Nowe produkty badawcze na rynku badań marketingowych. Analiza porównawcza

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is the assessment of the level of products’ innovation in research agencies in Poland. The analysis diagnoses the occurrence of new research products in the offers on research agencies’ www sites. Author presents the definition of marketing research, the history of research’s development and research industry in Poland and in the world. Next, defines the concept of new product and innovation in marketing research. The comparative analysis shows different level of innovation in research agencies. 56% of agencies are companies with low levels of innovation, 35% of companies have an average level of innovation and 8% of the agencies that are highly innovative companies. These agencies have in their offer all or almost all of the new research products included in the analysis. These are: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ocena poziomu innowacyjności oferowanych przez agencje badawcze w Polsce, produktów badawczych. Przeprowadzona analiza ma za zadanie zdiagnozować występowanie nowych produktów badawczych w ofertach zamieszczonych na stronach internetowych agencji badawczych. Autor charakteryzuje badania marketingowe, przedstawia historię rozwoju badań oraz branży badawczej w Polsce i na świecie. Następnie przybliża obecny stan rynku badawczego w skali globalnej, jak i krajowej. Aby zdefiniować pojęcie nowych produktów badawczych i innowacyjności, dla celów niniejszej pracy autor dokonuje przeglądu charakterystyk pojęcia produktu, innowacyjności i w końcu nowego produktu w marketingu i na tej podstawie określa pojęcie nowego produktu w badaniach marketingowych. Przeprowadzona analiza porównawcza wykazała zróżnicowanie poziomu innowacyjności agencji badawczych w Polsce. 56% agencji to firmy o niskim poziomie innowacyjności, 35% firm charakteryzuje się średnim poziomem innowacyjności, natomiast 8% to agencje będące wysoko innowacyjnymi podmiotami. Agencje te posiadają w ofercie wszystkie lub niemal wszystkie nowe produkty badawcze uwzględnione w analizie. Są to: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorWójcik, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKocór, Marcin - 102875 pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T22:08:01Z
dc.date.available2020-07-24T22:08:01Z
dc.date.submitted2013-10-23pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudybadania społeczne i analiza danychpl
dc.identifier.apddiploma-83779-135131pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/193200
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing research, new products research, innovation, research agencies in Poland, comparative analysispl
dc.subject.plbadania marketingowe, nowe produkty badawcze, innowacja, agencje badawcze w Polsce, analiza porównawczapl
dc.titleNowe produkty badawcze na rynku badań marketingowych. Analiza porównawczapl
dc.title.alternativeThe new products in marketing research. Comparative analysis.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is the assessment of the level of products’ innovation in research agencies in Poland. The analysis diagnoses the occurrence of new research products in the offers on research agencies’ www sites. Author presents the definition of marketing research, the history of research’s development and research industry in Poland and in the world. Next, defines the concept of new product and innovation in marketing research. The comparative analysis shows different level of innovation in research agencies. 56% of agencies are companies with low levels of innovation, 35% of companies have an average level of innovation and 8% of the agencies that are highly innovative companies. These agencies have in their offer all or almost all of the new research products included in the analysis. These are: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ocena poziomu innowacyjności oferowanych przez agencje badawcze w Polsce, produktów badawczych. Przeprowadzona analiza ma za zadanie zdiagnozować występowanie nowych produktów badawczych w ofertach zamieszczonych na stronach internetowych agencji badawczych. Autor charakteryzuje badania marketingowe, przedstawia historię rozwoju badań oraz branży badawczej w Polsce i na świecie. Następnie przybliża obecny stan rynku badawczego w skali globalnej, jak i krajowej. Aby zdefiniować pojęcie nowych produktów badawczych i innowacyjności, dla celów niniejszej pracy autor dokonuje przeglądu charakterystyk pojęcia produktu, innowacyjności i w końcu nowego produktu w marketingu i na tej podstawie określa pojęcie nowego produktu w badaniach marketingowych. Przeprowadzona analiza porównawcza wykazała zróżnicowanie poziomu innowacyjności agencji badawczych w Polsce. 56% agencji to firmy o niskim poziomie innowacyjności, 35% firm charakteryzuje się średnim poziomem innowacyjności, natomiast 8% to agencje będące wysoko innowacyjnymi podmiotami. Agencje te posiadają w ofercie wszystkie lub niemal wszystkie nowe produkty badawcze uwzględnione w analizie. Są to: Centrum Badań Marketingowych INDICATOR, PBS, GfK Polonia, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, Grupa IQS.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Wójcik, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kocór, Marcin - 102875
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.date.accessioned
2020-07-24T22:08:01Z
dc.date.available
2020-07-24T22:08:01Z
dc.date.submittedpl
2013-10-23
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
badania społeczne i analiza danych
dc.identifier.apdpl
diploma-83779-135131
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/193200
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing research, new products research, innovation, research agencies in Poland, comparative analysis
dc.subject.plpl
badania marketingowe, nowe produkty badawcze, innowacja, agencje badawcze w Polsce, analiza porównawcza
dc.titlepl
Nowe produkty badawcze na rynku badań marketingowych. Analiza porównawcza
dc.title.alternativepl
The new products in marketing research. Comparative analysis.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Wroclaw
2
Dublin
1
Oświęcim
1
Rzeszów
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available