Zjawisko social media ninja a techniki zdobywania informacji

licenciate
dc.abstract.enThe following work highlights a new phenomenon in social media - social media ninja. It describes the definitions and stories of social media, as well as their functions and classifications. Attention was paid to the tools for using social media and the threats posed by their popularity in modern times. Based on the scientific literature, an analysis of the information needs and behavior of social media users was carried out. The methods of obtaining information by users, both on a daily basis and those described in the scientific literature, were presented. Information retrieval models and strategies for obtaining information were distinguished. Selected models of informational behavior are described based on information obtained by users. Attention was also paid to obtaining information by social media ninjas. A survey was carried out on a group of 80 respondents, the purpose of which was to check the motivation and ways of using social media by the respondents and to test their associations with the phenomenon of social media ninjas.On the basis of the research, the researchers indicated the state of knowledge of researchers regarding the profession of social media ninja and how they assess their competences in searching for information in social media.pl
dc.abstract.plW poniższej pracy zwrócono uwagę na nowe zjawisko w mediach społecznościowych jakim jest social media ninja. Opisano definicje oraz historie mediów społecznościowych, a także ich funkcje i klasyfikacje. Zwrócono uwagę na narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych oraz zagrożenia jakie stanowi ich powszechność we współczesnych czasach. Na podstawie literatury naukowej przeprowadzona została analiza potrzeb oraz zachowań informacyjnych użytkowników social media. Przybliżono sposoby pozyskiwania informacji przez użytkowników zarówno na co dzień jak i te, opisane w literaturze naukowej. Wyróżniono modele wyszukiwania informacji oraz strategie jej pozyskiwania. Opisano wybrane modele zachowań informacyjnych w oparciu o zdobywanie informacji przez użytkowników. Zwrócono także uwagę na pozyskiwanie informacji przez social media ninja. Wykonane zostało badanie ankietowe na grupie 80 respondentów, których celem było sprawdzenie motywacji oraz sposobów korzystania przez badanych z mediów społecznościowych oraz przetestowanie ich skojarzeń w kwestii zjawiska social media ninja. Na podstawie przeprowadzonego badania wskazano stan wiedzy badaczy odnośnie doxx profesji jaką jest social media ninja oraz tego, jak oceniają swoje kompetencje wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorKorona, Alicjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.contributor.reviewerSapa, Remigiusz - 131798 pl
dc.date.accessioned2021-07-01T21:57:18Z
dc.date.available2021-07-01T21:57:18Z
dc.date.submitted2021-06-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-149176-263529pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276008
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, social media ninja, information user, information needs, information obtainingpl
dc.subject.plmedia społecznościowe, social media ninja, użytkownik informacji, potrzeby informacyjne, pozyskiwanie informacjipl
dc.titleZjawisko social media ninja a techniki zdobywania informacjipl
dc.title.alternativeSocial media ninja and techniques for obtaining informationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following work highlights a new phenomenon in social media - social media ninja. It describes the definitions and stories of social media, as well as their functions and classifications. Attention was paid to the tools for using social media and the threats posed by their popularity in modern times. Based on the scientific literature, an analysis of the information needs and behavior of social media users was carried out. The methods of obtaining information by users, both on a daily basis and those described in the scientific literature, were presented. Information retrieval models and strategies for obtaining information were distinguished. Selected models of informational behavior are described based on information obtained by users. Attention was also paid to obtaining information by social media ninjas. A survey was carried out on a group of 80 respondents, the purpose of which was to check the motivation and ways of using social media by the respondents and to test their associations with the phenomenon of social media ninjas.On the basis of the research, the researchers indicated the state of knowledge of researchers regarding the profession of social media ninja and how they assess their competences in searching for information in social media.
dc.abstract.plpl
W poniższej pracy zwrócono uwagę na nowe zjawisko w mediach społecznościowych jakim jest social media ninja. Opisano definicje oraz historie mediów społecznościowych, a także ich funkcje i klasyfikacje. Zwrócono uwagę na narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych oraz zagrożenia jakie stanowi ich powszechność we współczesnych czasach. Na podstawie literatury naukowej przeprowadzona została analiza potrzeb oraz zachowań informacyjnych użytkowników social media. Przybliżono sposoby pozyskiwania informacji przez użytkowników zarówno na co dzień jak i te, opisane w literaturze naukowej. Wyróżniono modele wyszukiwania informacji oraz strategie jej pozyskiwania. Opisano wybrane modele zachowań informacyjnych w oparciu o zdobywanie informacji przez użytkowników. Zwrócono także uwagę na pozyskiwanie informacji przez social media ninja. Wykonane zostało badanie ankietowe na grupie 80 respondentów, których celem było sprawdzenie motywacji oraz sposobów korzystania przez badanych z mediów społecznościowych oraz przetestowanie ich skojarzeń w kwestii zjawiska social media ninja. Na podstawie przeprowadzonego badania wskazano stan wiedzy badaczy odnośnie doxx profesji jaką jest social media ninja oraz tego, jak oceniają swoje kompetencje wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Korona, Alicja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.contributor.reviewerpl
Sapa, Remigiusz - 131798
dc.date.accessioned
2021-07-01T21:57:18Z
dc.date.available
2021-07-01T21:57:18Z
dc.date.submittedpl
2021-06-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-149176-263529
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276008
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, social media ninja, information user, information needs, information obtaining
dc.subject.plpl
media społecznościowe, social media ninja, użytkownik informacji, potrzeby informacyjne, pozyskiwanie informacji
dc.titlepl
Zjawisko social media ninja a techniki zdobywania informacji
dc.title.alternativepl
Social media ninja and techniques for obtaining information
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
44
Views per month
Views per city
Krakow
8
Katowice
4
Opole
3
Warsaw
3
Lodz
2
Maracanau
2
Wroclaw
2
Augustów
1
Częstochowa
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available