Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Reklama ambientowa jako niestandardowa forma promocji. Elementy zarządzania na rynku ambientu w Polsce
Ambient advertising as a non standard form of promotion. Elements of management on ambient market in Poland
REKLAMA NIESTANDARDOWA, ZARZĄDZANIE REKLAMĄ AMBIENTOWĄ, AMBIENTOWY RYNEK, GUERILLA MARKETING
NON-TRADITIONAL ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING MANAGEMENT, AMBIENT MARKET, GUERILLA MARKETING.
Celem pracy jest pokazanie wieloaspektowej złożoności reklamy ambientowej, zanalizowanie polskiego rynku ambientu, zapoznanie się z opinią pracowników agencji reklamowych dotyczącą postrzegania reklamy ambientowej, rozwoju tego segmentu w Polsce oraz sposobów pracy agencji reklamowych. Aby zrealizować wytyczone cele, posłużono się dostępną literaturą naukową (zarówno polską, jak i zagraniczną) dotyczącą zarządzania reklamą, koncepcji reklamy, jak i reklamy niestandardowej. Ponadto wykorzystano kilkadziesiąt artykułów na temat reklamy ambientowej, zamieszczonych zwłaszczaw czasopismach branżowych, w celu zebrania i uporządkowania rozproszonej wiedzy. Omówione zostały między innymi zasady oddziaływania, czynniki odróżniające ją od innych reklam, rodzaje wykorzystywanych nośników. Istotnym elementem niniejszej pracy było umiejscowienie jej w obszarze działań promocyjnych i przedstawienie całego kontekstu dotyczącego marketing mix oraz elementów zarządzania reklamą. Uzupełnieniem, a zarazem ważną, integralną częścią pracy było badanie wykorzystujące technikę kwestionariusza ankietowego. Badanie zostało przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja 2016 roku wśród pracowników krakowskich agencji reklamowych zajmujących się reklamą ambientową, niestandardową, bądź deklarujących wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu kampanii ambientowych.
The main goal of the thesis is to show the multi-faceted complexity of ambient advertising, analyze the Polish ambient market and get known with the opinion of advertising agencies employees on the ambient advertising and ambient market in Poland. To achieve goals, the available scientific literature (both Polish and foreign) about advertising management and non standard advertising methods where used. Furthermore knowledge dispersed among many articles published in journals and on the Internet was consolidated to refresh book based knowledge. Principles of interaction, factors that distinguish it from other advertising media types used were discussed. An important element of this work was to place it in field of promotional activities, andshow whole context of mix marketing and elements of advertising management. An important supplement and integral part of thesis was to create and conduct the survey which was conducted from April to May 2016 year among employees of Krakow advertising agencies dealing with ambient and non-standard advertising or with practical knowledge with such type of marketing.
dc.abstract.en | The main goal of the thesis is to show the multi-faceted complexity of ambient advertising, analyze the Polish ambient market and get known with the opinion of advertising agencies employees on the ambient advertising and ambient market in Poland. To achieve goals, the available scientific literature (both Polish and foreign) about advertising management and non standard advertising methods where used. Furthermore knowledge dispersed among many articles published in journals and on the Internet was consolidated to refresh book based knowledge. Principles of interaction, factors that distinguish it from other advertising media types used were discussed. An important element of this work was to place it in field of promotional activities, andshow whole context of mix marketing and elements of advertising management. An important supplement and integral part of thesis was to create and conduct the survey which was conducted from April to May 2016 year among employees of Krakow advertising agencies dealing with ambient and non-standard advertising or with practical knowledge with such type of marketing. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest pokazanie wieloaspektowej złożoności reklamy ambientowej, zanalizowanie polskiego rynku ambientu, zapoznanie się z opinią pracowników agencji reklamowych dotyczącą postrzegania reklamy ambientowej, rozwoju tego segmentu w Polsce oraz sposobów pracy agencji reklamowych. Aby zrealizować wytyczone cele, posłużono się dostępną literaturą naukową (zarówno polską, jak i zagraniczną) dotyczącą zarządzania reklamą, koncepcji reklamy, jak i reklamy niestandardowej. Ponadto wykorzystano kilkadziesiąt artykułów na temat reklamy ambientowej, zamieszczonych zwłaszczaw czasopismach branżowych, w celu zebrania i uporządkowania rozproszonej wiedzy. Omówione zostały między innymi zasady oddziaływania, czynniki odróżniające ją od innych reklam, rodzaje wykorzystywanych nośników. Istotnym elementem niniejszej pracy było umiejscowienie jej w obszarze działań promocyjnych i przedstawienie całego kontekstu dotyczącego marketing mix oraz elementów zarządzania reklamą. Uzupełnieniem, a zarazem ważną, integralną częścią pracy było badanie wykorzystujące technikę kwestionariusza ankietowego. Badanie zostało przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja 2016 roku wśród pracowników krakowskich agencji reklamowych zajmujących się reklamą ambientową, niestandardową, bądź deklarujących wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu kampanii ambientowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kreft, Jan | pl |
dc.contributor.author | Rakowiecka, Marzena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kreft, Jan | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:57:34Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:57:34Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-111180-167229 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217117 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | NON-TRADITIONAL ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING MANAGEMENT, AMBIENT MARKET, GUERILLA MARKETING. | pl |
dc.subject.pl | REKLAMA NIESTANDARDOWA, ZARZĄDZANIE REKLAMĄ AMBIENTOWĄ, AMBIENTOWY RYNEK, GUERILLA MARKETING | pl |
dc.title | Reklama ambientowa jako niestandardowa forma promocji. Elementy zarządzania na rynku ambientu w Polsce | pl |
dc.title.alternative | Ambient advertising as a non standard form of promotion. Elements of management on ambient market in Poland | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |