Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing sportowy na przykładzie klubu sportowego Wisła Kraków S.A.
Sports marketing on an example of a sports club Wisla Cracow S.A.
PIŁKA NOŻNA – KLUB SPORTOWY - SPORT – MARKETING – WISŁA KRAKÓW
FOOTBALL – SPORT - SPORTS CLUB – MARKETING – WISŁA KRAKÓW
Obecna konkurencja na rynku stawia przed klubami sportowymi ogromne wyzwania. Kluby nie rywalizują już tylko na arenach sportowych, ale w celu pozyskania klienta również poza nimi. Skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych pozwala na szersze dotarcie z ofertą do konsumentów, przez co kluby mogą maksymalizować swoje zyski. Na proces budowania świadomości marki w profesjonalnym klubie sportowym wpływa wiele czynników, ale przede wszystkim emocje, które niesie za sobą sport dają ogromne szanse i możliwości. Podstawowym celem pracy magisterskiej jest przedstawienie działań marketingowych klubu sportowego Wisła Kraków S.A. Przedmiotem pracy jest piłkarski klub sportowy Wisła Kraków S.A., który w dobie konkurencyjności prowadzi swoje działania marketingowe skutkujące dotarciem ze swoją ofertą do konsumentów oraz wykorzystaniem narzędzi marketingowych w celu pozyskania sponsorów i utrzymania z nimi pozytywnych relacji. Narzędziami badawczym wykorzystanymi przez autora był autorski kwestionariusz badawczy skierowany do kibiców piłkarskich w Polsce oraz analiza SWOT/TOWS. Po przeprowadzeniu badań własnych, autor wykonał analizę, która potwierdziła że marketingowe działania klubu stanowią istotny element w funkcjonowaniu Wisły Kraków S.A.
The current competition on the market poses huge challenges for sports clubs. Clubs are competing not only in sports arenas, but also outside of them to acquire customers. Effective use of available marketing tools allows you to reach consumers with the offer more widely, thanks to which clubs can maximize their profits. The process of building brand awareness in a professional sports club is influenced by many factors, but most of all, the emotions that sport brings with it offer great opportunities and possibilities. The main goal of the master's thesis is to present the marketing activities of the Wisła Kraków S.A. sports club. The subject of the master thesis is the football sports club Wisła Kraków S.A., which, in the era of competitiveness, conducts its marketing activities resulting in reaching consumers with its offer and using marketing tools in order to attract sponsors and maintain positive relations with them. The research tools used by the author were the proprietary research questionnaire addressed to football fans in Poland and the SWOT / TOWS analysis. After carrying out his own research, the author made an analysis that confirmed that the club's marketing activities are an important element in the functioning of Wisła Kraków S.A.
dc.abstract.en | The current competition on the market poses huge challenges for sports clubs. Clubs are competing not only in sports arenas, but also outside of them to acquire customers. Effective use of available marketing tools allows you to reach consumers with the offer more widely, thanks to which clubs can maximize their profits. The process of building brand awareness in a professional sports club is influenced by many factors, but most of all, the emotions that sport brings with it offer great opportunities and possibilities. The main goal of the master's thesis is to present the marketing activities of the Wisła Kraków S.A. sports club. The subject of the master thesis is the football sports club Wisła Kraków S.A., which, in the era of competitiveness, conducts its marketing activities resulting in reaching consumers with its offer and using marketing tools in order to attract sponsors and maintain positive relations with them. The research tools used by the author were the proprietary research questionnaire addressed to football fans in Poland and the SWOT / TOWS analysis. After carrying out his own research, the author made an analysis that confirmed that the club's marketing activities are an important element in the functioning of Wisła Kraków S.A. | pl |
dc.abstract.pl | Obecna konkurencja na rynku stawia przed klubami sportowymi ogromne wyzwania. Kluby nie rywalizują już tylko na arenach sportowych, ale w celu pozyskania klienta również poza nimi. Skuteczne wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingowych pozwala na szersze dotarcie z ofertą do konsumentów, przez co kluby mogą maksymalizować swoje zyski. Na proces budowania świadomości marki w profesjonalnym klubie sportowym wpływa wiele czynników, ale przede wszystkim emocje, które niesie za sobą sport dają ogromne szanse i możliwości. Podstawowym celem pracy magisterskiej jest przedstawienie działań marketingowych klubu sportowego Wisła Kraków S.A. Przedmiotem pracy jest piłkarski klub sportowy Wisła Kraków S.A., który w dobie konkurencyjności prowadzi swoje działania marketingowe skutkujące dotarciem ze swoją ofertą do konsumentów oraz wykorzystaniem narzędzi marketingowych w celu pozyskania sponsorów i utrzymania z nimi pozytywnych relacji. Narzędziami badawczym wykorzystanymi przez autora był autorski kwestionariusz badawczy skierowany do kibiców piłkarskich w Polsce oraz analiza SWOT/TOWS. Po przeprowadzeniu badań własnych, autor wykonał analizę, która potwierdziła że marketingowe działania klubu stanowią istotny element w funkcjonowaniu Wisły Kraków S.A. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.author | Domagała, Adrian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T08:09:38Z | |
dc.date.available | 2020-10-27T08:09:38Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131182-231816 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251407 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | FOOTBALL – SPORT - SPORTS CLUB – MARKETING – WISŁA KRAKÓW | pl |
dc.subject.pl | PIŁKA NOŻNA – KLUB SPORTOWY - SPORT – MARKETING – WISŁA KRAKÓW | pl |
dc.title | Marketing sportowy na przykładzie klubu sportowego Wisła Kraków S.A. | pl |
dc.title.alternative | Sports marketing on an example of a sports club Wisla Cracow S.A. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |