Językowy obraz piwa w reklamie telewizyjnej

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis was to reconstruct the linguistic picture of the beer contained in television advertisement. The theoretical part of this thesis contains issues related to: history of advertising, linguistic picture of the world, linguistics stereotypes and theory of semantic fields. The practical part is the analysis of the linguistic representation of the beer in current TV advertisement.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca koncentruje się na analizie językowego obrazu piwa zawartego w reklamach telewizyjnych. Jej celem jest wykazanie sposobu, w jaki piwo funkcjonuje w reklamie telewizyjnej i jak przez to może być postrzegane przez potencjalnych odbiorców. Ze względu na to, że każdy komunikat reklamowy skonstruowany jest tak, by swoją formą i treścią nakłaniał widzów do zakupu, analiza językowego obrazu piwa została umieszczona w kontekście funkcji perswazyjnej. Podstawę do odtworzenia pewnego uogólnionego, ujmowanego przez pryzmat języka obrazu piwa, jaki wyłania się z polskich reklam telewizyjnych stanowi opracowanie najpopularniejszych i najczęściej powielanych w nich stereotypów.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKurek, Halina - 129755 pl
dc.contributor.authorDziuba, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerKubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620 pl
dc.contributor.reviewerKurek, Halina - 129755 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:20:43Z
dc.date.available2020-07-27T03:20:43Z
dc.date.submitted2016-10-13pl
dc.fieldofstudyantropologiczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-110550-143418pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216541
dc.languagepolpl
dc.subject.enhistory of advertising, linguistic picture of the world, linguistics stereotypes, theory of semantic fields, beerpl
dc.subject.pljęzykowy obraz świata, stereotyp językowy, teoria pól semantycznych, reklama, język perswazji, piwopl
dc.titleJęzykowy obraz piwa w reklamie telewizyjnejpl
dc.title.alternativeThe linguistic picture of beer in television advertisementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was to reconstruct the linguistic picture of the beer contained in television advertisement. The theoretical part of this thesis contains issues related to: history of advertising, linguistic picture of the world, linguistics stereotypes and theory of semantic fields. The practical part is the analysis of the linguistic representation of the beer in current TV advertisement.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca koncentruje się na analizie językowego obrazu piwa zawartego w reklamach telewizyjnych. Jej celem jest wykazanie sposobu, w jaki piwo funkcjonuje w reklamie telewizyjnej i jak przez to może być postrzegane przez potencjalnych odbiorców. Ze względu na to, że każdy komunikat reklamowy skonstruowany jest tak, by swoją formą i treścią nakłaniał widzów do zakupu, analiza językowego obrazu piwa została umieszczona w kontekście funkcji perswazyjnej. Podstawę do odtworzenia pewnego uogólnionego, ujmowanego przez pryzmat języka obrazu piwa, jaki wyłania się z polskich reklam telewizyjnych stanowi opracowanie najpopularniejszych i najczęściej powielanych w nich stereotypów.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kurek, Halina - 129755
dc.contributor.authorpl
Dziuba, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Kubiszyn-Mędrala, Zofia - 129620
dc.contributor.reviewerpl
Kurek, Halina - 129755
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:20:43Z
dc.date.available
2020-07-27T03:20:43Z
dc.date.submittedpl
2016-10-13
dc.fieldofstudypl
antropologiczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-110550-143418
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216541
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
history of advertising, linguistic picture of the world, linguistics stereotypes, theory of semantic fields, beer
dc.subject.plpl
językowy obraz świata, stereotyp językowy, teoria pól semantycznych, reklama, język perswazji, piwo
dc.titlepl
Językowy obraz piwa w reklamie telewizyjnej
dc.title.alternativepl
The linguistic picture of beer in television advertisement
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Krakow
3
Bialystok
2
Dublin
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Kobyłka
1
Ruda Śląska
1

No access

No Thumbnail Available