Marketing sportowy na przykładzie klubu sportowego Wisła Kraków S.A.

master
dc.abstract.enThe current competition on the market poses huge challenges for sports clubs. Clubs are competing not only in sports arenas, but also outside of them to acquire customers. Effective use of available marketing tools allows you to reach consumers with the offer more widely, thanks to which clubs can maximize their profits. The process of building brand awareness in a professional sports club is influenced by many factors, but most of all, the emotions that sport brings with it offer great opportunities and possibilities. The main goal of the master's thesis is to present the marketing activities of the Wisła Kraków S.A. sports club. The subject of the master thesis is the football sports club Wisła Kraków S.A., which, in the era of competitiveness, conducts its marketing activities resulting in reaching consumers with its offer and using marketing tools in order to attract sponsors and maintain positive relations with them. The research tools used by the author were the proprietary research questionnaire addressed to football fans in Poland and the SWOT / TOWS analysis. After carrying out his own research, the author made an analysis that confirmed that the club's marketing activities are an important element in the functioning of Wisła Kraków S.A.pl
dc.abstract.plObecna konkurencja na rynku stawia przed klubami sportowymi ogromne wyzwania. Kluby nie rywalizują już tylko na arenach sportowych, ale w celu pozyskania klienta również poza nimi. Skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych pozwala na szersze dotarcie z ofertą do konsumentów, przez co kluby mogą maksymalizować swoje zyski. Na proces budowania świadomości marki w profesjonalnym klubie sportowym wpływa wiele czynników, ale przede wszystkim emocje, które niesie za sobą sport dają ogromne szanse i możliwości. Podstawowym celem pracy magisterskiej jest przedstawienie działań marketingowych klubu sportowego Wisła Kraków S.A. Przedmiotem pracy jest piłkarski klub sportowy Wisła Kraków S.A., który w dobie konkurencyjności prowadzi swoje działania marketingowe skutkujące dotarciem ze swoją ofertą do konsumentów oraz wykorzystaniem narzędzi marketingowych w celu pozyskania sponsorów i utrzymania z nimi pozytywnych relacji. Narzędziami badawczym wykorzystanymi przez autora był autorski kwestionariusz badawczy skierowany do kibiców piłkarskich w Polsce oraz analiza SWOT/TOWS. Po przeprowadzeniu badań własnych, autor wykonał analizę, która potwierdziła że marketingowe działania klubu stanowią istotny element w funkcjonowaniu Wisły Kraków S.A.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorZawartka, Marekpl
dc.contributor.authorDomagała, Adrianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZawartka, Marekpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2020-10-27T08:09:38Z
dc.date.available2020-10-27T08:09:38Z
dc.date.submitted2020-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-131182-231816pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251407
dc.languagepolpl
dc.subject.enFOOTBALL – SPORT - SPORTS CLUB – MARKETING – WISŁA KRAKÓWpl
dc.subject.plPIŁKA NOŻNA – KLUB SPORTOWY - SPORT – MARKETING – WISŁA KRAKÓWpl
dc.titleMarketing sportowy na przykładzie klubu sportowego Wisła Kraków S.A.pl
dc.title.alternativeSports marketing on an example of a sports club Wisla Cracow S.A.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The current competition on the market poses huge challenges for sports clubs. Clubs are competing not only in sports arenas, but also outside of them to acquire customers. Effective use of available marketing tools allows you to reach consumers with the offer more widely, thanks to which clubs can maximize their profits. The process of building brand awareness in a professional sports club is influenced by many factors, but most of all, the emotions that sport brings with it offer great opportunities and possibilities. The main goal of the master's thesis is to present the marketing activities of the Wisła Kraków S.A. sports club. The subject of the master thesis is the football sports club Wisła Kraków S.A., which, in the era of competitiveness, conducts its marketing activities resulting in reaching consumers with its offer and using marketing tools in order to attract sponsors and maintain positive relations with them. The research tools used by the author were the proprietary research questionnaire addressed to football fans in Poland and the SWOT / TOWS analysis. After carrying out his own research, the author made an analysis that confirmed that the club's marketing activities are an important element in the functioning of Wisła Kraków S.A.
dc.abstract.plpl
Obecna konkurencja na rynku stawia przed klubami sportowymi ogromne wyzwania. Kluby nie rywalizują już tylko na arenach sportowych, ale w celu pozyskania klienta również poza nimi. Skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych pozwala na szersze dotarcie z ofertą do konsumentów, przez co kluby mogą maksymalizować swoje zyski. Na proces budowania świadomości marki w profesjonalnym klubie sportowym wpływa wiele czynników, ale przede wszystkim emocje, które niesie za sobą sport dają ogromne szanse i możliwości. Podstawowym celem pracy magisterskiej jest przedstawienie działań marketingowych klubu sportowego Wisła Kraków S.A. Przedmiotem pracy jest piłkarski klub sportowy Wisła Kraków S.A., który w dobie konkurencyjności prowadzi swoje działania marketingowe skutkujące dotarciem ze swoją ofertą do konsumentów oraz wykorzystaniem narzędzi marketingowych w celu pozyskania sponsorów i utrzymania z nimi pozytywnych relacji. Narzędziami badawczym wykorzystanymi przez autora był autorski kwestionariusz badawczy skierowany do kibiców piłkarskich w Polsce oraz analiza SWOT/TOWS. Po przeprowadzeniu badań własnych, autor wykonał analizę, która potwierdziła że marketingowe działania klubu stanowią istotny element w funkcjonowaniu Wisły Kraków S.A.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Zawartka, Marek
dc.contributor.authorpl
Domagała, Adrian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zawartka, Marek
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2020-10-27T08:09:38Z
dc.date.available
2020-10-27T08:09:38Z
dc.date.submittedpl
2020-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-131182-231816
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251407
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FOOTBALL – SPORT - SPORTS CLUB – MARKETING – WISŁA KRAKÓW
dc.subject.plpl
PIŁKA NOŻNA – KLUB SPORTOWY - SPORT – MARKETING – WISŁA KRAKÓW
dc.titlepl
Marketing sportowy na przykładzie klubu sportowego Wisła Kraków S.A.
dc.title.alternativepl
Sports marketing on an example of a sports club Wisla Cracow S.A.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
306
Views per month
Views per city
Warsaw
66
Krakow
33
Poznan
18
Lodz
14
Gdansk
8
Lublin
8
Wroclaw
8
Pineda de Mar
6
Szczecin
6
Tychy
5

No access

No Thumbnail Available