Media społecznościowe w zarządzaniu wizerunkiem marki firmy Heilind Electronics Europe

master
dc.abstract.enSocial media has become an important tool for companies in terms of building, shaping, and managing their image. The purpose of this master's thesis was to present and evaluate the marketing activities of Heilind Electronics Europe in the field of creating its brand image in social media. The focus was mainly on the analysis of the Company's profile on LinkedIn, where Heilind conducts active marketing communication. On the basis of surveys conducted among external Respondents, it was established how they perceive the role of social media in building a positive image of the company (N=100). The thesis also encompassed research that was addressed directly to employees of Heilind Electronics Europe, who systematically monitor publications posted on the Company's social media profile (N=50). The research results indicate that social media is an effective tool for creating the brand image of Heilind Electronics Europe. However, it can be concluded that the previous publications on the brand's LinkedIn page have not aroused much interest among recipients.pl
dc.abstract.plMedia społecznościowe stały się istotnym narzędziem dla firm w budowaniu, kształtowaniu i zarządzaniu swoim wizerunkiem. Celem niniejszej pracy magisterskiej było więc przedstawienie, a także ocena działań marketingowych firmy Heilind Electronics Europe w zakresie kreowania wizerunku swojej marki w mediach społecznościowych. Skupiono się głównie na analizie profilu Przedsiębiorstwa na portalu społecznościowym LinkedIn, w którym Heilind prowadzi aktywną komunikację marketingową. Na podstawie badań ankietowych zewnętrznych Respondentów ustalono jak postrzegają rolę mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Firmy (N=100). Przeprowadzono również badania, które skierowano bezpośrednio do pracowników Heilind Electronics Europe, którzy systematycznie monitorują publikacje zamieszczane na profilu Przedsiębiorstwa (N=50). Wyniki badań wskazują, że media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki firmy Heilind Electronics Europe. Można jednak wnioskować, że dotychczasowe publikacje na profilu marki w serwisie LinkedIn nie wzbudzają dużego zainteresowania wśród odbiorców.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.authorCieplik, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:49:11Z
dc.date.available2023-07-07T21:49:11Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165100-308299pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314836
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand, image, LinkedIn, managementpl
dc.subject.plLinkedIn, marka, wizerunek, zarządzaniepl
dc.titleMedia społecznościowe w zarządzaniu wizerunkiem marki firmy Heilind Electronics Europepl
dc.title.alternativeThe role of social media in managing the image of the Heilind Electronics Europe brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social media has become an important tool for companies in terms of building, shaping, and managing their image. The purpose of this master's thesis was to present and evaluate the marketing activities of Heilind Electronics Europe in the field of creating its brand image in social media. The focus was mainly on the analysis of the Company's profile on LinkedIn, where Heilind conducts active marketing communication. On the basis of surveys conducted among external Respondents, it was established how they perceive the role of social media in building a positive image of the company (N=100). The thesis also encompassed research that was addressed directly to employees of Heilind Electronics Europe, who systematically monitor publications posted on the Company's social media profile (N=50). The research results indicate that social media is an effective tool for creating the brand image of Heilind Electronics Europe. However, it can be concluded that the previous publications on the brand's LinkedIn page have not aroused much interest among recipients.
dc.abstract.plpl
Media społecznościowe stały się istotnym narzędziem dla firm w budowaniu, kształtowaniu i zarządzaniu swoim wizerunkiem. Celem niniejszej pracy magisterskiej było więc przedstawienie, a także ocena działań marketingowych firmy Heilind Electronics Europe w zakresie kreowania wizerunku swojej marki w mediach społecznościowych. Skupiono się głównie na analizie profilu Przedsiębiorstwa na portalu społecznościowym LinkedIn, w którym Heilind prowadzi aktywną komunikację marketingową. Na podstawie badań ankietowych zewnętrznych Respondentów ustalono jak postrzegają rolę mediów społecznościowych w budowaniu pozytywnego wizerunku Firmy (N=100). Przeprowadzono również badania, które skierowano bezpośrednio do pracowników Heilind Electronics Europe, którzy systematycznie monitorują publikacje zamieszczane na profilu Przedsiębiorstwa (N=50). Wyniki badań wskazują, że media społecznościowe to skuteczne narzędzie kreowania wizerunku marki firmy Heilind Electronics Europe. Można jednak wnioskować, że dotychczasowe publikacje na profilu marki w serwisie LinkedIn nie wzbudzają dużego zainteresowania wśród odbiorców.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.authorpl
Cieplik, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:49:11Z
dc.date.available
2023-07-07T21:49:11Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165100-308299
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314836
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand, image, LinkedIn, management
dc.subject.plpl
LinkedIn, marka, wizerunek, zarządzanie
dc.titlepl
Media społecznościowe w zarządzaniu wizerunkiem marki firmy Heilind Electronics Europe
dc.title.alternativepl
The role of social media in managing the image of the Heilind Electronics Europe brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Chorzów
2
Krakow
1
Osiedle-Nowiny
1
Piwniczna-Zdrój
1
Poznan
1
Słomniki
1
Torun
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections