Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
LIDER JAKO EFEKTYWNY PRZYWÓDCA W MARKETINGU SIECIOWYM NA PRZYKŁADZIE FIRMY FM GROUP
Leader as an effective manager in the network marketing as an example of FM Group company
lider, przywództwo, marketing sieciowy, MLM, FM Group
leader, leadership, network marketing, MLM, Fm Group
Praca dotyczy zagadnienia efektywności przywódczej lidera w marketingu sieciowym na przykładzie Firmy FM Group. Celem weryfikacji pytań badawczych przeprowadzono badania metodą analizy materiałów źródłowych firmy. Pytania badawcze dotyczą kwestii efektywności liderów branży marketingu sieciowego, a szczególnie: oczekiwanych cech, umiejętności, stosowanych narzędzi i metod. Na postawie analizy materiałów źródłowych dokonano oceny systemu zarządzania wspierającego rozwój liderów w firmie FM Group. Ponadto starano się ukazać sposoby wywierania wpływu na liderów i sposoby budowania autentycznego przywództwa. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. Rozdział I został poświęcony idei marketingu sieciowego na świecie i w Polsce. Rozdział II skupił się na ukazaniu sylwetki lidera marketingu sieciowego. W rozdziale III opisano lidera Grupy FM Group. W pracy wykorzystano szereg publikacji i materiałów odnoszących się do marketingu sieciowego oraz materiały publikowane przez FM Group. W pracy wykazano, iż efektywność lidera FM Group wpływa na sukces całej firmy oraz jej rozwój, co ma wpływ na ciągłe poszerzanie sieci sprzedaży i oferty.
The thesis refers to the issue of the leadership effectiveness in the network marketing as an example of FM Group company. In order to verify the research questions the study was conducted with the method of the company's source materials analysis. The research questions cover the issue of the leaders' effectiveness in the network marketing sector, in particular: expected qualities, skills, tools and methods used. Based on the source materials' analysis, the evaluation of the management system supporting the leaders' development in the company FM Group was done. Moreover, there was attempt to present the methods of influencing the leaders and ways for building the real leadership. The thesis consists of the introduction, three chapters and the completion. The chapter I is devoted to the idea of network marketing in the world and in Poland. The chapter II is focused on presenting the profile of the network marketing leader. In the chapter III the leader of FM Group is described. The thesis uses a lot of publications and materials concerning the network marketing as well as the materials published by FM Group. The thesis has indicated that FM Group leader impacts on the success of the whole company and its growth, which translates into the continuous extension of the sales network and the offer.
dc.abstract.en | The thesis refers to the issue of the leadership effectiveness in the network marketing as an example of FM Group company. In order to verify the research questions the study was conducted with the method of the company's source materials analysis. The research questions cover the issue of the leaders' effectiveness in the network marketing sector, in particular: expected qualities, skills, tools and methods used. Based on the source materials' analysis, the evaluation of the management system supporting the leaders' development in the company FM Group was done. Moreover, there was attempt to present the methods of influencing the leaders and ways for building the real leadership. The thesis consists of the introduction, three chapters and the completion. The chapter I is devoted to the idea of network marketing in the world and in Poland. The chapter II is focused on presenting the profile of the network marketing leader. In the chapter III the leader of FM Group is described. The thesis uses a lot of publications and materials concerning the network marketing as well as the materials published by FM Group. The thesis has indicated that FM Group leader impacts on the success of the whole company and its growth, which translates into the continuous extension of the sales network and the offer. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy zagadnienia efektywności przywódczej lidera w marketingu sieciowym na przykładzie Firmy FM Group. Celem weryfikacji pytań badawczych przeprowadzono badania metodą analizy materiałów źródłowych firmy. Pytania badawcze dotyczą kwestii efektywności liderów branży marketingu sieciowego, a szczególnie: oczekiwanych cech, umiejętności, stosowanych narzędzi i metod. Na postawie analizy materiałów źródłowych dokonano oceny systemu zarządzania wspierającego rozwój liderów w firmie FM Group. Ponadto starano się ukazać sposoby wywierania wpływu na liderów i sposoby budowania autentycznego przywództwa. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. Rozdział I został poświęcony idei marketingu sieciowego na świecie i w Polsce. Rozdział II skupił się na ukazaniu sylwetki lidera marketingu sieciowego. W rozdziale III opisano lidera Grupy FM Group. W pracy wykorzystano szereg publikacji i materiałów odnoszących się do marketingu sieciowego oraz materiały publikowane przez FM Group. W pracy wykazano, iż efektywność lidera FM Group wpływa na sukces całej firmy oraz jej rozwój, co ma wpływ na ciągłe poszerzanie sieci sprzedaży i oferty. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.author | Szerszeń, Marcin | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:53:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:53:16Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-111104-188143 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217049 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | leader, leadership, network marketing, MLM, Fm Group | pl |
dc.subject.pl | lider, przywództwo, marketing sieciowy, MLM, FM Group | pl |
dc.title | LIDER JAKO EFEKTYWNY PRZYWÓDCA W MARKETINGU SIECIOWYM NA PRZYKŁADZIE FIRMY FM GROUP | pl |
dc.title.alternative | Leader as an effective manager in the network marketing as an example of FM Group company | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |