Filmowe miłości spowite dymem. Między fetyszem w slow motion a narcyzmem kamery w kinie autorskim Xaviera Dolana

licenciate
dc.abstract.enThe work tries to describe and analyze distinctive elements for an author's style of Xavier Dolan. Portrait of young Canadian director is sketching by interpretations of five his movies - starting with "I killed my mother" ("J'ai tué ma mère", 2009)and ending with "Mommy" (2014) - outlook selected aspects. The key role plays two concepts: fetish and narcissism (also connected with a camera eye), adopted from psychoanalysis, which - as it seems during an analysis an unusual form which is created by Dolan - define autobiographical threads, slow motion, frames of genre, returning mother's theme and others.pl
dc.abstract.plPraca podejmuje próbę opisania i zanalizowania elementów wyróżniających autorski styl Xaviera Dolana. Portret młodego kanadyjskiego reżysera kreślony jest poprzez przyjrzenie się pięciu nakręconym dotychczas przez niego filmom - począwszy od "Zabiłem moją matkę" ("J'ai tué ma mère", 2009), a skończywszy na "Mamie" ("Mommy", 2014) - pod kątem wybranych aspektów. Kluczową rolę odgrywają zaczerpnięte z psychoanalizy pojęcia fetysza i narcyzmu (także oka kamery), którym, jak się wydaje w toku interpretacji wyjątkowej formy kreowanej przez Dolana, podporządkowane zostają wątki autobiograficzne, narzędzie slow motion,ramy gatunkowe, powracający motyw matki i inne.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorDemby, Łucja - 100901 pl
dc.contributor.authorŻelazko, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDemby, Łucja - 100901 pl
dc.contributor.reviewerJagielski, Sebastian - 153563 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T11:39:23Z
dc.date.available2020-07-26T11:39:23Z
dc.date.submitted2015-06-24pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-94664-147506pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202236
dc.languagepolpl
dc.subject.engay, homosexuality, transsexuality, sex/gender, queer, LGBT, camera, narcissism, fetish, author, style, genre, mother/mum/mommy, autobiography, thriller, melodrama, Freud, psychoanalysis, camp, music video, Cannes, love/amour, freedom, dream, cigarettepl
dc.subject.plgej, homoseksualizm, transseksualizm, płeć, queer, LGBT, kamera, narcyzm, fetysz, autor, styl, gatunek, matka, autobiografia, thriller, melodramat, Freud, psychoanaliza, kamp, teledysk, slow motion, Cannes, miłość, wolność, sen, papierospl
dc.titleFilmowe miłości spowite dymem. Między fetyszem w slow motion a narcyzmem kamery w kinie autorskim Xaviera Dolanapl
dc.title.alternativeSmoke entwined film amours. Between slow motion fetish and the narcisstic camera eye of Xavier Dolan in his auteur cinema.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work tries to describe and analyze distinctive elements for an author's style of Xavier Dolan. Portrait of young Canadian director is sketching by interpretations of five his movies - starting with "I killed my mother" ("J'ai tué ma mère", 2009)and ending with "Mommy" (2014) - outlook selected aspects. The key role plays two concepts: fetish and narcissism (also connected with a camera eye), adopted from psychoanalysis, which - as it seems during an analysis an unusual form which is created by Dolan - define autobiographical threads, slow motion, frames of genre, returning mother's theme and others.
dc.abstract.plpl
Praca podejmuje próbę opisania i zanalizowania elementów wyróżniających autorski styl Xaviera Dolana. Portret młodego kanadyjskiego reżysera kreślony jest poprzez przyjrzenie się pięciu nakręconym dotychczas przez niego filmom - począwszy od "Zabiłem moją matkę" ("J'ai tué ma mère", 2009), a skończywszy na "Mamie" ("Mommy", 2014) - pod kątem wybranych aspektów. Kluczową rolę odgrywają zaczerpnięte z psychoanalizy pojęcia fetysza i narcyzmu (także oka kamery), którym, jak się wydaje w toku interpretacji wyjątkowej formy kreowanej przez Dolana, podporządkowane zostają wątki autobiograficzne, narzędzie slow motion,ramy gatunkowe, powracający motyw matki i inne.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Demby, Łucja - 100901
dc.contributor.authorpl
Żelazko, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Demby, Łucja - 100901
dc.contributor.reviewerpl
Jagielski, Sebastian - 153563
dc.date.accessioned
2020-07-26T11:39:23Z
dc.date.available
2020-07-26T11:39:23Z
dc.date.submittedpl
2015-06-24
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-94664-147506
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202236
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
gay, homosexuality, transsexuality, sex/gender, queer, LGBT, camera, narcissism, fetish, author, style, genre, mother/mum/mommy, autobiography, thriller, melodrama, Freud, psychoanalysis, camp, music video, Cannes, love/amour, freedom, dream, cigarette
dc.subject.plpl
gej, homoseksualizm, transseksualizm, płeć, queer, LGBT, kamera, narcyzm, fetysz, autor, styl, gatunek, matka, autobiografia, thriller, melodramat, Freud, psychoanaliza, kamp, teledysk, slow motion, Cannes, miłość, wolność, sen, papieros
dc.titlepl
Filmowe miłości spowite dymem. Między fetyszem w slow motion a narcyzmem kamery w kinie autorskim Xaviera Dolana
dc.title.alternativepl
Smoke entwined film amours. Between slow motion fetish and the narcisstic camera eye of Xavier Dolan in his auteur cinema.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Wroclaw
3
Dublin
2
Bytom
1
Gdansk
1
Kalisz
1
Katowice
1
Krakow
1
Siechnice
1
St Petersburg
1

No access

No Thumbnail Available