Bookstagramer jako prosument rynku wydawniczego. Charakterystyka praktyk prosumenckich wśród społeczności polskich czytelników na Instagramie

licenciate
dc.abstract.enThe topic of my thesis is the role of bookstagrammers, who are members of the reader community on Instagram, as prosumers in the publishing market for young adult books. The aim of the thesis is to characterize prosumer practices among the Polish Bookstagram community. The research employs netnography, covert participant observation, and case analysis. Analysing twenty selected profiles allows for drawing conclusions about the roles of bookstagrammers in the context of prosumer practices and the functionalities of Instagram they use. I identify the characteristic features of these practices and discuss how Bookstagram promotes new publications. Additionally, I describe the impact of bookstagrammer activities on the ethics and reliability of publishing work.pl
dc.abstract.plTematem mojej pracy jest rola bookstagramerów, czyli użytkowników należących do społeczności czytelników na Instagramie, jako prosumentów rynku wydawniczego książek młodzieżowych. Celem pracy jest scharakteryzowanie praktyk prosumenckich wśród polskiej społeczności bookstagramowej. W badaniach wykorzystuję netnografię, niejawną obserwację uczestniczącą oraz analizę przypadków. Analiza wybranych dwudziestu profili umożliwia wyciągnięcie wniosków dotyczących ról bookstagramerów w kontekście praktyk prosumenckich oraz wykorzystywanych funkcjonalności Instagrama. Identyfikuję charakterystyczne cechy tych praktyk i omawiam, jak Bookstagram promuje nowe publikacje wydawnicze. Ponadto, opisuję wpływ działań bookstagramerów na etykę i rzetelność pracy wydawnictw.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDoległo, Sławomir - 203172 pl
dc.contributor.authorKozioł, Magdalena - USOS306763 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDoległo, Sławomir - 203172 pl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.date.accessioned2024-07-08T23:10:17Z
dc.date.available2024-07-08T23:10:17Z
dc.date.submitted2024-07-08pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-172913-306763pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373213
dc.languagepolpl
dc.subject.enBookstagram, prosumer, Instagram, social media, promotion of literaturepl
dc.subject.plBookstagram, prosument, Instagram, media społecznościowe, promocja literaturypl
dc.titleBookstagramer jako prosument rynku wydawniczego. Charakterystyka praktyk prosumenckich wśród społeczności polskich czytelników na Instagramiepl
dc.title.alternativeBookstagrammer as a Prosumer of the Publishing Market: Characteristics of Prosumer Practices Among the Polish Reader Community on Instagrampl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of my thesis is the role of bookstagrammers, who are members of the reader community on Instagram, as prosumers in the publishing market for young adult books. The aim of the thesis is to characterize prosumer practices among the Polish Bookstagram community. The research employs netnography, covert participant observation, and case analysis. Analysing twenty selected profiles allows for drawing conclusions about the roles of bookstagrammers in the context of prosumer practices and the functionalities of Instagram they use. I identify the characteristic features of these practices and discuss how Bookstagram promotes new publications. Additionally, I describe the impact of bookstagrammer activities on the ethics and reliability of publishing work.
dc.abstract.plpl
Tematem mojej pracy jest rola bookstagramerów, czyli użytkowników należących do społeczności czytelników na Instagramie, jako prosumentów rynku wydawniczego książek młodzieżowych. Celem pracy jest scharakteryzowanie praktyk prosumenckich wśród polskiej społeczności bookstagramowej. W badaniach wykorzystuję netnografię, niejawną obserwację uczestniczącą oraz analizę przypadków. Analiza wybranych dwudziestu profili umożliwia wyciągnięcie wniosków dotyczących ról bookstagramerów w kontekście praktyk prosumenckich oraz wykorzystywanych funkcjonalności Instagrama. Identyfikuję charakterystyczne cechy tych praktyk i omawiam, jak Bookstagram promuje nowe publikacje wydawnicze. Ponadto, opisuję wpływ działań bookstagramerów na etykę i rzetelność pracy wydawnictw.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Doległo, Sławomir - 203172
dc.contributor.authorpl
Kozioł, Magdalena - USOS306763
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Doległo, Sławomir - 203172
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.date.accessioned
2024-07-08T23:10:17Z
dc.date.available
2024-07-08T23:10:17Z
dc.date.submittedpl
2024-07-08
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-172913-306763
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373213
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Bookstagram, prosumer, Instagram, social media, promotion of literature
dc.subject.plpl
Bookstagram, prosument, Instagram, media społecznościowe, promocja literatury
dc.titlepl
Bookstagramer jako prosument rynku wydawniczego. Charakterystyka praktyk prosumenckich wśród społeczności polskich czytelników na Instagramie
dc.title.alternativepl
Bookstagrammer as a Prosumer of the Publishing Market: Characteristics of Prosumer Practices Among the Polish Reader Community on Instagram
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
79
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Krakow
12
Lublin
5
Katowice
3
Lodz
3
Szczecin
3
Wroclaw
3
Gliwice
2
Jaworzno
2
Myślenice
2

No access

No Thumbnail Available