Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena stosowania zasad zarządzania jakością w firmie Miniprice.pl
Evaluation of application rules of quality management in Miniprice.pl company
handel internetowy - jakość – organizacja handlowa - zasady zarządzania jakością - zarządzanie jakością
e-commerce – quality - quality management – rules of quality management - trade organization
W niniejszej pracy magisterskiej podjęto próbę ukazania wpływu jakości, a w szczególności zasad zarządzania jakością na zarządzanie przedsiębiorstwem. Głównym celem pracy jest ocena możliwości zastosowania zasad zarządzania jakością oraz ich wpływu na rozwój badanej organizacji. Realizacja celu pracy wymaga potwierdzenia hipotezy badawczej głoszącej, że stosowanie zasad zarządzania jakością może sprzyjać poprawie jakości zarządzania oraz wpływać na wzrost jakości świadczonych usług przez badaną organizację. W celu uzyskania odpowiedzi na postawioną w pracy hipotezę, przeanalizowano wyniki przeprowadzonych badań w formie ankiety. Temat pracy został wybrany ze względu na zainteresowanie tematyką zarządzania jakością, a w szczególności stosowaniem zasad zarządzania jakością w organizacji handlowej.Praca magisterska składa się, ze wstępu, trzech rozdziałów teoretycznych, oraz dwóch rozdziałów empirycznych, które były prezentacją przeprowadzonych badań i wniosków z badań. Prace podsumowuje zakończenie. W rozdziale pierwszym zaprezentowana została geneza zarządzania jakością, wybrane definicje jakości oraz narzędzia zarządzania jakością. W rozdziale drugim opisana została historia przedsiębiorstwa Miniprice.pl, jego struktura organizacyjna, zakres i obszar działalności, a także charakterystyka ekonomiczna. W rozdziale trzecim opisana została specyfika, każdej z zasad zarządzania jakością w organizacji handlowej. W rozdziale czwartym przedstawiono metodykę badań. Rozdział piąty to analiza wyników ankiety, a także wnioski jakie zostały wyciągnięte z przeprowadzonego badania. Na podstawie przeprowadzonych badań, stwierdzono, że w badanej organizacji zasady zarządzania jakością nie są w pełni stosowane. Organizacja powinna zastosować wszystkie osiem zasad zarządzania jakością w celu poprawy jakości zarządzania i wzrostu jakości świadczonych usług.
In this MA project is a try of presenting quality’s effect as the most important factor in company management. Main goal of this project is a chance of assessing how quality management impacts an organisation as whole. Realisation of goal needs confirmation hypothesis which says that quality management procedures can positively impact company management. quality of the services provided by the company. In order to have been given hypothesis confirmation a survey has been conducted questionairy form. The subject of this MA project has been selected based on the interest on the quality management subject, especially in B2B or B2C enviroment.This MA project consists of three thoretical chapters and two empirical once which present researches and conclusion of them. Chapter number one presents the history of quality management as well as its lods and definitions. Second chapter describes the history of Miniprice.pl company, and its activites scope as well as economic and bsiness background. The next part of this project – chapter numer three describes quality management rules in trade organisation. The next chapter presents research metodology. And the fifth part presents the research results and the conclusions. The conducted researches show that in Miniprice.pl company quality management procedures are not fully used. Miniprice.pl company should implement all eight quality management rules in order to increase quality of services provided as well as to impact positive management style.
dc.abstract.en | In this MA project is a try of presenting quality’s effect as the most important factor in company management. Main goal of this project is a chance of assessing how quality management impacts an organisation as whole. Realisation of goal needs confirmation hypothesis which says that quality management procedures can positively impact company management. quality of the services provided by the company. In order to have been given hypothesis confirmation a survey has been conducted questionairy form. The subject of this MA project has been selected based on the interest on the quality management subject, especially in B2B or B2C enviroment.This MA project consists of three thoretical chapters and two empirical once which present researches and conclusion of them. Chapter number one presents the history of quality management as well as its lods and definitions. Second chapter describes the history of Miniprice.pl company, and its activites scope as well as economic and bsiness background. The next part of this project – chapter numer three describes quality management rules in trade organisation. The next chapter presents research metodology. And the fifth part presents the research results and the conclusions. The conducted researches show that in Miniprice.pl company quality management procedures are not fully used. Miniprice.pl company should implement all eight quality management rules in order to increase quality of services provided as well as to impact positive management style. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy magisterskiej podjęto próbę ukazania wpływu jakości, a w szczególności zasad zarządzania jakością na zarządzanie przedsiębiorstwem. Głównym celem pracy jest ocena możliwości zastosowania zasad zarządzania jakością oraz ich wpływu na rozwój badanej organizacji. Realizacja celu pracy wymaga potwierdzenia hipotezy badawczej głoszącej, że stosowanie zasad zarządzania jakością może sprzyjać poprawie jakości zarządzania oraz wpływać na wzrost jakości świadczonych usług przez badaną organizację. W celu uzyskania odpowiedzi na postawioną w pracy hipotezę, przeanalizowano wyniki przeprowadzonych badań w formie ankiety. Temat pracy został wybrany ze względu na zainteresowanie tematyką zarządzania jakością, a w szczególności stosowaniem zasad zarządzania jakością w organizacji handlowej.Praca magisterska składa się, ze wstępu, trzech rozdziałów teoretycznych, oraz dwóch rozdziałów empirycznych, które były prezentacją przeprowadzonych badań i wniosków z badań. Prace podsumowuje zakończenie. W rozdziale pierwszym zaprezentowana została geneza zarządzania jakością, wybrane definicje jakości oraz narzędzia zarządzania jakością. W rozdziale drugim opisana została historia przedsiębiorstwa Miniprice.pl, jego struktura organizacyjna, zakres i obszar działalności, a także charakterystyka ekonomiczna. W rozdziale trzecim opisana została specyfika, każdej z zasad zarządzania jakością w organizacji handlowej. W rozdziale czwartym przedstawiono metodykę badań. Rozdział piąty to analiza wyników ankiety, a także wnioski jakie zostały wyciągnięte z przeprowadzonego badania. Na podstawie przeprowadzonych badań, stwierdzono, że w badanej organizacji zasady zarządzania jakością nie są w pełni stosowane. Organizacja powinna zastosować wszystkie osiem zasad zarządzania jakością w celu poprawy jakości zarządzania i wzrostu jakości świadczonych usług. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.contributor.author | Żurek, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T12:50:51Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T12:50:51Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-95838-186068 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203352 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | e-commerce – quality - quality management – rules of quality management - trade organization | pl |
dc.subject.pl | handel internetowy - jakość – organizacja handlowa - zasady zarządzania jakością - zarządzanie jakością | pl |
dc.title | Ocena stosowania zasad zarządzania jakością w firmie Miniprice.pl | pl |
dc.title.alternative | Evaluation of application rules of quality management in Miniprice.pl company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |