Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika.
Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika
Media, Manipulacja, Społeczeństwo, Kościół, Kłamstwo, Oszczerstwa, Zaufanie, Media społeczne
Media, Manipulation, Community, Church, Lying, Slander, Trust, Social media
Kądziołka Angelika (2017). Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika. Praca magisterska pod kierunkiem dr inż. Zbigniewa Handzla, Kraków: Instytut Kultury UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 rysunki.Przedmiotem i celem pracy, jest przedstawienie i udowodnienie, że media o których mowa w tytule, nie przekazują rzetelnych informacji swoim odbiorcą. W części teoretycznej, zaprezentowane i omówione zostają zagadnienia z dziedziny zarządzania, zarządzania mediami, zarządzania przedsiębiorstwem medialnym, manipulacji i manipulacji w mediach. W rozdziałach empirycznych znajduję się charakterystyka Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego Dziennika, a także badania w postaci analizy treści. Zostały one wykonane w oparciu o analizę treści materiałów publikowanych przez powyższe mass media i porównanie ich przekazu do informacji na ten sam temat, dostarczanych przez inne radia, telewizje, gazety i portale Internetowe. Dla potwierdzenia założonej tezy, przeprowadziłam wywiad z Marcinem Wójcikiem, który przez dwa lata był w „rodzinie Radia Maryja”. Wniosek jaki nasuwa mi się po napisaniu tej pracy, to fakt, iż nie spodziewałam się, że problem zakłamania rzeczywistości przez koncern Tadeusz Rydzyka, jest tak duży i widoczny. Do powstania tej pracy wykorzystałam książki i źródła Internetowe, dlatego, że większość mediów posiada archiwa Internetowe.
Kądziołka Angelika (2017). Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika. Master Thesis under supervision dr inż. Zbigniew Handzel, Cracow: Institute of Culture UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 drawings.The object and purpose of the work is to present and prove that the media referred to in the title does not convey reliable information to the recipient.In the theoretical part, issues related to management, media management, media company management, media manipulation and manipulation are presented and discussed.In the empirical chapters there are characteristics Radio Maryja, Television Trwam and Nasz Dziennik, and also research in the form of content analysis. They were based on an analysis of the content of the material published by the mass media and compared their transmission to information on the same subject, provided by other radios, television, newspapers and the Internet portals. o confirm the thesis, I conducted an interview with Marcin Wójcik, who for two years was in „Family Radio Maryja’s”. The conclusion that comes to me when writing this work is that I did not expect that Tadeusz Rydzyk's problem of the reality of reality being broken is so big and visible. To create this worksheet I used books and the Internet sources, because most media has Internet archives.
dc.abstract.en | Kądziołka Angelika (2017). Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika. Master Thesis under supervision dr inż. Zbigniew Handzel, Cracow: Institute of Culture UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 drawings.The object and purpose of the work is to present and prove that the media referred to in the title does not convey reliable information to the recipient.In the theoretical part, issues related to management, media management, media company management, media manipulation and manipulation are presented and discussed.In the empirical chapters there are characteristics Radio Maryja, Television Trwam and Nasz Dziennik, and also research in the form of content analysis. They were based on an analysis of the content of the material published by the mass media and compared their transmission to information on the same subject, provided by other radios, television, newspapers and the Internet portals. o confirm the thesis, I conducted an interview with Marcin Wójcik, who for two years was in „Family Radio Maryja’s”. The conclusion that comes to me when writing this work is that I did not expect that Tadeusz Rydzyk's problem of the reality of reality being broken is so big and visible. To create this worksheet I used books and the Internet sources, because most media has Internet archives. | pl |
dc.abstract.pl | Kądziołka Angelika (2017). Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika. Praca magisterska pod kierunkiem dr inż. Zbigniewa Handzla, Kraków: Instytut Kultury UJ, 89 s., 97 poz. bibl., 22 rysunki.Przedmiotem i celem pracy, jest przedstawienie i udowodnienie, że media o których mowa w tytule, nie przekazują rzetelnych informacji swoim odbiorcą. W części teoretycznej, zaprezentowane i omówione zostają zagadnienia z dziedziny zarządzania, zarządzania mediami, zarządzania przedsiębiorstwem medialnym, manipulacji i manipulacji w mediach. W rozdziałach empirycznych znajduję się charakterystyka Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego Dziennika, a także badania w postaci analizy treści. Zostały one wykonane w oparciu o analizę treści materiałów publikowanych przez powyższe mass media i porównanie ich przekazu do informacji na ten sam temat, dostarczanych przez inne radia, telewizje, gazety i portale Internetowe. Dla potwierdzenia założonej tezy, przeprowadziłam wywiad z Marcinem Wójcikiem, który przez dwa lata był w „rodzinie Radia Maryja”. Wniosek jaki nasuwa mi się po napisaniu tej pracy, to fakt, iż nie spodziewałam się, że problem zakłamania rzeczywistości przez koncern Tadeusz Rydzyka, jest tak duży i widoczny. Do powstania tej pracy wykorzystałam książki i źródła Internetowe, dlatego, że większość mediów posiada archiwa Internetowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.author | Kądziołka, Angelika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.reviewer | Woźniak, Cezary - 200237 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T09:58:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T09:58:36Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-117420-216894 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222623 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Media, Manipulation, Community, Church, Lying, Slander, Trust, Social media | pl |
dc.subject.pl | Media, Manipulacja, Społeczeństwo, Kościół, Kłamstwo, Oszczerstwa, Zaufanie, Media społeczne | pl |
dc.title | Manipulacje w mediach na przykładzie Radia Maryja, Telewizji Trwam i Naszego dziennika. | pl |
dc.title.alternative | Manipulations in the media on an example Radia Maryja, Telewizji Trwam and Naszego dziennika | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |