LIDER JAKO EFEKTYWNY PRZYWÓDCA W MARKETINGU SIECIOWYM NA PRZYKŁADZIE FIRMY FM GROUP

licenciate
dc.abstract.enThe thesis refers to the issue of the leadership effectiveness in the network marketing as an example of FM Group company. In order to verify the research questions the study was conducted with the method of the company's source materials analysis. The research questions cover the issue of the leaders' effectiveness in the network marketing sector, in particular: expected qualities, skills, tools and methods used. Based on the source materials' analysis, the evaluation of the management system supporting the leaders' development in the company FM Group was done. Moreover, there was attempt to present the methods of influencing the leaders and ways for building the real leadership. The thesis consists of the introduction, three chapters and the completion. The chapter I is devoted to the idea of network marketing in the world and in Poland. The chapter II is focused on presenting the profile of the network marketing leader. In the chapter III the leader of FM Group is described. The thesis uses a lot of publications and materials concerning the network marketing as well as the materials published by FM Group. The thesis has indicated that FM Group leader impacts on the success of the whole company and its growth, which translates into the continuous extension of the sales network and the offer.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy zagadnienia efektywności przywódczej lidera w marketingu sieciowym na przykładzie Firmy FM Group. Celem weryfikacji pytań badawczych przeprowadzono badania metodą analizy materiałów źródłowych firmy. Pytania badawcze dotyczą kwestii efektywności liderów branży marketingu sieciowego, a szczególnie: oczekiwanych cech, umiejętności, stosowanych narzędzi i metod. Na postawie analizy materiałów źródłowych dokonano oceny systemu zarządzania wspierającego rozwój liderów w firmie FM Group. Ponadto starano się ukazać sposoby wywierania wpływu na liderów i sposoby budowania autentycznego przywództwa. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. Rozdział I został poświęcony idei marketingu sieciowego na świecie i w Polsce. Rozdział II skupił się na ukazaniu sylwetki lidera marketingu sieciowego. W rozdziale III opisano lidera Grupy FM Group. W pracy wykorzystano szereg publikacji i materiałów odnoszących się do marketingu sieciowego oraz materiały publikowane przez FM Group. W pracy wykazano, iż efektywność lidera FM Group wpływa na sukces całej firmy oraz jej rozwój, co ma wpływ na ciągłe poszerzanie sieci sprzedaży i oferty.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.authorSzerszeń, Marcinpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:53:16Z
dc.date.available2020-07-27T03:53:16Z
dc.date.submitted2016-10-11pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-111104-188143pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217049
dc.languagepolpl
dc.subject.enleader, leadership, network marketing, MLM, Fm Grouppl
dc.subject.pllider, przywództwo, marketing sieciowy, MLM, FM Grouppl
dc.titleLIDER JAKO EFEKTYWNY PRZYWÓDCA W MARKETINGU SIECIOWYM NA PRZYKŁADZIE FIRMY FM GROUPpl
dc.title.alternativeLeader as an effective manager in the network marketing as an example of FM Group companypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis refers to the issue of the leadership effectiveness in the network marketing as an example of FM Group company. In order to verify the research questions the study was conducted with the method of the company's source materials analysis. The research questions cover the issue of the leaders' effectiveness in the network marketing sector, in particular: expected qualities, skills, tools and methods used. Based on the source materials' analysis, the evaluation of the management system supporting the leaders' development in the company FM Group was done. Moreover, there was attempt to present the methods of influencing the leaders and ways for building the real leadership. The thesis consists of the introduction, three chapters and the completion. The chapter I is devoted to the idea of network marketing in the world and in Poland. The chapter II is focused on presenting the profile of the network marketing leader. In the chapter III the leader of FM Group is described. The thesis uses a lot of publications and materials concerning the network marketing as well as the materials published by FM Group. The thesis has indicated that FM Group leader impacts on the success of the whole company and its growth, which translates into the continuous extension of the sales network and the offer.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy zagadnienia efektywności przywódczej lidera w marketingu sieciowym na przykładzie Firmy FM Group. Celem weryfikacji pytań badawczych przeprowadzono badania metodą analizy materiałów źródłowych firmy. Pytania badawcze dotyczą kwestii efektywności liderów branży marketingu sieciowego, a szczególnie: oczekiwanych cech, umiejętności, stosowanych narzędzi i metod. Na postawie analizy materiałów źródłowych dokonano oceny systemu zarządzania wspierającego rozwój liderów w firmie FM Group. Ponadto starano się ukazać sposoby wywierania wpływu na liderów i sposoby budowania autentycznego przywództwa. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. Rozdział I został poświęcony idei marketingu sieciowego na świecie i w Polsce. Rozdział II skupił się na ukazaniu sylwetki lidera marketingu sieciowego. W rozdziale III opisano lidera Grupy FM Group. W pracy wykorzystano szereg publikacji i materiałów odnoszących się do marketingu sieciowego oraz materiały publikowane przez FM Group. W pracy wykazano, iż efektywność lidera FM Group wpływa na sukces całej firmy oraz jej rozwój, co ma wpływ na ciągłe poszerzanie sieci sprzedaży i oferty.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.authorpl
Szerszeń, Marcin
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:53:16Z
dc.date.available
2020-07-27T03:53:16Z
dc.date.submittedpl
2016-10-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-111104-188143
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217049
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
leader, leadership, network marketing, MLM, Fm Group
dc.subject.plpl
lider, przywództwo, marketing sieciowy, MLM, FM Group
dc.titlepl
LIDER JAKO EFEKTYWNY PRZYWÓDCA W MARKETINGU SIECIOWYM NA PRZYKŁADZIE FIRMY FM GROUP
dc.title.alternativepl
Leader as an effective manager in the network marketing as an example of FM Group company
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Wroclaw
3
Dublin
2
Gdynia
2
Kielce
1
Maura
1
Otmuchow
1
Poznan
1
Shanghai
1
Torun
1

No access

No Thumbnail Available