Możliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w warsztacie tachografów samochodowych

master
dc.abstract.enQuality Management System ISO 9001: 2015 is implementing in today's companies thatseek to improve the quality of their products and services. The subject of this thesis will bethe project implementation of this system in a service workshop in the automotive tachographindustry. According to the subject, in this thesis will be presented the genesis andsubsequent amendments to ISO 9000 series standards, and will be discussed the importanceof quality in services. With respect to the methods of improving quality used byservice organizations, will be described selected quality service models. In the next part ofthesis, the subject of study will be subjected to observation tachograph workshop, will bedescribed history of company, its structure, specific of industry and also rest on SWOTanalysis carried out, will be determined business environment of the organization. Subsequentlybased on requirements of ISO 9001: 2015, will be describe actions necessary toimplement Quality Management System in the surveyed service company, which assumedlyis supposed to contribute streamline business processes, reduce inconsistencies andincrease its competitiveness.pl
dc.abstract.plSystem Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 wdrażany jest we współczesnych przedsiębiorstwach,które dążą do poprawy jakości swoich wyrobów i usług. Przedmiotem pracybędzie projekt wdrożenia tego systemu w warsztacie usługowym w branży tachografówsamochodowych. Zgodnie z tematyką, w pracy przedstawiona zostanie geneza i kolejnenowelizacje norm serii ISO 9000, a także omówione zostanie znaczenie jakości w usługach.W odniesieniu do stosowanych przez organizacje usługowe sposobów nadoskonalenie jakości scharakteryzowane zostaną wybrane modele jakości usług i metodysłużące do ich oceny. W dalszej części pracy przedmiotem badania będzie poddany obserwacjiWarsztat Tachografów Samochodowych, opisana zostanie w skrócie historia firmy,jej struktura oraz specyfika branży, a także w oparciu o przeprowadzoną analizę SWOTokreślone zostanie środowisko biznesowe organizacji. Następnie na podstawie wymagańnormy ISO 9001:2015 opisane zostaną działania niezbędne do wdrożenia w badanej firmieusługowej Systemu Zarządzania Jakością, który w założeniu powinien przyczynić się dousprawnienia procesów zachodzących w firmie, zredukowania niezgodności oraz zwiększeniajej konkurencyjności.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.authorLitewka, Arturpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.reviewerJarzębiński, Marek - 128485 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:35:25Z
dc.date.available2020-07-27T12:35:25Z
dc.date.submitted2017-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakościpl
dc.identifier.apddiploma-119881-155661pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224852
dc.languagepolpl
dc.subject.enISO standard – system – tachograph – services – quality managementpl
dc.subject.plnorma ISO – system – tachograf – usługi - zarządzanie jakościąpl
dc.titleMożliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w warsztacie tachografów samochodowychpl
dc.title.alternativePossibilities of implementing the Quality Management System ISO 9001: 2015 in the Tachograph Workshoppl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Quality Management System ISO 9001: 2015 is implementing in today's companies thatseek to improve the quality of their products and services. The subject of this thesis will bethe project implementation of this system in a service workshop in the automotive tachographindustry. According to the subject, in this thesis will be presented the genesis andsubsequent amendments to ISO 9000 series standards, and will be discussed the importanceof quality in services. With respect to the methods of improving quality used byservice organizations, will be described selected quality service models. In the next part ofthesis, the subject of study will be subjected to observation tachograph workshop, will bedescribed history of company, its structure, specific of industry and also rest on SWOTanalysis carried out, will be determined business environment of the organization. Subsequentlybased on requirements of ISO 9001: 2015, will be describe actions necessary toimplement Quality Management System in the surveyed service company, which assumedlyis supposed to contribute streamline business processes, reduce inconsistencies andincrease its competitiveness.
dc.abstract.plpl
System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 wdrażany jest we współczesnych przedsiębiorstwach,które dążą do poprawy jakości swoich wyrobów i usług. Przedmiotem pracybędzie projekt wdrożenia tego systemu w warsztacie usługowym w branży tachografówsamochodowych. Zgodnie z tematyką, w pracy przedstawiona zostanie geneza i kolejnenowelizacje norm serii ISO 9000, a także omówione zostanie znaczenie jakości w usługach.W odniesieniu do stosowanych przez organizacje usługowe sposobów nadoskonalenie jakości scharakteryzowane zostaną wybrane modele jakości usług i metodysłużące do ich oceny. W dalszej części pracy przedmiotem badania będzie poddany obserwacjiWarsztat Tachografów Samochodowych, opisana zostanie w skrócie historia firmy,jej struktura oraz specyfika branży, a także w oparciu o przeprowadzoną analizę SWOTokreślone zostanie środowisko biznesowe organizacji. Następnie na podstawie wymagańnormy ISO 9001:2015 opisane zostaną działania niezbędne do wdrożenia w badanej firmieusługowej Systemu Zarządzania Jakością, który w założeniu powinien przyczynić się dousprawnienia procesów zachodzących w firmie, zredukowania niezgodności oraz zwiększeniajej konkurencyjności.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.authorpl
Litewka, Artur
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.reviewerpl
Jarzębiński, Marek - 128485
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:35:25Z
dc.date.available
2020-07-27T12:35:25Z
dc.date.submittedpl
2017-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości
dc.identifier.apdpl
diploma-119881-155661
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224852
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ISO standard – system – tachograph – services – quality management
dc.subject.plpl
norma ISO – system – tachograf – usługi - zarządzanie jakością
dc.titlepl
Możliwości wdrożenia systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015 w warsztacie tachografów samochodowych
dc.title.alternativepl
Possibilities of implementing the Quality Management System ISO 9001: 2015 in the Tachograph Workshop
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
39
Views per month
Views per city
Krakow
8
Warsaw
6
Katowice
2
Lodz
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Częstochowa
1
Gliwice
1
Gmina Połaniec
1
Golasowice
1

No access

No Thumbnail Available