Reklama ambientowa jako niestandardowa forma promocji. Elementy zarządzania na rynku ambientu w Polsce

master
dc.abstract.enThe main goal of the thesis is to show the multi-faceted complexity of ambient advertising, analyze the Polish ambient market and get known with the opinion of advertising agencies employees on the ambient advertising and ambient market in Poland. To achieve goals, the available scientific literature (both Polish and foreign) about advertising management and non standard advertising methods where used. Furthermore knowledge dispersed among many articles published in journals and on the Internet was consolidated to refresh book based knowledge. Principles of interaction, factors that distinguish it from other advertising media types used were discussed. An important element of this work was to place it in field of promotional activities, andshow whole context of mix marketing and elements of advertising management. An important supplement and integral part of thesis was to create and conduct the survey which was conducted from April to May 2016 year among employees of Krakow advertising agencies dealing with ambient and non-standard advertising or with practical knowledge with such type of marketing.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest pokazanie wieloaspektowej złożoności reklamy ambientowej, zanalizowanie polskiego rynku ambientu, zapoznanie się z opinią pracowników agencji reklamowych dotyczącą postrzegania reklamy ambientowej, rozwoju tego segmentu w Polsce oraz sposobów pracy agencji reklamowych. Aby zrealizować wytyczone cele, posłużono się dostępną literaturą naukową (zarówno polską, jak i zagraniczną) dotyczącą zarządzania reklamą, koncepcji reklamy, jak i reklamy niestandardowej. Ponadto wykorzystano kilkadziesiąt artykułów na temat reklamy ambientowej, zamieszczonych zwłaszczaw czasopismach branżowych, w celu zebrania i uporządkowania rozproszonej wiedzy. Omówione zostały między innymi zasady oddziaływania, czynniki odróżniające ją od innych reklam, rodzaje wykorzystywanych nośników. Istotnym elementem niniejszej pracy było umiejscowienie jej w obszarze działań promocyjnych i przedstawienie całego kontekstu dotyczącego marketing mix oraz elementów zarządzania reklamą. Uzupełnieniem, a zarazem ważną, integralną częścią pracy było badanie wykorzystujące technikę kwestionariusza ankietowego. Badanie zostało przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja 2016 roku wśród pracowników krakowskich agencji reklamowych zajmujących się reklamą ambientową, niestandardową, bądź deklarujących wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu kampanii ambientowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorRakowiecka, Marzenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:57:34Z
dc.date.available2020-07-27T03:57:34Z
dc.date.submitted2016-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-111180-167229pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217117
dc.languagepolpl
dc.subject.enNON-TRADITIONAL ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING MANAGEMENT, AMBIENT MARKET, GUERILLA MARKETING.pl
dc.subject.plREKLAMA NIESTANDARDOWA, ZARZĄDZANIE REKLAMĄ AMBIENTOWĄ, AMBIENTOWY RYNEK, GUERILLA MARKETINGpl
dc.titleReklama ambientowa jako niestandardowa forma promocji. Elementy zarządzania na rynku ambientu w Polscepl
dc.title.alternativeAmbient advertising as a non standard form of promotion. Elements of management on ambient market in Polandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main goal of the thesis is to show the multi-faceted complexity of ambient advertising, analyze the Polish ambient market and get known with the opinion of advertising agencies employees on the ambient advertising and ambient market in Poland. To achieve goals, the available scientific literature (both Polish and foreign) about advertising management and non standard advertising methods where used. Furthermore knowledge dispersed among many articles published in journals and on the Internet was consolidated to refresh book based knowledge. Principles of interaction, factors that distinguish it from other advertising media types used were discussed. An important element of this work was to place it in field of promotional activities, andshow whole context of mix marketing and elements of advertising management. An important supplement and integral part of thesis was to create and conduct the survey which was conducted from April to May 2016 year among employees of Krakow advertising agencies dealing with ambient and non-standard advertising or with practical knowledge with such type of marketing.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest pokazanie wieloaspektowej złożoności reklamy ambientowej, zanalizowanie polskiego rynku ambientu, zapoznanie się z opinią pracowników agencji reklamowych dotyczącą postrzegania reklamy ambientowej, rozwoju tego segmentu w Polsce oraz sposobów pracy agencji reklamowych. Aby zrealizować wytyczone cele, posłużono się dostępną literaturą naukową (zarówno polską, jak i zagraniczną) dotyczącą zarządzania reklamą, koncepcji reklamy, jak i reklamy niestandardowej. Ponadto wykorzystano kilkadziesiąt artykułów na temat reklamy ambientowej, zamieszczonych zwłaszczaw czasopismach branżowych, w celu zebrania i uporządkowania rozproszonej wiedzy. Omówione zostały między innymi zasady oddziaływania, czynniki odróżniające ją od innych reklam, rodzaje wykorzystywanych nośników. Istotnym elementem niniejszej pracy było umiejscowienie jej w obszarze działań promocyjnych i przedstawienie całego kontekstu dotyczącego marketing mix oraz elementów zarządzania reklamą. Uzupełnieniem, a zarazem ważną, integralną częścią pracy było badanie wykorzystujące technikę kwestionariusza ankietowego. Badanie zostało przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja 2016 roku wśród pracowników krakowskich agencji reklamowych zajmujących się reklamą ambientową, niestandardową, bądź deklarujących wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu kampanii ambientowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Rakowiecka, Marzena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:57:34Z
dc.date.available
2020-07-27T03:57:34Z
dc.date.submittedpl
2016-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-111180-167229
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217117
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
NON-TRADITIONAL ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING, AMBIENT ADVERTISING MANAGEMENT, AMBIENT MARKET, GUERILLA MARKETING.
dc.subject.plpl
REKLAMA NIESTANDARDOWA, ZARZĄDZANIE REKLAMĄ AMBIENTOWĄ, AMBIENTOWY RYNEK, GUERILLA MARKETING
dc.titlepl
Reklama ambientowa jako niestandardowa forma promocji. Elementy zarządzania na rynku ambientu w Polsce
dc.title.alternativepl
Ambient advertising as a non standard form of promotion. Elements of management on ambient market in Poland
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Bialystok
6
Dublin
2
Gdansk
2
Krakow
2
Wroclaw
2
Cieszkow
1
Gmina Zakliczyn
1
Groningen
1
Katowice
1

No access

No Thumbnail Available