Mechanizmy skracania we współczesnej japońszczyźnie na przykładzie języka reklam

licenciate
dc.abstract.enThis paper considers the issue of abbreviations and acronyms in Japanese based on language in Japanese audiovisual advertisements. The first chapter cites the issue of abbreviation forms in Polish and English, while in the second chapter the author focuses on abbreviation forms found in Japanese. The third chapter is an analysis of examples of Japanese abbreviations and acronyms in audiovisual advertisements selected by the author. The work shows that in Japanese the presence of abbreviations and acronyms is common among Japanese speakers and occurs in a variety of environments.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy rozpatrywane jest zagadnienie skrótów i skrótowców w języku japońskim na podstawie języka w japońskich reklamach audiowizualnych. W pierwszym rozdziale przytoczone zostaje zagadnienie form skrótowych w języku polskim oraz angielskim, natomiast w rozdziale drugim autorka koncentruje się na formach skrótowych występującym w języku japońskim. Rozdział trzeci stanowi analizę przykładów japońskich skrótów i skrótowców w wybranych przez autorkę reklamach audiowizualnych. Praca ukazuje, że w języku japońskim obecność skrótów i skrótowców jest powszechna wśród użytkowników japońszczyzny i występuje w różnych środowiskach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorDuc-Harada, Patrycjapl
dc.contributor.authorBudzowska, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDuc-Harada, Patrycjapl
dc.contributor.reviewerWojciechowski, Bartosz - 200617 pl
dc.date.accessioned2022-10-03T21:47:49Z
dc.date.available2022-10-03T21:47:49Z
dc.date.submitted2022-09-29pl
dc.fieldofstudyfilologia orientalna - japonistykapl
dc.identifier.apddiploma-162441-277302pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300701
dc.languagepolpl
dc.subject.enmodern Japanese, abbreviations, acronyms, advertising languagepl
dc.subject.plwspółczesny japoński, skróty, skrótowce, język reklamypl
dc.titleMechanizmy skracania we współczesnej japońszczyźnie na przykładzie języka reklampl
dc.title.alternativeMechanisms of shortening in modern Japanese with usage of advertising language as an examplepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper considers the issue of abbreviations and acronyms in Japanese based on language in Japanese audiovisual advertisements. The first chapter cites the issue of abbreviation forms in Polish and English, while in the second chapter the author focuses on abbreviation forms found in Japanese. The third chapter is an analysis of examples of Japanese abbreviations and acronyms in audiovisual advertisements selected by the author. The work shows that in Japanese the presence of abbreviations and acronyms is common among Japanese speakers and occurs in a variety of environments.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy rozpatrywane jest zagadnienie skrótów i skrótowców w języku japońskim na podstawie języka w japońskich reklamach audiowizualnych. W pierwszym rozdziale przytoczone zostaje zagadnienie form skrótowych w języku polskim oraz angielskim, natomiast w rozdziale drugim autorka koncentruje się na formach skrótowych występującym w języku japońskim. Rozdział trzeci stanowi analizę przykładów japońskich skrótów i skrótowców w wybranych przez autorkę reklamach audiowizualnych. Praca ukazuje, że w języku japońskim obecność skrótów i skrótowców jest powszechna wśród użytkowników japońszczyzny i występuje w różnych środowiskach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Duc-Harada, Patrycja
dc.contributor.authorpl
Budzowska, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Duc-Harada, Patrycja
dc.contributor.reviewerpl
Wojciechowski, Bartosz - 200617
dc.date.accessioned
2022-10-03T21:47:49Z
dc.date.available
2022-10-03T21:47:49Z
dc.date.submittedpl
2022-09-29
dc.fieldofstudypl
filologia orientalna - japonistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-162441-277302
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/300701
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
modern Japanese, abbreviations, acronyms, advertising language
dc.subject.plpl
współczesny japoński, skróty, skrótowce, język reklamy
dc.titlepl
Mechanizmy skracania we współczesnej japońszczyźnie na przykładzie języka reklam
dc.title.alternativepl
Mechanisms of shortening in modern Japanese with usage of advertising language as an example
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Czechowice-Dziedzice
2
Kielce
2
Balice
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available