Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Filmowe miłości spowite dymem. Między fetyszem w slow motion a narcyzmem kamery w kinie autorskim Xaviera Dolana
Smoke entwined film amours. Between slow motion fetish and the narcisstic camera eye of Xavier Dolan in his auteur cinema.
gej, homoseksualizm, transseksualizm, płeć, queer, LGBT, kamera, narcyzm, fetysz, autor, styl, gatunek, matka, autobiografia, thriller, melodramat, Freud, psychoanaliza, kamp, teledysk, slow motion, Cannes, miłość, wolność, sen, papieros
gay, homosexuality, transsexuality, sex/gender, queer, LGBT, camera, narcissism, fetish, author, style, genre, mother/mum/mommy, autobiography, thriller, melodrama, Freud, psychoanalysis, camp, music video, Cannes, love/amour, freedom, dream, cigarette
Praca podejmuje próbę opisania i zanalizowania elementów wyróżniających autorski styl Xaviera Dolana. Portret młodego kanadyjskiego reżysera kreślony jest poprzez przyjrzenie się pięciu nakręconym dotychczas przez niego filmom - począwszy od "Zabiłem moją matkę" ("J'ai tué ma mère", 2009), a skończywszy na "Mamie" ("Mommy", 2014) - pod kątem wybranych aspektów. Kluczową rolę odgrywają zaczerpnięte z psychoanalizy pojęcia fetysza i narcyzmu (także oka kamery), którym, jak się wydaje w toku interpretacji wyjątkowej formy kreowanej przez Dolana, podporządkowane zostają wątki autobiograficzne, narzędzie slow motion,ramy gatunkowe, powracający motyw matki i inne.
The work tries to describe and analyze distinctive elements for an author's style of Xavier Dolan. Portrait of young Canadian director is sketching by interpretations of five his movies - starting with "I killed my mother" ("J'ai tué ma mère", 2009)and ending with "Mommy" (2014) - outlook selected aspects. The key role plays two concepts: fetish and narcissism (also connected with a camera eye), adopted from psychoanalysis, which - as it seems during an analysis an unusual form which is created by Dolan - define autobiographical threads, slow motion, frames of genre, returning mother's theme and others.
| dc.abstract.en | The work tries to describe and analyze distinctive elements for an author's style of Xavier Dolan. Portrait of young Canadian director is sketching by interpretations of five his movies - starting with "I killed my mother" ("J'ai tué ma mère", 2009)and ending with "Mommy" (2014) - outlook selected aspects. The key role plays two concepts: fetish and narcissism (also connected with a camera eye), adopted from psychoanalysis, which - as it seems during an analysis an unusual form which is created by Dolan - define autobiographical threads, slow motion, frames of genre, returning mother's theme and others. | pl |
| dc.abstract.pl | Praca podejmuje próbę opisania i zanalizowania elementów wyróżniających autorski styl Xaviera Dolana. Portret młodego kanadyjskiego reżysera kreślony jest poprzez przyjrzenie się pięciu nakręconym dotychczas przez niego filmom - począwszy od "Zabiłem moją matkę" ("J'ai tué ma mère", 2009), a skończywszy na "Mamie" ("Mommy", 2014) - pod kątem wybranych aspektów. Kluczową rolę odgrywają zaczerpnięte z psychoanalizy pojęcia fetysza i narcyzmu (także oka kamery), którym, jak się wydaje w toku interpretacji wyjątkowej formy kreowanej przez Dolana, podporządkowane zostają wątki autobiograficzne, narzędzie slow motion,ramy gatunkowe, powracający motyw matki i inne. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Demby, Łucja - 100901 | pl |
| dc.contributor.author | Żelazko, Monika | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Demby, Łucja - 100901 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Jagielski, Sebastian - 153563 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:39:23Z | |
| dc.date.available | 2020-07-26T11:39:23Z | |
| dc.date.submitted | 2015-06-24 | pl |
| dc.fieldofstudy | filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-94664-147506 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202236 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | gay, homosexuality, transsexuality, sex/gender, queer, LGBT, camera, narcissism, fetish, author, style, genre, mother/mum/mommy, autobiography, thriller, melodrama, Freud, psychoanalysis, camp, music video, Cannes, love/amour, freedom, dream, cigarette | pl |
| dc.subject.pl | gej, homoseksualizm, transseksualizm, płeć, queer, LGBT, kamera, narcyzm, fetysz, autor, styl, gatunek, matka, autobiografia, thriller, melodramat, Freud, psychoanaliza, kamp, teledysk, slow motion, Cannes, miłość, wolność, sen, papieros | pl |
| dc.title | Filmowe miłości spowite dymem. Między fetyszem w slow motion a narcyzmem kamery w kinie autorskim Xaviera Dolana | pl |
| dc.title.alternative | Smoke entwined film amours. Between slow motion fetish and the narcisstic camera eye of Xavier Dolan in his auteur cinema. | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |