Zarządzanie treścią w reklamach społecznych jako czynnik kreujący postawy społeczne na przykładzie kampanii "Scena za ścianą"

master
dc.abstract.enThe work discusses the issue of social advertising and its real impact on the shaping of social attitudes. The thesis of the paper is: social campaigns shows us te problems that trouble society and the skillful management of their content influences the change of social attitudes.The paper answers the research questions:1. What tools and techniques are used in social advertising?2. To what extent do social campaigns influence the change of social attitudes?3. Do social campaigns reflect social reality?To investigate the essence of the problems I used both quantitative methods (CAWI and analysis of existing data) as well as qualitative methods (analysis of visual and audiovisual materials). Quantitative methods allowed for the generalization of the result obtained on the entire population. In contrast, qualitative methods were a specific complement to quantitative research, creating a full picture of the problem.Content management in social advertising is one of the key aspects of humanistic management. The purpose of social advertising broadcasters is primarily the good of mankind and thus - the good of the whole society.The literature on the subject discusses the very phenomenon of social advertising very precisely. My motivation to address the issue was the desire to supplement existing publications with the problem of the content management perspective and the specificity of social attitudes.An innovative approach to the problem of work is the clash of two key factors on which the effectiveness of creating social attitudes depends i.e. the socio-cultural factor and the way content is managed in social advertising.pl
dc.abstract.plPraca omawia zagadnienie dotyczące reklamy społecznej i jej realnego wpływu na kształtowanie się postaw społecznych. Teza pracy brzmi: kampanie społeczne ukazują nurtujące społeczeństwo problemy, a umiejętne zarządzanie ich treścią wpływa na zmianę postaw społecznych.Praca odpowiada na pytania badawcze:1. Jakie narzędzia i techniki są wykorzystywane w reklamach społecznych?2. W jakim stopniu kampanie społeczne wpływają na zmianę postaw społecznych?3. Czy kampanie społeczne odzwierciedlają rzeczywistość społeczną?Aby zbadać istotę problemy posłużyłam się zarówno metodami ilościowymi (CAWI i analiza danych zastanych), jak i metodami jakościowymi (analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych). Metody ilościowe umożliwiły na generalizowanie otrzymanego wyniku na całą populację. Natomiast metody jakościowe były swoistym uzupełnieniem badań ilościowych, tworząc pełny obraz problemu.Zarządzanie treścią przekazu w reklamach społecznych jest jednym z kluczowych aspektów zarządzania humanistycznego. Celem nadawców reklam społecznych jest przede wszystkim dobro człowieka, a co za tym idzie - dobro całego społeczeństwa.Literatura przedmiotu bardzo dokładnie omawia samo zjawisko reklamy społecznej. Natomiast motywacją do podjęcia tematu była chęć uzupełnienia istniejących publikacji o ujęcie problemu z perspektywy zarządzania treścią i specyfiki postaw społecznych.Nowatorskim ujęciem problemu pracy jest zderzenie dwóch kluczowych czynników, od których zależy skuteczność kreowania postaw społecznych tj. czynnik społeczno-kulturowy a sposób zarządzania treścią w reklamach społecznych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorSiudek, Beatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:53:26Z
dc.date.available2020-07-27T16:53:26Z
dc.date.submitted2018-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-124291-185899pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228583
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial advertising, social problems, content management, humanistic management, social campaignpl
dc.subject.plreklama społeczna, problemy społeczne, zarządzanie treścią, zarządzanie humanistyczne, kampania społecznapl
dc.titleZarządzanie treścią w reklamach społecznych jako czynnik kreujący postawy społeczne na przykładzie kampanii "Scena za ścianą"pl
dc.title.alternativeContent management in social advertising as a factor creating social attitudes on the example of the "Scene behind the wall" campaignpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work discusses the issue of social advertising and its real impact on the shaping of social attitudes. The thesis of the paper is: social campaigns shows us te problems that trouble society and the skillful management of their content influences the change of social attitudes.The paper answers the research questions:1. What tools and techniques are used in social advertising?2. To what extent do social campaigns influence the change of social attitudes?3. Do social campaigns reflect social reality?To investigate the essence of the problems I used both quantitative methods (CAWI and analysis of existing data) as well as qualitative methods (analysis of visual and audiovisual materials). Quantitative methods allowed for the generalization of the result obtained on the entire population. In contrast, qualitative methods were a specific complement to quantitative research, creating a full picture of the problem.Content management in social advertising is one of the key aspects of humanistic management. The purpose of social advertising broadcasters is primarily the good of mankind and thus - the good of the whole society.The literature on the subject discusses the very phenomenon of social advertising very precisely. My motivation to address the issue was the desire to supplement existing publications with the problem of the content management perspective and the specificity of social attitudes.An innovative approach to the problem of work is the clash of two key factors on which the effectiveness of creating social attitudes depends i.e. the socio-cultural factor and the way content is managed in social advertising.
dc.abstract.plpl
Praca omawia zagadnienie dotyczące reklamy społecznej i jej realnego wpływu na kształtowanie się postaw społecznych. Teza pracy brzmi: kampanie społeczne ukazują nurtujące społeczeństwo problemy, a umiejętne zarządzanie ich treścią wpływa na zmianę postaw społecznych.Praca odpowiada na pytania badawcze:1. Jakie narzędzia i techniki są wykorzystywane w reklamach społecznych?2. W jakim stopniu kampanie społeczne wpływają na zmianę postaw społecznych?3. Czy kampanie społeczne odzwierciedlają rzeczywistość społeczną?Aby zbadać istotę problemy posłużyłam się zarówno metodami ilościowymi (CAWI i analiza danych zastanych), jak i metodami jakościowymi (analiza materiałów wizualnych i audiowizualnych). Metody ilościowe umożliwiły na generalizowanie otrzymanego wyniku na całą populację. Natomiast metody jakościowe były swoistym uzupełnieniem badań ilościowych, tworząc pełny obraz problemu.Zarządzanie treścią przekazu w reklamach społecznych jest jednym z kluczowych aspektów zarządzania humanistycznego. Celem nadawców reklam społecznych jest przede wszystkim dobro człowieka, a co za tym idzie - dobro całego społeczeństwa.Literatura przedmiotu bardzo dokładnie omawia samo zjawisko reklamy społecznej. Natomiast motywacją do podjęcia tematu była chęć uzupełnienia istniejących publikacji o ujęcie problemu z perspektywy zarządzania treścią i specyfiki postaw społecznych.Nowatorskim ujęciem problemu pracy jest zderzenie dwóch kluczowych czynników, od których zależy skuteczność kreowania postaw społecznych tj. czynnik społeczno-kulturowy a sposób zarządzania treścią w reklamach społecznych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Siudek, Beata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:53:26Z
dc.date.available
2020-07-27T16:53:26Z
dc.date.submittedpl
2018-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-124291-185899
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228583
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social advertising, social problems, content management, humanistic management, social campaign
dc.subject.plpl
reklama społeczna, problemy społeczne, zarządzanie treścią, zarządzanie humanistyczne, kampania społeczna
dc.titlepl
Zarządzanie treścią w reklamach społecznych jako czynnik kreujący postawy społeczne na przykładzie kampanii "Scena za ścianą"
dc.title.alternativepl
Content management in social advertising as a factor creating social attitudes on the example of the "Scene behind the wall" campaign
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Bühl
1
Hanover
1
Krakow
1
Poznan
1
Sosnowiec
1
Warsaw
1
Zabrze
1

No access

No Thumbnail Available