Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Psychoedukacja na temat depresji w szkole podstawowej
Psychoeducation for depression in primary school
klucze: depresja, biblioterapia, psychoedukacja, problemy dzieci i młodzieży, rola nauczyciela, trudne emocje
depression, bibliotherapy, psychoeducation, problems of children and adolescents, teacher’s role, difficult emotions
Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na temacie depresji wśród dzieci i młodzieży. Jej celem jest promowanie zajęć z zakresu psychoedukacji, z wykorzystaniem elementów biblioterapeutycznych na lekcjach języka polskiego. Praca składa się z wstępu, trzech rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny - wyodrębniono i scharakteryzowano w nim typy depresji oraz przyczyny ich występowania. Powołano się na raporty z badań, sporządzonych przez UNICEF, fundację UNAWEZA oraz WHO. W drugim rozdziale przedstawiono zakres działań nauczyciela w kontekście przeprowadzania zajęć psychoedukacyjnych oraz opisano książki, które mogą być wykorzystane w biblioterapii na lekcjach języka polskiego. W ostatnim rozdziale zaprezentowano projekt edukacyjny, przeprowadzony w klasie czwartej i ósmej, składający się z części teoretycznej oraz praktycznej. Zajęcia m.in przedstawiały techniki mające na celu redukcję stresu oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
This bachelor’s thesis focuses on the topic of depression among children an adolescent. Its aim is to promote psychoeducational activities using bibliotherapeutic methods in polish language lessons. The thesis consists of an introduction, three chapters, and a conclusion. The first chapter describes theoretical background, where different types of depression and their causes are identified and characterized. Reports from research conducted by UNICEF, the UNAWEZA foundation, and WHO are cited. The second chapter presents the scope of the teacher’s activities in the context of conducting psychoeducational classes and describes books that can be used in bibliotherapy during polish language lessons. The final chapter presents an educational project conducted in the fourth and eighth grades, consisting of both theoretical and practical parts. The classes included techniques aimed at reducing stress and enhancing self-esteem.
dc.abstract.en | This bachelor’s thesis focuses on the topic of depression among children an adolescent. Its aim is to promote psychoeducational activities using bibliotherapeutic methods in polish language lessons. The thesis consists of an introduction, three chapters, and a conclusion. The first chapter describes theoretical background, where different types of depression and their causes are identified and characterized. Reports from research conducted by UNICEF, the UNAWEZA foundation, and WHO are cited. The second chapter presents the scope of the teacher’s activities in the context of conducting psychoeducational classes and describes books that can be used in bibliotherapy during polish language lessons. The final chapter presents an educational project conducted in the fourth and eighth grades, consisting of both theoretical and practical parts. The classes included techniques aimed at reducing stress and enhancing self-esteem. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na temacie depresji wśród dzieci i młodzieży. Jej celem jest promowanie zajęć z zakresu psychoedukacji, z wykorzystaniem elementów biblioterapeutycznych na lekcjach języka polskiego. Praca składa się z wstępu, trzech rozdziałów oraz zakończenia. Rozdział pierwszy ma charakter teoretyczny - wyodrębniono i scharakteryzowano w nim typy depresji oraz przyczyny ich występowania. Powołano się na raporty z badań, sporządzonych przez UNICEF, fundację UNAWEZA oraz WHO. W drugim rozdziale przedstawiono zakres działań nauczyciela w kontekście przeprowadzania zajęć psychoedukacyjnych oraz opisano książki, które mogą być wykorzystane w biblioterapii na lekcjach języka polskiego. W ostatnim rozdziale zaprezentowano projekt edukacyjny, przeprowadzony w klasie czwartej i ósmej, składający się z części teoretycznej oraz praktycznej. Zajęcia m.in. przedstawiały techniki mające na celu redukcję stresu oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawer, Karolina - 162193 | pl |
dc.contributor.author | Antolak, Eliza - USOS302286 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawer, Karolina - 162193 | pl |
dc.contributor.reviewer | Huget, Patrycja - 128358 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-07T23:40:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-07T23:40:06Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia polska nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-176517-302286 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/372350 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | depression, bibliotherapy, psychoeducation, problems of children and adolescents, teacher’s role, difficult emotions | pl |
dc.subject.pl | klucze: depresja, biblioterapia, psychoedukacja, problemy dzieci i młodzieży, rola nauczyciela, trudne emocje | pl |
dc.title | Psychoedukacja na temat depresji w szkole podstawowej | pl |
dc.title.alternative | Psychoeducation for depression in primary school | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |