Sterowanie mobilnym robotem Lego Mindstorms za pomocą MS Kinect

master
dc.abstract.enThe purpose of this thesis is to verify the possibility of using Motion Capture to control the LEGO Mindstorms robot. First chapters present the technologies, used by the Microsoft Kinect and the LEGO Mindstorms bricks and some examples of their previous use. The theoretical part of this paper ends with the chapter describing tools used to create the Remote LEGO Controller application.The next part of this master’s thesis, represents the general description of the application structure and the characteristic of particular modules. There is also presented the communication between devices and the flow control of the whole program. The paper is concluded by the description of the task, the robot had to perform, and the analysis of the results of few trials with different light conditions and user position.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu sprawdzenie możliwości wykorzystania technologii Motion Capture do sterowania mobilnym robotem LEGO Mindstorms. Początkowe rozdziały prezentują technologie wykorzystywane przez sensor Microsoft Kinect oraz klocki LEGO Mindstorms, a także przykłady ich dotychczasowego zastosowania. Część teoretyczną pracy zamyka rozdział prezentujący narzędzia, które zostały użyte podczas tworzenia aplikacji Remote LEGO Controller, będącej integralną częścią niniejszej pracy. W drugiej części pracy, którą otwiera rozdział 6, znajduje się ogólny opis architektury aplikacji, stopniowo uszczegółowiany w podrozdziałach opisujących kolejne moduły. Zaprezentowany został również sposób komunikacji pomiędzy urządzeniami, a także przepływ sterowania w programie na przykładzie jednego z poleceń. Pracę zamyka opis zadania, jakie zostało postawione przed robotem oraz wyniki uzyskane podczas prób jego realizacji w różnych warunkach oświetleniowych i w różnym położeniu użytkownika względem robota wraz z ich analizą.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorGrzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 pl
dc.contributor.authorFabian, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.reviewerGrzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T04:29:42Z
dc.date.available2020-07-25T04:29:42Z
dc.date.submitted2014-10-17pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-90821-111546pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199058
dc.languagepolpl
dc.subject.enKinect, Mindstorms, LeJOS, J4K, robotpl
dc.subject.plKinect, Mindstorms, LeJOS, J4K, robotpl
dc.titleSterowanie mobilnym robotem Lego Mindstorms za pomocą MS Kinectpl
dc.title.alternativeControlling the Lego Mindstorms robot with the MS Kinectpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this thesis is to verify the possibility of using Motion Capture to control the LEGO Mindstorms robot. First chapters present the technologies, used by the Microsoft Kinect and the LEGO Mindstorms bricks and some examples of their previous use. The theoretical part of this paper ends with the chapter describing tools used to create the Remote LEGO Controller application.The next part of this master’s thesis, represents the general description of the application structure and the characteristic of particular modules. There is also presented the communication between devices and the flow control of the whole program. The paper is concluded by the description of the task, the robot had to perform, and the analysis of the results of few trials with different light conditions and user position.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu sprawdzenie możliwości wykorzystania technologii Motion Capture do sterowania mobilnym robotem LEGO Mindstorms. Początkowe rozdziały prezentują technologie wykorzystywane przez sensor Microsoft Kinect oraz klocki LEGO Mindstorms, a także przykłady ich dotychczasowego zastosowania. Część teoretyczną pracy zamyka rozdział prezentujący narzędzia, które zostały użyte podczas tworzenia aplikacji Remote LEGO Controller, będącej integralną częścią niniejszej pracy. W drugiej części pracy, którą otwiera rozdział 6, znajduje się ogólny opis architektury aplikacji, stopniowo uszczegółowiany w podrozdziałach opisujących kolejne moduły. Zaprezentowany został również sposób komunikacji pomiędzy urządzeniami, a także przepływ sterowania w programie na przykładzie jednego z poleceń. Pracę zamyka opis zadania, jakie zostało postawione przed robotem oraz wyniki uzyskane podczas prób jego realizacji w różnych warunkach oświetleniowych i w różnym położeniu użytkownika względem robota wraz z ich analizą.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580
dc.contributor.authorpl
Fabian, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.reviewerpl
Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580
dc.date.accessioned
2020-07-25T04:29:42Z
dc.date.available
2020-07-25T04:29:42Z
dc.date.submittedpl
2014-10-17
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-90821-111546
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199058
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Kinect, Mindstorms, LeJOS, J4K, robot
dc.subject.plpl
Kinect, Mindstorms, LeJOS, J4K, robot
dc.titlepl
Sterowanie mobilnym robotem Lego Mindstorms za pomocą MS Kinect
dc.title.alternativepl
Controlling the Lego Mindstorms robot with the MS Kinect
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available