Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Możliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w warsztacie tachografów samochodowych
Possibilities of implementing the Quality Management System ISO 9001: 2015 in the Tachograph Workshop
norma ISO – system – tachograf – usługi - zarządzanie jakością
ISO standard – system – tachograph – services – quality management
System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 wdrażany jest we współczesnych przedsiębiorstwach,które dążą do poprawy jakości swoich wyrobów i usług. Przedmiotem pracybędzie projekt wdrożenia tego systemu w warsztacie usługowym w branży tachografówsamochodowych. Zgodnie z tematyką, w pracy przedstawiona zostanie geneza i kolejnenowelizacje norm serii ISO 9000, a także omówione zostanie znaczenie jakości w usługach.W odniesieniu do stosowanych przez organizacje usługowe sposobów nadoskonalenie jakości scharakteryzowane zostaną wybrane modele jakości usług i metodysłużące do ich oceny. W dalszej części pracy przedmiotem badania będzie poddany obserwacjiWarsztat Tachografów Samochodowych, opisana zostanie w skrócie historia firmy,jej struktura oraz specyfika branży, a także w oparciu o przeprowadzoną analizę SWOTokreślone zostanie środowisko biznesowe organizacji. Następnie na podstawie wymagańnormy ISO 9001:2015 opisane zostaną działania niezbędne do wdrożenia w badanej firmieusługowej Systemu Zarządzania Jakością, który w założeniu powinien przyczynić się dousprawnienia procesów zachodzących w firmie, zredukowania niezgodności oraz zwiększeniajej konkurencyjności.
Quality Management System ISO 9001: 2015 is implementing in today's companies thatseek to improve the quality of their products and services. The subject of this thesis will bethe project implementation of this system in a service workshop in the automotive tachographindustry. According to the subject, in this thesis will be presented the genesis andsubsequent amendments to ISO 9000 series standards, and will be discussed the importanceof quality in services. With respect to the methods of improving quality used byservice organizations, will be described selected quality service models. In the next part ofthesis, the subject of study will be subjected to observation tachograph workshop, will bedescribed history of company, its structure, specific of industry and also rest on SWOTanalysis carried out, will be determined business environment of the organization. Subsequentlybased on requirements of ISO 9001: 2015, will be describe actions necessary toimplement Quality Management System in the surveyed service company, which assumedlyis supposed to contribute streamline business processes, reduce inconsistencies andincrease its competitiveness.
dc.abstract.en | Quality Management System ISO 9001: 2015 is implementing in today's companies thatseek to improve the quality of their products and services. The subject of this thesis will bethe project implementation of this system in a service workshop in the automotive tachographindustry. According to the subject, in this thesis will be presented the genesis andsubsequent amendments to ISO 9000 series standards, and will be discussed the importanceof quality in services. With respect to the methods of improving quality used byservice organizations, will be described selected quality service models. In the next part ofthesis, the subject of study will be subjected to observation tachograph workshop, will bedescribed history of company, its structure, specific of industry and also rest on SWOTanalysis carried out, will be determined business environment of the organization. Subsequentlybased on requirements of ISO 9001: 2015, will be describe actions necessary toimplement Quality Management System in the surveyed service company, which assumedlyis supposed to contribute streamline business processes, reduce inconsistencies andincrease its competitiveness. | pl |
dc.abstract.pl | System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 wdrażany jest we współczesnych przedsiębiorstwach,które dążą do poprawy jakości swoich wyrobów i usług. Przedmiotem pracybędzie projekt wdrożenia tego systemu w warsztacie usługowym w branży tachografówsamochodowych. Zgodnie z tematyką, w pracy przedstawiona zostanie geneza i kolejnenowelizacje norm serii ISO 9000, a także omówione zostanie znaczenie jakości w usługach.W odniesieniu do stosowanych przez organizacje usługowe sposobów nadoskonalenie jakości scharakteryzowane zostaną wybrane modele jakości usług i metodysłużące do ich oceny. W dalszej części pracy przedmiotem badania będzie poddany obserwacjiWarsztat Tachografów Samochodowych, opisana zostanie w skrócie historia firmy,jej struktura oraz specyfika branży, a także w oparciu o przeprowadzoną analizę SWOTokreślone zostanie środowisko biznesowe organizacji. Następnie na podstawie wymagańnormy ISO 9001:2015 opisane zostaną działania niezbędne do wdrożenia w badanej firmieusługowej Systemu Zarządzania Jakością, który w założeniu powinien przyczynić się dousprawnienia procesów zachodzących w firmie, zredukowania niezgodności oraz zwiększeniajej konkurencyjności. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.author | Litewka, Artur | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jarzębiński, Marek - 128485 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:35:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:35:25Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119881-155661 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224852 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ISO standard – system – tachograph – services – quality management | pl |
dc.subject.pl | norma ISO – system – tachograf – usługi - zarządzanie jakością | pl |
dc.title | Możliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w warsztacie tachografów samochodowych | pl |
dc.title.alternative | Possibilities of implementing the Quality Management System ISO 9001: 2015 in the Tachograph Workshop | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |