Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika.

master
dc.abstract.enKądziołka Angelika (2017). Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika. Master Thesis under supervision dr inż. Zbigniew Handzel, Cracow: Institute of Culture UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 drawings.The object and purpose of the work is to present and prove that the media referred to in the title does not convey reliable information to the recipient.In the theoretical part, issues related to management, media management, media company management, media manipulation and manipulation are presented and discussed.In the empirical chapters there are characteristics Radio Maryja, Television Trwam and Nasz Dziennik, and also research in the form of content analysis. They were based on an analysis of the content of the material published by the mass media and compared their transmission to information on the same subject, provided by other radios, television, newspapers and the Internet portals. o confirm the thesis, I conducted an interview with Marcin Wójcik, who for two years was in „Family Radio Maryja’s”. The conclusion that comes to me when writing this work is that I did not expect that Tadeusz Rydzyk's problem of the reality of reality being broken is so big and visible. To create this worksheet I used books and the Internet sources, because most media has Internet archives.pl
dc.abstract.plKądziołka Angelika (2017). Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika. Praca magisterska pod kierunkiem dr inż. Zbigniewa Handzla, Kraków: Instytut Kultury UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 rysunki.Przedmiotem i celem pracy, jest przedstawienie i udowodnienie, że media o których mowa w tytule, nie przekazują rzetelnych informacji swoim odbiorcą. W części teoretycznej, zaprezentowane i omówione zostają zagadnienia z dziedziny zarządzania, zarządzania mediami, zarządzania przedsiębiorstwem medialnym, manipulacji i manipulacji w mediach. W rozdziałach empirycznych znajduję się charakterystyka Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego Dziennika, a także badania w postaci analizy treści. Zostały one wykonane w oparciu o analizę treści materiałów publikowanych przez powyższe mass media i porównanie ich przekazu do informacji na ten sam temat, dostarczanych przez inne radia, telewizje, gazety i portale Internetowe. Dla potwierdzenia założonej tezy, przeprowadziłam wywiad z Marcinem Wójcikiem, który przez dwa lata był w „rodzinie Radia Maryja”. Wniosek jaki nasuwa mi się po napisaniu tej pracy, to fakt, iż nie spodziewałam się, że problem zakłamania rzeczywistości przez koncern Tadeusz Rydzyka, jest tak duży i widoczny. Do powstania tej pracy wykorzystałam książki i źródła Internetowe, dlatego, że większość mediów posiada archiwa Internetowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorKądziołka, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:58:36Z
dc.date.available2020-07-27T09:58:36Z
dc.date.submitted2017-10-09pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-117420-216894pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222623
dc.languagepolpl
dc.subject.enMedia, Manipulation, Community, Church, Lying, Slander, Trust, Social mediapl
dc.subject.plMedia, Manipulacja, Społeczeństwo, Kościół, Kłamstwo, Oszczerstwa, Zaufanie, Media społecznepl
dc.titleManipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika.pl
dc.title.alternativeManipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennikapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Kądziołka Angelika (2017). Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika. Master Thesis under supervision dr inż. Zbigniew Handzel, Cracow: Institute of Culture UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 drawings.The object and purpose of the work is to present and prove that the media referred to in the title does not convey reliable information to the recipient.In the theoretical part, issues related to management, media management, media company management, media manipulation and manipulation are presented and discussed.In the empirical chapters there are characteristics Radio Maryja, Television Trwam and Nasz Dziennik, and also research in the form of content analysis. They were based on an analysis of the content of the material published by the mass media and compared their transmission to information on the same subject, provided by other radios, television, newspapers and the Internet portals. o confirm the thesis, I conducted an interview with Marcin Wójcik, who for two years was in „Family Radio Maryja’s”. The conclusion that comes to me when writing this work is that I did not expect that Tadeusz Rydzyk's problem of the reality of reality being broken is so big and visible. To create this worksheet I used books and the Internet sources, because most media has Internet archives.
dc.abstract.plpl
Kądziołka Angelika (2017). Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika. Praca magisterska pod kierunkiem dr inż. Zbigniewa Handzla, Kraków: Instytut Kultury UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 rysunki.Przedmiotem i celem pracy, jest przedstawienie i udowodnienie, że media o których mowa w tytule, nie przekazują rzetelnych informacji swoim odbiorcą. W części teoretycznej, zaprezentowane i omówione zostają zagadnienia z dziedziny zarządzania, zarządzania mediami, zarządzania przedsiębiorstwem medialnym, manipulacji i manipulacji w mediach. W rozdziałach empirycznych znajduję się charakterystyka Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego Dziennika, a także badania w postaci analizy treści. Zostały one wykonane w oparciu o analizę treści materiałów publikowanych przez powyższe mass media i porównanie ich przekazu do informacji na ten sam temat, dostarczanych przez inne radia, telewizje, gazety i portale Internetowe. Dla potwierdzenia założonej tezy, przeprowadziłam wywiad z Marcinem Wójcikiem, który przez dwa lata był w „rodzinie Radia Maryja”. Wniosek jaki nasuwa mi się po napisaniu tej pracy, to fakt, iż nie spodziewałam się, że problem zakłamania rzeczywistości przez koncern Tadeusz Rydzyka, jest tak duży i widoczny. Do powstania tej pracy wykorzystałam książki i źródła Internetowe, dlatego, że większość mediów posiada archiwa Internetowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Kądziołka, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:58:36Z
dc.date.available
2020-07-27T09:58:36Z
dc.date.submittedpl
2017-10-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-117420-216894
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222623
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Media, Manipulation, Community, Church, Lying, Slander, Trust, Social media
dc.subject.plpl
Media, Manipulacja, Społeczeństwo, Kościół, Kłamstwo, Oszczerstwa, Zaufanie, Media społeczne
dc.titlepl
Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika.
dc.title.alternativepl
Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
254
Views per month
Views per city
Warsaw
50
Krakow
24
Poznan
16
Katowice
11
Kielce
9
Wroclaw
8
Żywiec
8
Gdansk
6
Lodz
6
Gloskow
5

No access

No Thumbnail Available