Crowdfunding i crowdsourcing w budowaniu organizacji - na podstawie Polski 2050

master
dc.abstract.enThe study focuses on evaluating the development of the Polska 2050 organization and the extent of utilizing crowdsourcing and crowdfunding within it. The first chapter analyzes various stages of organizational development, particularly those of a political nature. The subsequent section takes a detailed look at the roles of crowdfunding and crowdsourcing as effective tools supporting social and political initiatives. The third chapter presents a characterization of Polska 2050 as an initiative led by Szymon Hołownia. The fourth chapter is centered on the analysis of conducted research, encompassing both interviews and documents, aiming for a better understanding of the impact of crowdfunding, crowdsourcing, and the stage of Polska 2050's development. This analysis also includes an assessment of the organization's growth and its influence on the community and political sphere. This study provides insights into the development of Polska 2050 under the leadership of Szymon Hołownia, emphasizing the pivotal role of crowdsourcing and crowdfunding in its political activities.pl
dc.abstract.plBadanie koncentruje się na ocenie rozwoju organizacji Polska 2050 oraz zakresu wykorzystania crowdsourcingu i crowdfundingu w jej ramach. Pierwszy rozdział analizuje różne fazy rozwoju organizacji, szczególnie tych o charakterze politycznym. Kolejny etap szczegółowo rozpatruje roli crowdfundingu i crowdsourcingu jako skutecznych instrumentów wspierających inicjatywy społeczne i polityczne. W trzecim rozdziale przedstawiono charakterystykę Polski 2050 jako projektu inicjatywy Szymona Hołowni. Rozdział czwarty skupia się na analizie przeprowadzonych badań, które obejmują zarówno wywiady, jak i dokumenty, w celu lepszego zrozumienia wpływu crowdfundingu, crowdsourcingu oraz etapu rozwoju Polski 2050. Analiza ta obejmuje także ocenę wzrostu organizacji oraz jej wpływu na społeczność oraz sferę polityki. Praca ta dostarcza wniosków na temat rozwoju Polski 2050 pod kierownictwem Szymona Hołowni, podkreślając kluczową rolę crowdsourcingu i crowdfundingu w jej działalności politycznej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMaciąg, Justynapl
dc.contributor.authorPałka, Bartoszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNoworól, Kamillapl
dc.contributor.reviewerMaciąg, Justynapl
dc.date.accessioned2023-11-02T22:34:11Z
dc.date.available2023-11-02T22:34:11Z
dc.date.submitted2023-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-164716-247253pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322790
dc.languagepolpl
dc.subject.encrowdfunding, crowdsourcing, Polska 2050, political development, political organizations, Szymon Hołowniapl
dc.subject.plcrowdfunding, crowdsourcing, finansowanie społeczne, organizacje polityczne, Polska 2050, rozwój organizacji, Szymon Hołowniapl
dc.titleCrowdfunding i crowdsourcing w budowaniu organizacji - na podstawie Polski 2050pl
dc.title.alternativeCrowdfunding and Crowdsourcing in Organizational Development: A Case Study of Polska 2050pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study focuses on evaluating the development of the Polska 2050 organization and the extent of utilizing crowdsourcing and crowdfunding within it. The first chapter analyzes various stages of organizational development, particularly those of a political nature. The subsequent section takes a detailed look at the roles of crowdfunding and crowdsourcing as effective tools supporting social and political initiatives. The third chapter presents a characterization of Polska 2050 as an initiative led by Szymon Hołownia. The fourth chapter is centered on the analysis of conducted research, encompassing both interviews and documents, aiming for a better understanding of the impact of crowdfunding, crowdsourcing, and the stage of Polska 2050's development. This analysis also includes an assessment of the organization's growth and its influence on the community and political sphere. This study provides insights into the development of Polska 2050 under the leadership of Szymon Hołownia, emphasizing the pivotal role of crowdsourcing and crowdfunding in its political activities.
dc.abstract.plpl
Badanie koncentruje się na ocenie rozwoju organizacji Polska 2050 oraz zakresu wykorzystania crowdsourcingu i crowdfundingu w jej ramach. Pierwszy rozdział analizuje różne fazy rozwoju organizacji, szczególnie tych o charakterze politycznym. Kolejny etap szczegółowo rozpatruje roli crowdfundingu i crowdsourcingu jako skutecznych instrumentów wspierających inicjatywy społeczne i polityczne. W trzecim rozdziale przedstawiono charakterystykę Polski 2050 jako projektu inicjatywy Szymona Hołowni. Rozdział czwarty skupia się na analizie przeprowadzonych badań, które obejmują zarówno wywiady, jak i dokumenty, w celu lepszego zrozumienia wpływu crowdfundingu, crowdsourcingu oraz etapu rozwoju Polski 2050. Analiza ta obejmuje także ocenę wzrostu organizacji oraz jej wpływu na społeczność oraz sferę polityki. Praca ta dostarcza wniosków na temat rozwoju Polski 2050 pod kierownictwem Szymona Hołowni, podkreślając kluczową rolę crowdsourcingu i crowdfundingu w jej działalności politycznej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Maciąg, Justyna
dc.contributor.authorpl
Pałka, Bartosz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Noworól, Kamilla
dc.contributor.reviewerpl
Maciąg, Justyna
dc.date.accessioned
2023-11-02T22:34:11Z
dc.date.available
2023-11-02T22:34:11Z
dc.date.submittedpl
2023-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-164716-247253
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322790
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
crowdfunding, crowdsourcing, Polska 2050, political development, political organizations, Szymon Hołownia
dc.subject.plpl
crowdfunding, crowdsourcing, finansowanie społeczne, organizacje polityczne, Polska 2050, rozwój organizacji, Szymon Hołownia
dc.titlepl
Crowdfunding i crowdsourcing w budowaniu organizacji - na podstawie Polski 2050
dc.title.alternativepl
Crowdfunding and Crowdsourcing in Organizational Development: A Case Study of Polska 2050
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections