc.subject.plparental trolling
dc.subject.plsharenting
dc.subject.pldobro dziecka
dc.subject.plpodmiotowość dziecka
dc.subject.plprawa dziecka
dc.subtypeArticle
dc.titleThe representation of the child on social media : interpretive content analysis of parental trolling TikTok videos
dc.title.alternativePrzedstawienie dziecka w mediach społecznościowych : interpretatywna analiza treści filmów o charakterze parental trollingu opublikowanych w aplikacji TikTok
dc.title.journalPolska Myśl Pedagogiczna
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
This article examines the phenomenon of parental trolling videos on TikTok, where parents engage in pranks involving their children as part of platform challenges. The study investigates communication methods, user demographics, and algorithmic influences on content dissemination. Findings suggest potential psychosocial implications for children resembling cyberbullying, raising concerns about future parent-child relationships and the risk of social normalization of abuse of children’s images on the Internet. Authors advocate for increased pedagogical education for parents, and recommend more social campaigns and research on predictors and effects of parental trolling, highlighting the need for holistic education and therapeutic support for children affected by the misuse of their image. The article shows some probable effects of publicizing images of children by parents, taking into account the impact of individual parents’ decisions on entire societies. This topic opens a new, relevant area of pedagogical reflection.
dc.abstract.pl
Artykuł prezentuje wyniki jakościowej analizy treści siedmiu filmów o charakterze parental trollingowym, opublikowanych w aplikacji TikTok. Filmy zostały stworzone przez rodziców biorących udział w "wyzwaniach", którzy nagrywali własne dzieci w sytuacjach ośmieszających lub stresujących je. Badanie dotyczy metod komunikacji, demografii użytkowników i znaczenia algorytmów w rozprzestrzenianiu się patotreści. Wyniki wskazują na możliwe psychospołeczne konsekwencje dla dzieci zbliżone do skutków doświadczania cyberprzemocy. Autorki opisują możliwe skutki nadużywania wizerunku dziecka dla przyszłych relacji rodzic–dziecko i na ryzyko normalizacji społecznej parental trollingu. Wskazują na potrzebę projektowania działań edukacyjnych dla rodziców oraz rekomendują kampanie społeczne i dalsze badania nad czynnikami determinującymi parental trolling, proponując dyskusję nad kompleksową edukacją w niemal wszystkich grupach wiekowych i nad terapeutycznym wsparciem dla dzieci dotkniętych nadużyciem publikacji ich wizerunków.
dc.affiliation
Wydział Filozoficzny : Instytut Pedagogiki
dc.contributor.author
Sury, Zuzanna - 163879
dc.contributor.author
Zygmuntowicz, Sara
dc.contributor.author
Dziubla, Ewelina
dc.date.accessioned
2024-12-27T11:58:54Z
dc.date.available
2024-12-27T11:58:54Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 237-239
dc.description.number
10
dc.description.physical
219-239
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
10
dc.identifier.doi
10.4467/24504564PMP.24.004.19958
dc.identifier.eissn
2450-4564
dc.identifier.issn
2450-4572
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/520191
dc.language
eng
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
TikTok
dc.subject.en
child
dc.subject.en
parental trolling
dc.subject.en
sharenting
dc.subject.en
child welfare
dc.subject.en
child’s subjectivity
dc.subject.en
childrens’ rights
dc.subject.pl
TikTok
dc.subject.pl
dziecko
dc.subject.pl
parental trolling
dc.subject.pl
sharenting
dc.subject.pl
dobro dziecka
dc.subject.pl
podmiotowość dziecka
dc.subject.pl
prawa dziecka
dc.subtype
Article
dc.title
The representation of the child on social media : interpretive content analysis of parental trolling TikTok videos
dc.title.alternative
Przedstawienie dziecka w mediach społecznościowych : interpretatywna analiza treści filmów o charakterze parental trollingu opublikowanych w aplikacji TikTok
dc.title.journal
Polska Myśl Pedagogiczna
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
35
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
7
Altoona
1
Bielsko-Biala
1
Oslo
1
Szczecin
1
Downloads
sury_zygmuntowicz_dziubla_the_representation_of_the_child_2024.pdf
131