Kreowanie wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan na łamach elektronicznych wydań "Faktu" i "Super Expressu"

master
dc.abstract.enThe present thesis takes on the theme the image creation of Russia and Russians in the press of electronic editions of "Fakt" and "Super Express". It shows how the Polish tabloids illustrate Russian society led by politicians and soldiers. Research part has been based on the analysis of the articles content over the five years (2008-2013). The aim of this thesis was to present a tendentious and stereotypical image of Russian society in "Fact" and "Super Express". The research has identified a group of characters and the dominant category in the press of these journals. The thesis proves that the method of image creation of the Russians by the Polish tabloid press is biased and persuasive, and the tone of all the studied texts has a negative and hostile nature.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska podejmuje temat kreowania wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan w elektronicznych wydaniach „Faktu” i „ Super Expressu”. Praca ukazuje sposób, w jaki polskie tabloidy przedstawiają społeczeństwo rosyjskie, na czele z politykami i żołnierzami. Część badawcza została została wykonana w oparciu o analizę zawartości treści artykułów na przestrzeni pięciu lat (2008-2013). Celem tej pracy było ukazanie tendencyjnego i stereotypowego obrazu społeczeństwa rosyjskiego na łamach „Faktu” i „Super Expressu”. Podczas badań wyodrębnione zostały grupy postaci i kategorii dominujące na łamach powyższych dzienników. Praca udowadnia, że sposób kreowania wizerunku Rosjan przez polską prasę tabloidową jest stronniczy i perswazyjny, a wydźwięk wszystkich badanych tekstów ma negatywny i wrogi charakter.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKajtoch, Wojciech - 128593 pl
dc.contributor.authorFrasik, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKajtoch, Wojciech - 128593 pl
dc.contributor.reviewerFilas, Ryszard - 127907 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T04:31:47Z
dc.date.available2020-07-25T04:31:47Z
dc.date.submitted2014-10-22pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-90855-81703pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199091
dc.languagepolpl
dc.subject.enTabloid, Russia, Russians, imagepl
dc.subject.plTabloid, Rosja, Rosjanie, Wizerunekpl
dc.titleKreowanie wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan na łamach elektronicznych wydań "Faktu" i "Super Expressu"pl
dc.title.alternativeThe image creation of Rusia and Russians in the press of the electronic editions of "Fact" and "Super Express"pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The present thesis takes on the theme the image creation of Russia and Russians in the press of electronic editions of "Fakt" and "Super Express". It shows how the Polish tabloids illustrate Russian society led by politicians and soldiers. Research part has been based on the analysis of the articles content over the five years (2008-2013). The aim of this thesis was to present a tendentious and stereotypical image of Russian society in "Fact" and "Super Express". The research has identified a group of characters and the dominant category in the press of these journals. The thesis proves that the method of image creation of the Russians by the Polish tabloid press is biased and persuasive, and the tone of all the studied texts has a negative and hostile nature.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska podejmuje temat kreowania wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan w elektronicznych wydaniach „Faktu” i „ Super Expressu”. Praca ukazuje sposób, w jaki polskie tabloidy przedstawiają społeczeństwo rosyjskie, na czele z politykami i żołnierzami. Część badawcza została została wykonana w oparciu o analizę zawartości treści artykułów na przestrzeni pięciu lat (2008-2013). Celem tej pracy było ukazanie tendencyjnego i stereotypowego obrazu społeczeństwa rosyjskiego na łamach „Faktu” i „Super Expressu”. Podczas badań wyodrębnione zostały grupy postaci i kategorii dominujące na łamach powyższych dzienników. Praca udowadnia, że sposób kreowania wizerunku Rosjan przez polską prasę tabloidową jest stronniczy i perswazyjny, a wydźwięk wszystkich badanych tekstów ma negatywny i wrogi charakter.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kajtoch, Wojciech - 128593
dc.contributor.authorpl
Frasik, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kajtoch, Wojciech - 128593
dc.contributor.reviewerpl
Filas, Ryszard - 127907
dc.date.accessioned
2020-07-25T04:31:47Z
dc.date.available
2020-07-25T04:31:47Z
dc.date.submittedpl
2014-10-22
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-90855-81703
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199091
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Tabloid, Russia, Russians, image
dc.subject.plpl
Tabloid, Rosja, Rosjanie, Wizerunek
dc.titlepl
Kreowanie wizerunku w tabloidach na przykładzie Rosji i Rosjan na łamach elektronicznych wydań "Faktu" i "Super Expressu"
dc.title.alternativepl
The image creation of Rusia and Russians in the press of the electronic editions of "Fact" and "Super Express"
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
37
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Krakow
4
Gryfice
3
Chandler
2
Wroclaw
2
Des Moines
1
Dublin
1
Gouda
1
Góra
1
Hohnstein
1

No access

No Thumbnail Available