Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego

master
dc.abstract.enKarolina Michalak (2015). The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation. Master’s thesis under the supervision of Dr Karolina Nessel, Krakow: Management in Tourism Department, 96 pages, 80 library references, 1 appendix+ 9 tables, 22 graphs, 6 drawings. The tourism is a sector which has been constantly developing generating the growth of number of people who are passionate about this area. The tour agencies compete with each other in the tourism market providing the most profitable and attractive conditions indicating the quality of their products. The aim of this paper is to determine the role of a holiday representative in the process of tourist product quality creation offered by tour operators. The thesis not only explains the main definition of product quality but also presents the figure of holiday representative describing his duties, expertise and education. Furthermore, the three strongest touristic brands like ITAKA, Rainbow Tours and TUI are presented in the paper. Moreover, the way they reach the considerable number of clients, the recruitment process and holiday representative trainings of these tour operators are covered. The main goal of the next part of the thesis is to examine tourists’ opinion on the function of a holiday representative work in the process of tourist product quality creation. The research instrument used in the examination is questionnaire intended for clients of travel agencies. The analysis of their position indicates that the holiday representatives’ work influences the clients’ opinion on tour operators. Thus, it does have an significant function in the process of tourist product quality creation.pl
dc.abstract.plKarolina Michalak (2015) Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Praca magisterska pod kierunkiem Dr Karoliny Nessel, Kraków: Katedra Zarządzania w Turystyce, 96 s., 80 poz. bibl., 1 aneks + 9 tabel, 22 wykresów, 6 rysunków.Turystka jest działem bezustannie rozwijającym się, co prowadzi do wzrostu liczby turystów. Biura podróży konkurują ze sobą na rynku turystycznym zapewniając najlepsze warunki świadczące o jakości ich produktów i zdobyć jak najwięcej klientów.Celem niniejszej pracy jest ustalenie, jaką rolę ogrywa rezydent biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego oferowanego przez touroperatorów. W niniejszej pracy wyjaśniono główną definicję jakości produktu turystycznego oraz zaprezentowano sylwetkę rezydenta biura podróży, konieczne kompetencje, jego zadania oraz kształcenie. W pracy przedstawiono także trzy najlepiej rozwijające się biura podróży w Polsce, którymi są ITAKA, Rainbow Tours i TUI. Opisano również sposób, w jaki docierają do dużej ilości klientów oraz jaki jest proces rekrutacji i szkolenia rezydentów wymienionych biur podróży. Badania własne dotyczą opinii ankietowanych, na temat roli pracy rezydenta w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Narzędziem badawczym wykorzystanym w badaniu jest kwestionariusz ankiety przeznaczony dla klientów biur podróży. Z analizy opinii respondentów wynika, że praca rezydentów ma wpływ na opinię klientów o biurze turystycznym. Zatem odgrywa ona istotną rolę w budowaniu jakości produktu turystycznego oraz wizerunku touroperatora.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNessel, Karolinapl
dc.contributor.authorMichalak, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:00:15Z
dc.date.available2020-07-26T18:00:15Z
dc.date.submitted2015-09-29pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-100881-186398pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207941
dc.languagepolpl
dc.subject.enHOLIDAY REPRESENTATIVE - TRAVEL AGENCY - QUALITY IN TOURISM.pl
dc.subject.plBIURO PODRÓŻY - JAKOŚĆ W TURYSTYCE - REZYDENT BIURA PODRÓŻY.pl
dc.titleRola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznegopl
dc.title.alternativeThe function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Karolina Michalak (2015). The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation. Master’s thesis under the supervision of Dr Karolina Nessel, Krakow: Management in Tourism Department, 96 pages, 80 library references, 1 appendix+ 9 tables, 22 graphs, 6 drawings. The tourism is a sector which has been constantly developing generating the growth of number of people who are passionate about this area. The tour agencies compete with each other in the tourism market providing the most profitable and attractive conditions indicating the quality of their products. The aim of this paper is to determine the role of a holiday representative in the process of tourist product quality creation offered by tour operators. The thesis not only explains the main definition of product quality but also presents the figure of holiday representative describing his duties, expertise and education. Furthermore, the three strongest touristic brands like ITAKA, Rainbow Tours and TUI are presented in the paper. Moreover, the way they reach the considerable number of clients, the recruitment process and holiday representative trainings of these tour operators are covered. The main goal of the next part of the thesis is to examine tourists’ opinion on the function of a holiday representative work in the process of tourist product quality creation. The research instrument used in the examination is questionnaire intended for clients of travel agencies. The analysis of their position indicates that the holiday representatives’ work influences the clients’ opinion on tour operators. Thus, it does have an significant function in the process of tourist product quality creation.
dc.abstract.plpl
Karolina Michalak (2015) Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Praca magisterska pod kierunkiem Dr Karoliny Nessel, Kraków: Katedra Zarządzania w Turystyce, 96 s., 80 poz. bibl., 1 aneks + 9 tabel, 22 wykresów, 6 rysunków.Turystka jest działem bezustannie rozwijającym się, co prowadzi do wzrostu liczby turystów. Biura podróży konkurują ze sobą na rynku turystycznym zapewniając najlepsze warunki świadczące o jakości ich produktów i zdobyć jak najwięcej klientów.Celem niniejszej pracy jest ustalenie, jaką rolę ogrywa rezydent biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego oferowanego przez touroperatorów. W niniejszej pracy wyjaśniono główną definicję jakości produktu turystycznego oraz zaprezentowano sylwetkę rezydenta biura podróży, konieczne kompetencje, jego zadania oraz kształcenie. W pracy przedstawiono także trzy najlepiej rozwijające się biura podróży w Polsce, którymi są ITAKA, Rainbow Tours i TUI. Opisano również sposób, w jaki docierają do dużej ilości klientów oraz jaki jest proces rekrutacji i szkolenia rezydentów wymienionych biur podróży. Badania własne dotyczą opinii ankietowanych, na temat roli pracy rezydenta w kształtowaniu jakości produktu turystycznego. Narzędziem badawczym wykorzystanym w badaniu jest kwestionariusz ankiety przeznaczony dla klientów biur podróży. Z analizy opinii respondentów wynika, że praca rezydentów ma wpływ na opinię klientów o biurze turystycznym. Zatem odgrywa ona istotną rolę w budowaniu jakości produktu turystycznego oraz wizerunku touroperatora.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.authorpl
Michalak, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:00:15Z
dc.date.available
2020-07-26T18:00:15Z
dc.date.submittedpl
2015-09-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-100881-186398
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207941
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
HOLIDAY REPRESENTATIVE - TRAVEL AGENCY - QUALITY IN TOURISM.
dc.subject.plpl
BIURO PODRÓŻY - JAKOŚĆ W TURYSTYCE - REZYDENT BIURA PODRÓŻY.
dc.titlepl
Rola rezydenta biura podróży w kształtowaniu jakości produktu turystycznego
dc.title.alternativepl
The function of a holiday representative in the process of tourist product quality creation.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
110
Views per month
Views per city
Gmina Złota
68
Warsaw
10
Krakow
7
Dublin
2
Gdansk
2
Poznan
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Chandler
1
Katowice
1

No access

No Thumbnail Available