Satysfakcja pacjentów placówki ochrony zdrowia (szpital) w zakresie zarządzania i w świetle spełniania karty praw pacjentów

licenciate
dc.abstract.enThe issue of the patient’s rights is a key element of the health protection of humans. The development of modern medicine resulted in the appearance of a wide field of the medical law which aims to protect the patients.The aim of the thesis is to get to know the opinions of people who take advantage of health benefits and services regarding the management and respecting the patient’s rights. The main research problem is presented in the following question: What are the opinions of patients on conforming the patients’ rights?The study uses a method of a diagnostic survey, poll technique, research tool in form of a questionnaire. 96 patients from St. Anna Hospital in Miechów were included in the research.The study showed that the respondents evaluated the category of respecting the patient’s rights positively. The satisfaction from managements was also evaluated favorably.pl
dc.abstract.plKwestia praw pacjenta stanowi czołowe elementy dotyczące ochrony zdrowia ludzi. Rozwój nowoczesnej medycyny spowodował powstanie rozległej dziedziny prawa medycznego, którego obowiązkiem jest ochrona pacjentów.Celem pracy jest poznanie opinii osób korzystających ze świadczeń i usług zdrowotnych pod kątem zarządzania i respektowania praw pacjenta. Główny problem badawczy mieści się w pytaniu: Jak przedstawiają się opinie pacjentów na temat przestrzegania prawa pacjenta?W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety, narzędzie badawcze, którym jest kwestionariusz ankiety. Badaniu poddano 96 pacjentów przybywających w szpitalu św. Anny w Miechowie.Badania wykazały, iż respondenci pozytywnie oceniali kategorię respektowania praw pacjenta. Satysfakcja pod względem zarządzania również oceniana jest korzystniepl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.authorSmoleń, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.reviewerSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:18:27Z
dc.date.available2020-07-27T06:18:27Z
dc.date.submitted2017-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-113878-199316pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219299
dc.languagepolpl
dc.subject.enCharter of Patient’s Right, management in health carepl
dc.subject.plkarta prawa pacjentów, zarządzanie w opiece zdrowotnejpl
dc.titleSatysfakcja pacjentów placówki ochrony zdrowia (szpital) w zakresie zarządzania i w świetle spełniania karty praw pacjentówpl
dc.title.alternativeSatisfaction of the patients staying in healthcare units (hospitals) within management and respecting the charter of patient’s rightspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The issue of the patient’s rights is a key element of the health protection of humans. The development of modern medicine resulted in the appearance of a wide field of the medical law which aims to protect the patients.The aim of the thesis is to get to know the opinions of people who take advantage of health benefits and services regarding the management and respecting the patient’s rights. The main research problem is presented in the following question: What are the opinions of patients on conforming the patients’ rights?The study uses a method of a diagnostic survey, poll technique, research tool in form of a questionnaire. 96 patients from St. Anna Hospital in Miechów were included in the research.The study showed that the respondents evaluated the category of respecting the patient’s rights positively. The satisfaction from managements was also evaluated favorably.
dc.abstract.plpl
Kwestia praw pacjenta stanowi czołowe elementy dotyczące ochrony zdrowia ludzi. Rozwój nowoczesnej medycyny spowodował powstanie rozległej dziedziny prawa medycznego, którego obowiązkiem jest ochrona pacjentów.Celem pracy jest poznanie opinii osób korzystających ze świadczeń i usług zdrowotnych pod kątem zarządzania i respektowania praw pacjenta. Główny problem badawczy mieści się w pytaniu: Jak przedstawiają się opinie pacjentów na temat przestrzegania prawa pacjenta?W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety, narzędzie badawcze, którym jest kwestionariusz ankiety. Badaniu poddano 96 pacjentów przybywających w szpitalu św. Anny w Miechowie.Badania wykazały, iż respondenci pozytywnie oceniali kategorię respektowania praw pacjenta. Satysfakcja pod względem zarządzania również oceniana jest korzystnie
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.authorpl
Smoleń, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.reviewerpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:18:27Z
dc.date.available
2020-07-27T06:18:27Z
dc.date.submittedpl
2017-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-113878-199316
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219299
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Charter of Patient’s Right, management in health care
dc.subject.plpl
karta prawa pacjentów, zarządzanie w opiece zdrowotnej
dc.titlepl
Satysfakcja pacjentów placówki ochrony zdrowia (szpital) w zakresie zarządzania i w świetle spełniania karty praw pacjentów
dc.title.alternativepl
Satisfaction of the patients staying in healthcare units (hospitals) within management and respecting the charter of patient’s rights
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available