Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
O granicach kreacji we współczesnym reportażu i dokumencie telewizyjnym
On the limits of creation in contemporary feature programmes and television documentaries
dokument telewizyjny
reportaż telewizyjny
prowokacja
inscenizacja
rekonstrukcja
granice kreacji
etyka dziennikarska
television documentary
hidden camera
reconstruction
limits of creation
journalism ethics
Autorka zastanawia się nad tym, gdzie przebiegają granice pomiędzy dozwoloną i niedozwoloną kreacją w telewizyjnych formach dokumentalnych. Przytacza nie tyko przykłady realizacji reportaży wykorzystujących prowokację dziennikarską i rekonstrukcję faktów. Koncentruje się na materiałach, które powstały przy wykorzystaniu klasycznych form realizacji. Zwraca uwagę, że niewiele wiadomo o tym, jak wyglądają granice kreacji w standardowym reportażu czy dokumencie telewizyjnym. W jakim stopniu proces przystosowywania wydarzeń do narracji telewizyjnej wpływa na relacjonowaną rzeczywistość. „Życie jest złą telewizją” – mówią amerykańscy producenci. Jak to stwierdzenie pogodzić z zasadami, którymi rządzą się formaty non-fiction?
The author considers the relation between the allowed and not-allowed creation in television documentary forms and asks the question about their boundaries. She provides not only some examples of programmes in which journalistic provocation and reconstruction of facts were used, but also those made in a traditional way. She points out the fact that the boundaries of creation in traditional feature programmes and television documentaries are little-known. She takes into consideration the question to what degree the process of preparation of facts for television narration influences the reported reality. American television producers say that “Life is a bad television”. How to bring this statement together with the rules of non-fiction formats?
cris.lastimport.wos | 2024-04-09T20:04:43Z | |
dc.abstract.en | The author considers the relation between the allowed and not-allowed creation in television documentary forms and asks the question about their boundaries. She provides not only some examples of programmes in which journalistic provocation and reconstruction of facts were used, but also those made in a traditional way. She points out the fact that the boundaries of creation in traditional feature programmes and television documentaries are little-known. She takes into consideration the question to what degree the process of preparation of facts for television narration influences the reported reality. American television producers say that “Life is a bad television”. How to bring this statement together with the rules of non-fiction formats? | pl |
dc.abstract.pl | Autorka zastanawia się nad tym, gdzie przebiegają granice pomiędzy dozwoloną i niedozwoloną kreacją w telewizyjnych formach dokumentalnych. Przytacza nie tyko przykłady realizacji reportaży wykorzystujących prowokację dziennikarską i rekonstrukcję faktów. Koncentruje się na materiałach, które powstały przy wykorzystaniu klasycznych form realizacji. Zwraca uwagę, że niewiele wiadomo o tym, jak wyglądają granice kreacji w standardowym reportażu czy dokumencie telewizyjnym. W jakim stopniu proces przystosowywania wydarzeń do narracji telewizyjnej wpływa na relacjonowaną rzeczywistość. „Życie jest złą telewizją” – mówią amerykańscy producenci. Jak to stwierdzenie pogodzić z zasadami, którymi rządzą się formaty non-fiction? | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.author | Wawer, Monika - 162152 | pl |
dc.date.accession | 2019-02-20 | pl |
dc.date.accessioned | 2014-09-17T07:20:47Z | |
dc.date.available | 2014-09-17T07:20:47Z | |
dc.date.issued | 2013 | pl |
dc.date.openaccess | 12 | |
dc.description.accesstime | po opublikowaniu | |
dc.description.number | 4 (216) | pl |
dc.description.physical | 495-508 | pl |
dc.description.publication | 1 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 56 | pl |
dc.identifier.doi | 10.4467/2299-6362PZ.13.026.1545 | pl |
dc.identifier.eissn | 2299-6362 | pl |
dc.identifier.issn | 0555-0025 | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / P | pl |
dc.identifier.uri | http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/944 | |
dc.identifier.weblink | http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2013/4_(216)/art/2227/ | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek utworów chronionych | * |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.rights.uri | http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | television documentary | pl |
dc.subject.en | hidden camera | pl |
dc.subject.en | reconstruction | pl |
dc.subject.en | limits of creation | pl |
dc.subject.en | journalism ethics | pl |
dc.subject.pl | dokument telewizyjny | pl |
dc.subject.pl | reportaż telewizyjny | pl |
dc.subject.pl | prowokacja | pl |
dc.subject.pl | inscenizacja | pl |
dc.subject.pl | rekonstrukcja | pl |
dc.subject.pl | granice kreacji | pl |
dc.subject.pl | etyka dziennikarska | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | O granicach kreacji we współczesnym reportażu i dokumencie telewizyjnym | pl |
dc.title.alternative | On the limits of creation in contemporary feature programmes and television documentaries | pl |
dc.title.journal | Zeszyty Prasoznawcze | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
30
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access