Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Media społecznościowe w zarządzaniu wizerunkiem marki firmy Heilind Electronics Europe
The role of social media in managing the image of the Heilind Electronics Europe brand
LinkedIn, marka, wizerunek, zarządzanie
brand, image, LinkedIn, management
Media społecznościowe stały się istotnym narzędziem dla firm w budowaniu, kształtowaniu i zarządzaniu swoim wizerunkiem. Celem niniejszej pracy magisterskiej było więc przedstawienie, a także ocena działań marketingowych firmy Heilind Electronics Europe w zakresie kreowania wizerunku swojej marki w mediach społecznościowych. Skupiono się głównie na analizie profilu Przedsiębiorstwa na portalu społecznościowym LinkedIn, w którym Heilind prowadzi aktywną komunikację marketingową. Na podstawie badań ankietowych zewnętrznych Respondentów ustalono jak postrzegają rolę mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Firmy (N=100). Przeprowadzono również badania, które skierowano bezpośrednio do pracowników Heilind Electronics Europe, którzy systematycznie monitorują publikacje zamieszczane na profilu Przedsiębiorstwa (N=50). Wyniki badań wskazują, że media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki firmy Heilind Electronics Europe. Można jednak wnioskować, że dotychczasowe publikacje na profilu marki w serwisie LinkedIn nie wzbudzają dużego zainteresowania wśród odbiorców.
Social media has become an important tool for companies in terms of building, shaping, and managing their image. The purpose of this master's thesis was to present and evaluate the marketing activities of Heilind Electronics Europe in the field of creating its brand image in social media. The focus was mainly on the analysis of the Company's profile on LinkedIn, where Heilind conducts active marketing communication. On the basis of surveys conducted among external Respondents, it was established how they perceive the role of social media in building a positive image of the company (N=100). The thesis also encompassed research that was addressed directly to employees of Heilind Electronics Europe, who systematically monitor publications posted on the Company's social media profile (N=50). The research results indicate that social media is an effective tool for creating the brand image of Heilind Electronics Europe. However, it can be concluded that the previous publications on the brand's LinkedIn page have not aroused much interest among recipients.
| dc.abstract.en | Social media has become an important tool for companies in terms of building, shaping, and managing their image. The purpose of this master's thesis was to present and evaluate the marketing activities of Heilind Electronics Europe in the field of creating its brand image in social media. The focus was mainly on the analysis of the Company's profile on LinkedIn, where Heilind conducts active marketing communication. On the basis of surveys conducted among external Respondents, it was established how they perceive the role of social media in building a positive image of the company (N=100). The thesis also encompassed research that was addressed directly to employees of Heilind Electronics Europe, who systematically monitor publications posted on the Company's social media profile (N=50). The research results indicate that social media is an effective tool for creating the brand image of Heilind Electronics Europe. However, it can be concluded that the previous publications on the brand's LinkedIn page have not aroused much interest among recipients. | pl |
| dc.abstract.pl | Media społecznościowe stały się istotnym narzędziem dla firm w budowaniu, kształtowaniu i zarządzaniu swoim wizerunkiem. Celem niniejszej pracy magisterskiej było więc przedstawienie, a także ocena działań marketingowych firmy Heilind Electronics Europe w zakresie kreowania wizerunku swojej marki w mediach społecznościowych. Skupiono się głównie na analizie profilu Przedsiębiorstwa na portalu społecznościowym LinkedIn, w którym Heilind prowadzi aktywną komunikację marketingową. Na podstawie badań ankietowych zewnętrznych Respondentów ustalono jak postrzegają rolę mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Firmy (N=100). Przeprowadzono również badania, które skierowano bezpośrednio do pracowników Heilind Electronics Europe, którzy systematycznie monitorują publikacje zamieszczane na profilu Przedsiębiorstwa (N=50). Wyniki badań wskazują, że media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki firmy Heilind Electronics Europe. Można jednak wnioskować, że dotychczasowe publikacje na profilu marki w serwisie LinkedIn nie wzbudzają dużego zainteresowania wśród odbiorców. | pl |
| dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.contributor.advisor | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
| dc.contributor.author | Cieplik, Sylwia | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
| dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
| dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:49:11Z | |
| dc.date.available | 2023-07-07T21:49:11Z | |
| dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
| dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-165100-308299 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314836 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | brand, image, LinkedIn, management | pl |
| dc.subject.pl | LinkedIn, marka, wizerunek, zarządzanie | pl |
| dc.title | Media społecznościowe w zarządzaniu wizerunkiem marki firmy Heilind Electronics Europe | pl |
| dc.title.alternative | The role of social media in managing the image of the Heilind Electronics Europe brand | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |