Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego
The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation.
BIURO PODRÓŻY - JAKOŚĆ W TURYSTYCE - REZYDENT BIURA PODRÓŻY.
HOLIDAY REPRESENTATIVE - TRAVEL AGENCY - QUALITY IN TOURISM.
Karolina Michalak (2015) Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Praca magisterska pod kierunkiem Dr Karoliny Nessel, Kraków: Katedra Zarządzania w Turystyce, 96 s., 80 poz. bibl., 1 aneks + 9 tabel, 22 wykresów, 6 rysunków.Turystka jest działem bezustannie rozwijającym się, co prowadzi do wzrostu liczby turystów. Biura podróży konkurują ze sobą na rynku turystycznym zapewniając najlepsze warunki świadczące o jakości ich produktów i zdobyć jak najwięcej klientów.Celem niniejszej pracy jest ustalenie, jaką rolę ogrywa rezydent biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego oferowanego przez touroperatorów. W niniejszej pracy wyjaśniono główną definicję jakości produktu turystycznego oraz zaprezentowano sylwetkę rezydenta biura podróży, konieczne kompetencje, jego zadania oraz kształcenie. W pracy przedstawiono także trzy najlepiej rozwijające się biura podróży w Polsce, którymi są ITAKA, Rainbow Tours i TUI. Opisano również sposób, w jaki docierają do dużej ilości klientów oraz jaki jest proces rekrutacji i szkolenia rezydentów wymienionych biur podróży. Badania własne dotyczą opinii ankietowanych, na temat roli pracy rezydenta w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Narzędziem badawczym wykorzystanym w badaniu jest kwestionariusz ankiety przeznaczony dla klientów biur podróży. Z analizy opinii respondentów wynika, że praca rezydentów ma wpływ na opinię klientów o biurze turystycznym. Zatem odgrywa ona istotną rolę w budowaniu jakości produktu turystycznego oraz wizerunku touroperatora.
Karolina Michalak (2015). The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation. Master’s thesis under the supervision of Dr Karolina Nessel, Krakow: Management in Tourism Department, 96 pages, 80 library references, 1 appendix+ 9 tables, 22 graphs, 6 drawings. The tourism is a sector which has been constantly developing generating the growth of number of people who are passionate about this area. The tour agencies compete with each other in the tourism market providing the most profitable and attractive conditions indicating the quality of their products. The aim of this paper is to determine the role of a holiday representative in the process of tourist product quality creation offered by tour operators. The thesis not only explains the main definition of product quality but also presents the figure of holiday representative describing his duties, expertise and education. Furthermore, the three strongest touristic brands like ITAKA, Rainbow Tours and TUI are presented in the paper. Moreover, the way they reach the considerable number of clients, the recruitment process and holiday representative trainings of these tour operators are covered. The main goal of the next part of the thesis is to examine tourists’ opinion on the function of a holiday representative work in the process of tourist product quality creation. The research instrument used in the examination is questionnaire intended for clients of travel agencies. The analysis of their position indicates that the holiday representatives’ work influences the clients’ opinion on tour operators. Thus, it does have an significant function in the process of tourist product quality creation.
dc.abstract.en | Karolina Michalak (2015). The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation. Master’s thesis under the supervision of Dr Karolina Nessel, Krakow: Management in Tourism Department, 96 pages, 80 library references, 1 appendix+ 9 tables, 22 graphs, 6 drawings. The tourism is a sector which has been constantly developing generating the growth of number of people who are passionate about this area. The tour agencies compete with each other in the tourism market providing the most profitable and attractive conditions indicating the quality of their products. The aim of this paper is to determine the role of a holiday representative in the process of tourist product quality creation offered by tour operators. The thesis not only explains the main definition of product quality but also presents the figure of holiday representative describing his duties, expertise and education. Furthermore, the three strongest touristic brands like ITAKA, Rainbow Tours and TUI are presented in the paper. Moreover, the way they reach the considerable number of clients, the recruitment process and holiday representative trainings of these tour operators are covered. The main goal of the next part of the thesis is to examine tourists’ opinion on the function of a holiday representative work in the process of tourist product quality creation. The research instrument used in the examination is questionnaire intended for clients of travel agencies. The analysis of their position indicates that the holiday representatives’ work influences the clients’ opinion on tour operators. Thus, it does have an significant function in the process of tourist product quality creation. | pl |
dc.abstract.pl | Karolina Michalak (2015) Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Praca magisterska pod kierunkiem Dr Karoliny Nessel, Kraków: Katedra Zarządzania w Turystyce, 96 s., 80 poz. bibl., 1 aneks + 9 tabel, 22 wykresów, 6 rysunków.Turystka jest działem bezustannie rozwijającym się, co prowadzi do wzrostu liczby turystów. Biura podróży konkurują ze sobą na rynku turystycznym zapewniając najlepsze warunki świadczące o jakości ich produktów i zdobyć jak najwięcej klientów.Celem niniejszej pracy jest ustalenie, jaką rolę ogrywa rezydent biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego oferowanego przez touroperatorów. W niniejszej pracy wyjaśniono główną definicję jakości produktu turystycznego oraz zaprezentowano sylwetkę rezydenta biura podróży, konieczne kompetencje, jego zadania oraz kształcenie. W pracy przedstawiono także trzy najlepiej rozwijające się biura podróży w Polsce, którymi są ITAKA, Rainbow Tours i TUI. Opisano również sposób, w jaki docierają do dużej ilości klientów oraz jaki jest proces rekrutacji i szkolenia rezydentów wymienionych biur podróży. Badania własne dotyczą opinii ankietowanych, na temat roli pracy rezydenta w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Narzędziem badawczym wykorzystanym w badaniu jest kwestionariusz ankiety przeznaczony dla klientów biur podróży. Z analizy opinii respondentów wynika, że praca rezydentów ma wpływ na opinię klientów o biurze turystycznym. Zatem odgrywa ona istotną rolę w budowaniu jakości produktu turystycznego oraz wizerunku touroperatora. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.author | Michalak, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T18:00:15Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T18:00:15Z | |
dc.date.submitted | 2015-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-100881-186398 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207941 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | HOLIDAY REPRESENTATIVE - TRAVEL AGENCY - QUALITY IN TOURISM. | pl |
dc.subject.pl | BIURO PODRÓŻY - JAKOŚĆ W TURYSTYCE - REZYDENT BIURA PODRÓŻY. | pl |
dc.title | Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego | pl |
dc.title.alternative | The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |